Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

400 milliárd forintos vasútfejlesztés indulhat

2012. július 6. 16:02 // Forrás: MTI
Azon dolgoznak, hogy a nemzeti vasúttársaság korábban szétdarabolt szervezetét újra egységessé tegyék

A már megkezdett vagy a közeljövőben kezdődő vasútfejlesztési munkák több mint 500 milliárd forintos beruházást jelentenek, de a MÁV hálózatán egy újabb, mintegy 400 milliárd forintos fejlesztés akár egy-két belül elindítható - mondta Hegmanné Nemes Sára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára pénteken Budapesten, a 62. Vasutasnap tisztavató ünnepségén.

Az államtitkár közölte: a hazai fejlesztési lehetőségeket a közösségi közlekedésben is elsősorban az uniós források elérhetősége határozza meg. A következő uniós költségvetési ciklusban felhasználható keretekről folynak a tárgyalások az Európai Bizottság és a tagállamok között, s Magyarország következetesen kiáll a kohéziós források szerepének megőrzése mellett - mondta.

Az államtitkár szerint várhatóan még a most kezdődött ciprusi uniós elnökség ideje alatt eldőlhet, mire lesz pénz az évtized végéig a hazai közlekedésfejlesztésben is.

Hegmanné Nemes Sára kiemelte az elővárosi közlekedés feltételeinek javítását, illetve ennek kapcsán Budapest elővárosi kötöttpályás közlekedésének fejlesztését, valamint az egységes jegy- és bérletrendszer bevezetését.

A főváros közigazgatási határát naponta több mint 600 ezren lépik át, és az előrejelzések szerint a közeljövőben az utazási igények akár 30 százalékkal is megnőhetnek. Eközben jelenleg csak minden harmadik ember érkezik Budapestre vonattal vagy autóbusszal - indokolta a fejlesztés szükségességét az államtitkár.

Hegmanné Nemes Sára kitért a közlekedési vállalatok közötti együttműködés javítására. Mint fogalmazott: a cél, hogy a MÁV és a Volán-társaságok ne vetélytársai, hanem partnerei legyenek egymásnak.

Ezzel kapcsolatban elmondta: megkezdődött a Volán-társaságok racionalizálása, amelynek eredményeként várhatóan hét Volán-társaság marad.

Az ünnepségen Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója közölte: azon dolgoznak, hogy a nemzeti vasúttársaság korábban szétdarabolt szervezetét újra egységessé tegyék, a sok leánycég rendszere átláthatatlan, pazarló, és a rendszer működése lassú. 

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.