A pilóták és navigátoraik –
elsősorban a kissé hűvösre fordult idő miatt – a siker élményének boldog
tudatában hajtottak be a veszprémi Óváros téri célba. Egyikük alól sem
hiányzott derék társa, a négykerekű. Fénykorukban négylábú térsaik dupla adag
zabot kaptak, s csak remélni tudom, hogy a hálás paskolgatás ezúttal sem maradt
el a „gazdik”részéről. A Vehír oldalain már számot adtunk arról hogy ez a verseny
nem a sebességről szólt, hanem az ügyességről és a pontosságról (akkor
megkockáztattam egy könnyelmű kijelentést is a Trabant javára. Hm. Úgy tűnik,
bejött...).
Arról is beszámoltunk már, hogy pénteken Veszprémből indultak a triók (sofőr, navigátor és autó), s a látványnak sem akármilyen mezőny a nap folyamán eljutott Sümegre, Tapolcára, Ajkára, s végül a start városában, Veszprémben fejezte be az első napi versenyt egy kissé fázós éjszakai feladat teljesítésével.
Szombaton Pápa és Győr volt az
úti cél, hazafelé menet a Rábaringen futottak pár kört, aztán Eplény érintésével
immáron másodszor is a megyeszékhely volt a cél. Útközben számos időmérő
szakasz követte egymást, ezek a századmásodpercre előírt, fotocellák között leküzdött
etapok döntötték el a helyezéseket. A cél az volt, hogy a versenyzők a lehető
legkisebb hibaponttal, azaz a legkisebb eltéréssel teljesítsék az előírt
szintidőt. Jeleztük, hogy nem használhatnak elektronikus időmérőt, navigációs
berendezést a versenyzők.
Bár külföldi párosok is indultak (összesen tizenketten), ám a szerencse (de főképp a tudás) a hazaiak mellé szegődött.
Az Audi Hungaria Classic győztesei:
- Erdélyi Zoltán – Erdélyi Zoltánné Csilla (Jaguar 420 Sovereign, 1968)
- Gábeli Tibor – Víg Zoltán (Volkswagen 1302 LS Cabrio, 1972)
- Ilkovics Ádám – Kemenes Csilla (Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA, 1971)
Az esemény az Oldtimer Szuperkupa utolsó futama volt, amely a legnagyobb ilyen jellegű rendezvénysorozat hazánkban, sőt az egész közép-kelet-európai térségben. Az Audi Hungaria Classic 2008. mostani versenyét a tavalyi Szuperkupa első helyezettjei nyerték, vagyis címvédőkről van szó, legyőzésükkel azonban újra meg lehet próbálkozni – a következő évben.
Az oldtimerek mellett ún. youngtimerek is indultak (ezek 1976. december 31-e után készültek. Őket külön értékelték, hiszen más képességekkel bírtak:
Az Audi Hungaria Classic 2008. youngtimer kategória nyertesei:
- Szerencsés Árpád – Virág Ádám (Volvo 780, 1989)
- Kátai Tamás – Poós Béla (Lancia Delta HF Integrale, 1992)
- Farkas Csaba – Orosz Tamás (Trabant RS 601, 1980)
Előzetesünkben megírtuk, hogy egy
1923-as kiadású (bőrkuplungos!) Salmson is elindult versenyen kívül. A közönség
kedvencének számító autó végigfutotta a számára azért nem kis távot.