Mostantól üzenetrögzítő helyett online ügykezelő felület fogadja a veszprémiek panaszait. Az IBM Magyarország és a Pannon Egyetem közösen fejlesztett rendszerében bármilyen bejelentést meg lehet tenni, a parlagfűveszélytől az úthibákig vagy az illegális szemétlerakásig. A panasz útja innentől kezdve elektronikusan nyomon követhető, a bejelentőt SMS-ben is értesítik az ügy alakulásáról.

A június 1-jén tartott sajtótájékoztatón Porga Gyula polgármester hangsúlyozta: a panaszkezelő rendszer elindítása egy másfél évvel ezelőtt kötött stratégiai együttműködés kézzelfogható, minden veszprémi polgár számára elérhető eredménye. – A rendszer 24 órán keresztül áll rendelkezésre, bármilyen problémát be lehet jelenteni – hangsúlyozta a városvezető. Hozzátette: fontos, hogy a bejelentő minden esetben visszacsatolást kap panaszának beérkezéséről.
Dr. Friedler Ferenc köszöntőjében kiemelte: Veszprém különleges helyzetben van abban a tekintetben, hogy Magyarországon nincs még egy olyan város és egyetem, mely ilyen szorosan együtt dolgozna. – Mindannyian jobbak lettünk ettől a munkától – emelte ki a Pannon Egyetem rektora.

Pongrácz Ferenc üzletágvezető, az IBM Informatikai Szolgáltatások ügyvezető igazgatója elmondta: hosszútávú együttműködésről van szó, ahol „egy kis lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy az IBM által kínált technológiák segítségével a hivatali ügyintézés kényelmesebb, gyorsabb, átláthatóbb és olcsóbb legyen.”

Parlagfűveszély, elmaradt szemétszállítás, áramkimaradás, csőtörés, csúszós utak – csak néhány példa, hogy milyen típusú panaszok kezelését végzi majd a rendszer. A panaszdokumentum útja a feldolgozás lépéseinek rögzítésével az ügyintézők számára egyértelműen követhetővé válik, az állampolgárok és a hivatal dolgozói értesítést kapnak az ügyintézés sikerességéről.
A panaszbejelentő rendszert ide kattintva megtekinthetik kedves olvasóink.