A Veszprém Arénában tartott sajtótájékoztatón a főszervező
Noszvai András elmondta, hogy a név- és főszponzor-váltás után is hűek maradtak
Veszprémhez, a Bakonyhoz. Immáron hetedszer startolnak a megyeszékhelyről a
csodálatos állapotban megőrzött veteránautók.
A verseny – amely külföldi mintára épülve a kezdetektől
fogva nemzetközi volt – az évek során egy sorozattá (Oldtimer Szuperkupa) nőtte
ki magát, s hat (egyenként is értékelt) versenyből áll. A versenyek: Start
Historic, Coppa Pannonia Regia, Retro Technika, Balaton Classic, Mister
Classic, s az ősz során a záró Audi Hungaria Classic.
Rajthoz az állhat, akinek veterán járművét 1976. december 31. előtt gyártották, s közúti forgalomban részt vehetnek. Külön elbírálás alapján ún. youngtimer és kísérő gépjárművek is elindulhatnak.
A Betekints-völgyből startolva két aktív versenynap alatt (péntek-szombat) a versenyzők 580 kilométert tesznek meg a Dunántúlon. Az útvonal néhány állomása: Sümeg, Tapolca, Ajka, Győr, Pápa, Écs (Rábaring). A sorrendet lényegében az 1/100 (nem elírás: egyszázad!) másodperces pontossággal kiírt feladatok teljesítése dönti el. Így akár egy Trabant is legyőzheti a „valamivel” erősebb Ferrarit. Ha valaki azt hinné, ehhez bizony spéci elektronikus időmérők kellenek, bizony téved. Sőt: aki ilyet használ, súlyos időbüntetést kap. Az autókhoz méltó az időmérés is: kizárólag mechanikus szerkezetekkel lehetséges! Mindemellett a közlekedési szabályokat is be kell tartani, ami ebben az esetben nem okozhat súlyos gondot, mert emberre és autóra szabták az etapokat.
A versenyzők három kategóriában indulnak (Oldtimer abszolút I-III. párosok, Oldtimer szakaszgyőztes párosok, Youngtimer abszolút győztes párosok).
A főszervezőtől a Vehír azt is megtudta, hogy a hazai versenyzők ugyancsak derekasan képesek helytállni a külföldi versenyeken is, még akkor is, ha ezek nevezési díja bizony tetemes.
Az Audi Hungaria Classic versenyre 76 páros (pontosabban: trió, hiszen a pilóta és a navigátor „mellett”, avagy „alatt”, ott van az autó is) jelentkezett. Érkeztek Csehországból, Romániából, Svájcból, Ausztriából és Németországból is benzinnel beoltott veteránosok.
A verseny számos érdekessége közül kiemelendő Détári Lajos labdarúgó Lancia Deltája, az ingolstadti Audi múzeum gyűjteményének egy része (1956-os DKV), egy 1937-es Citroën, s a legöregebb (igaz, versenyen kívül induló) 1923-as Salmson. Mindemellett számos Mercedes, Audi, néhány Alfa Romeo, Ferrari, Volvo, MG is starthoz áll, de lesz Rolls-Royce és Trabant, NSU és Fiat, Morgan és Jaguar, Ford Mustang és Austin, Dacia stb.
A befutóra a veszprémi Óváros téren kerül sor szombaton 16.15 és 18 óra között.