Tudományos előadás sorozaton, családi napokon, gyermekeket megcélzó ökojátékokon és médiakampányon keresztül népszerűsítik a környezettudatos gondolkodást. Hulladékgazdálkodás és energiahatékonyság olyan mindennapi tanácsokat adnak át az embereknek, amelyek a mindennapi élt során hasznosíthatóak. Ahhoz, hogy valóban elterjedjen egy környezetet óvó, környezettudatos gondolkodás elsősorban a családokat kell megfognunk. A családokhoz pedig a gyermekeken keresztül vezet az út – ezért a „FelÉLED?” szemléletformáló kampány is elsőssorban a gyermekekre fókuszál – hangzott el sajtótájékoztató keretében a közelmúltban.
Úgy vélik, a civil szféra, az oktatási szektor, a tudományos szféra együttműködésének eredményeként a legszélesebb körben kell tudatosítani a fenntarthatóság értékrendjét, ismertté tenni a fenntartható alternatívákat, használatuk módját, és megismertetni a fogyasztás környezeti hatásait. A lakosság ugyanis általában nem rendelkezik sem elegendő információval életmódjának környezeti hatásairól, sem megfelelően erős döntéshozatali, joggyakorlási képességekkel. Az uralkodó fogyasztói szokások általában ellentétesek a fenntarthatóság elveivel. Felmérések szerint a lakosság fele ugyan tisztában van azzal, hogy a fogyasztásnak vannak kedvezőtlen környezeti hatásai, azonban háromnegyedük úgy véli, a problémát pusztán technikai fejlődéssel kell áthidalni. Az emberek nem akarnak életmódjukon változtatni, holott általánosságban, globálisan belátják a jelenlegi életmódminták fenntarthatatlanságát.
Projekt négy fő elemből áll: tudományos előadások, rendezvények, kisfilmek és társadalmi célú hirdetések, továbbá tudatos médiakampány. Minden elem fő témakörei illeszkednek az elnyert pályázatban megfogalmazott részcélokkal. Bemutatjuk a társadalom és természet együttélésének harmonikus formáit, természetes ember alkotta értékeket. Anyagtakarékosságra, valamint környezettudatos hulladékgazdálkodásra, azaz szelektív hulladékgyűjtés fontosságára kívánjuk felhívni a figyelmet. További célunk az energiatakarékosság és a klímatudatosság elterjesztése. A megújuló energiaforrások elterjedésével, energia és víztakarékossággal bolygónk fellélegzését, feléledését segíthetjük elő – állítják.
A kampány megszervezésére és lebonyolítására a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat Vajda Péter Veszprém Megyei Egyesülete 27 738 898 Ft vissza nem térítendő támogatást nyert el a KEOP 6.1.0/B/11-es számú „Fenntartható életformákat népszerűsítő komplex kampányokra kiírt pályázaton. A cél négy hónap alatt tizenegymillió ember megszólítása és elérése.