A napokban újabb helyszíneken kezdődött meg a munka a belvárosi rehabilitációhoz kapcsolódóan. – Egy ilyen volumenű, rengeteg közművel szabdalt közterületi építés során természetes, hogy a kivitelező gyakran problémákba ütközik, amit igyekszik minél előbb és hatékonyabban kezelni – ismertette érdeklődésünkre Schmidt István, a városfejlesztési iroda vezetője.
Változó, előre nem látott talajszerkezeti viszonyok miatt át kell tervezni a Kossuth utca végén épülő aluljárót, valamint a talajkiemelés során nem jelzett közművekbe futottak a munkagépek. Nehezíti a feladatot, hogy az innen korábban elbontott épületek pincéjét bontási törmelékkel töltötték fel, amely statikailag alkalmatlan az építkezésre, ezért azonnal le kellett állítani a munkát – sorolta a nehézségeket az irodavezető, hozzátéve, az áttervezés folyamatban van.
Elmondta még, a Vásárcsarnoknál lévő gyalogátkelőhely még hónapokig megmarad, esetleg pár méterre arrébb festik fel. A tervező, a közútkezelő, valamint a közlekedési hatóság sem támogatja ennek idő előtti megszüntetését, ezért a városrehabilitációs munkálatok kivitelezési ütemezésében változtatásokra lesz szükség, ami jelentős kihatással van a körforgalom Jutasi úti ágának végleges befejezésére is – jelezte Schmidt István.
A belváros közterületein még jellemzően a közműkiváltások miatt dolgoznak a munkagépek. Komolyabb felszíni építkezés várhatóan először a hotel és a húszemeletes mögötti területen indul el – tájékoztatott az irodavezető.
Mindeközben a konzorciumi partnerek is nekiláttak az építkezéseknek. Folytatódik a húszemeletes alatti épületek homlokzatépítése, illetve hamarosan elindul a Hangvilla kivitelezése is. Ez várhatóan a Kórház utca felőli bővítésekkel veszi kezdetét. Hamarosan elkészülnek a Lovassy iskolával szemközti parkolóház tervei, az engedélyezés után pedig hamar elkészül a vasbeton szerkezet. A Vas Gereben utcai parkolóház építése is augusztusban indul, valamint a Korona szálló homlokzat-felújításának augusztus végén, szeptember elején állnak neki.
Schmidt István aláhúzta, a nehézségek miatt a projekt véghatárideje nincs veszélyben, annak ellenére, hogy a 2013. március 30-ig prognosztizált kivitelezési határidőbe körülbelül egy hónapos csúszás várható.