Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. szeptember 20. Friderika
Veszprém
17°C
2024. szeptember 20. Friderika
Veszprém
17°C

Két áruházlánc is megtévesztette a fogyasztókat

2008. október 6. 12:27 // Forrás: portfolio.hu
Az elmúlt hónapokban a Plus és Match áruházláncak akciótartási gyakorlatát is vizsgálta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Megállapították, hogy a két cég megtévesztette fogyasztóit, hiszen az akciós termékek egy részét már a leárazás első napján sem lehetett megtalálni az üzletekben. A Plus 5 millió forintos bírságot kapott, a Match csekély súlyú jogsértést követett el, így elkerülte a pénzbüntetést.
A GVH a Plus esetében a 2008. január 1. és február 29. között meghirdetett akcióját vizsgálta. Megállapították, hogy a 174 üzlettel rendelkező Plus Élelmiszer Diszkont Kft. nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a nem élelmiszer termékekkel kapcsolatban. A közel kétmilliós példányszámban terjesztett, interneten és plakátokon is közzétett információkkal szemben egyes akciós termékek nem minden üzletben voltak kaphatóak az első naptól kezdve, a cég irreálisan alacsony indulókészlettel vágott bele a leárazásba. A bírság megállapításakor a GVH az igénybe vett kommunikációs eszközökre fordított ismert összeget és a jogsértéssel érintett időszakban elért nettó árbevételt vette figyelembe. Súlyosító körülményként vették számításba, hogy a Plus a piac jelentős szereplőjeként széles fogyasztói körhöz juttatta el a megtévesztő  információkat. Enyhítő körülmény, hogy a cég nem vitatta a jogsértést és együttműködött a GVH-val.

A 124 üzlettel rendelkező Csemege Match Zrt. esetében a 2007. április 11. és július 3. közötti akcióit vizsgálta a Versenyhivatal. Megállapították, hogy bizonyos termékeket egyes boltokban az akció első napján nem lehetett megvásárolni, más termékeket viszont egy-egy boltban az akció bizonyos napjain nem az előre meghirdetett árakon lehetett megvásárolni. Az üzletlánc ezúttal nem kapott bírságot, mivel az érintett termékekkel csekély jelentőségű jogsértést követett el. Tekintettel voltak arra is, hogy a Match boltjai települések központjaiban helyezkednek el, így csekélyebb az esélye annak, hogy a megtévesztő reklámok hatása lett volna a vásárlás fő oka, hiszen ilyen esetekben a fogyasztók jelentős része a bolt elhelyezkedése alapján dönt.
vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.