Suchman Tamás a BFT elnöke, aki ugyan maga is bal oldali
politikus, saját oldaláról kapta a pofont. Nem lesz vasútfejlesztés a
Balatonnál, sem újabb kerékpárút, fuccs a fonyódi kompátkelőnek, ahogy az
elkerülőnek is. Továbbá csak álom marad a 65-ös számú út rekonstrukciója is.
Többek közt ezek voltak azok a kiemelt projektek, melyekért lobbizott a
Parlamentben a BFT. Suchman Tamás egyébként három fő irányban kért
tájékoztatást a lehetőségekről Szabó Pál minisztertől. Felvetette a Balatoni
Regionális Vasút Társaság megalapítását, mivel a jelenlegi menetrend és
infrastruktúra nem alkalmas a Balaton körbeutazására vasúton. A tárcavezető
azzal az indokkal vetette el az ötletet, hogy az jogi és szakmai akadályokba is
ütközik, azonkívül a jelenlegi vasútközlekedés tökéletesen megfelel az
igényeknek. A másik legfontosabb fejlesztés a térség számára a 65-ös út
felújítása és az elkerülő út megépítése, mely többek közt Siófok problémáit is
megoldaná, hiszen a feltorlódott forgalom miatt nyáron szinte lehetetlen
autóval keresztülhajtani a városon. A miniszteri ígéret az óhajokhoz képest
elég sovány: mindössze egy körforgalmú csomópont megépítésére van forrás, a
65-ös és az M7 autópálya találkozásánál, mely részben talán megoldás lehet az
utak túlterheltsége folytán kialakult közlekedési problémákra a tónál.
Még Suchman is megdöbbent...
Suchman a Badacsony és Fonyód közti második kompjáratért is sokat lobbizott – ehhez 5 milliárd forintra lenne szükség, ami Szabó Pál szerint álomnak is merész.
A BFT elnöke kijelentette az ülést követően, hogy nem tudja elfogadni a szaktárca álláspontját. Ahogy fogalmazott, bizonyos témakörökben úgy tűnik nem készítették fel kellőképp a minisztert, hiszen például komp ügyben nem is a szükséges forrást, mindössze szakmai tanácsot és állásfoglalást kértek. Bár Suchman Tamás azt ígérte, folytatja a lobbizást, az ülésén kiderült: nemcsak Siófok, hanem a Balaton egésze lemondhat jövőre a közlekedési fejlesztésekről. A miniszter azt viszont nem utasította el, hogy tartsanak zárt szakmai egyeztetést a felmerült problémákról a BFT elnökével.
Balázs Árpád, Siófok polgármestere úgy reflektált a hallottakra, hogy nem vállal felelősséget azokért az állapotokért, ami annak köszönhető, hogy elkerülő út építése nélkül zúdítják az üdülővárosra az autópálya forgalmát úgy, hogy a szakvezetés nem járult hozzá az M7-es Siófok körüli díjmentesítéséhez sem.