Az új 12-es vonalon a buszok körjáratként az autóbuszállomás - Buhim-völgy - Dózsa tér - Jókai utca - autóbuszállomás útvonalon közlekednek naponta nyolcszor, 7 órától 16 óráig.
Kettős az örömöm - mondta a polgármester, Debreczenyi János - A körzet képviselőjeként örülök, hogy a lakosság közlekedési problémái megoldódtak. A nyári lakossági fórumon derült ki számunkra, hogy ez a járat egy több évtizedes igényt elégít ki, ugyanakkor aggályok is felmerülnek. Remélem, hogy a városrész csak sikerként éli meg a busz közlekedését. Polgármesterként pedig azon vagyok, hogy a város többi részében is javítsuk a tömegközlekedési lehetőségeket.
Örülök, hogy a környezetvédelmi szempontokra is sikerült figyelni - vette át a szót a városfejlesztési bizottság elnöke, Brányi Mária - A város turisztikai területének fontos fejlesztéséről van szó, hiszen nem csak a belvárossal köti össze a Buhim-völgyet a járat, hanem jól átgondolt vonalon halad, érintve a fontosabb egészségügyi, kereskedelmi szolgáltató intézményeket és hivatalokat.
Kérdésünkre a Balaton Volán vezérigazgatója, Csima László elmondta: A buszok újonnan egyenként 70 millió forintba kerültek volna, elsősorban a környezetkímélő technológia miatt. Az állapotuk teljesen megfelel a városi közlekedéshez. A volánbuszok átlagos életkora 9-11 év, de megfelelő karbantartással, amit Veszprémben biztosítani is tudnak, akár 10-15-20 évig is biztonsággal üzemeltethetőek. A vállalat ebben az évben 65 millió forint támogatást kapott az önkormányzattól, amit elsősorban üzemeltetésre használnak fel.
A helyzetünk évről-évre nehezebb - tette hozzá a vezérigazgató -, hiszen két éve nem emeltünk díjakat a helyi járatokon, folyamatos az üzemanyagár-emelkedés, a tanuló- és nyugdíjas-bérletek után pedig az állam már nem kompenzál 100%-osan, két éve már csak 70-80%-ig egészíti ki a díjakat.
Tervezzük a közeljövőben két további Volvo busz üzembe helyezését a legterheltebb 4-es, 5-ös és 6-os vonalakon - tudtuk meg - A járművek már felkészítés alatt állnak. Emellett tervezzük a 18-as és 25-ös vonal meghosszabbítását a Papvásár utcáig, a 11-es vonalon a reggeli csúcs idején új járatokat indítunk a vasútállomásról, növeljük a 22-es járat sűrűségét, a 4-es vonalán pedig vasárnap délelőtt indítunk több buszt.
A menetrend változás egyeseket negatívan érintett az utóbbi időben, annak ellenére, hogy a közlekedési igényeket szem előtt tartva alakítottuk ki - mondta Csima László - Sok esetben az adott helyszínen jogos felvetések megoldása a hálózat más pontjain okoz problémákat. Az új menetrenddel kapcsolatban azonban pozitív eredmények is vannak: a járatok kihasználtsága egyenletesebbé vált, a periódus idők jobb összehangolásával pedig javult az ellátás.
Debreczenyi János, Brányi Mária és Csima László