A hónap „műtárgya” Vass László, Veszprém díszpolgára. Beszámolt róla, jövőre lesz 10 éves a Vass-gyűjtemény, s mára nemzetközi hírnevet szerzett. Ennek bizonyításául egy könyvet is bemutatott, amely a világ kiemelkedő magángyűjteményeit foglalja össze, s szerepel benne a veszprémi gyűjtemény is. Vass László aláhúzta, nagy kitüntetés ebben szerepelni.

Napirend előtti kérdések, interpellációk, felszólalások:
Hartmann Ferenc a polgármesterhez intézett napirend előtti kérdésében arra várt választ, hogy mikor nyit ki újra a Jeruzsálemhegyi Patika? „Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának közreműködése és részfinanszírozása is elősegítette, hogy a Jeruzsálemhegyen orvosi rendelő és patika nyíljon. Az egészségházban működő patika azonban több mint egy hónapja nincs nyitva, így a betegeknek, köztük mozgáskorlátozottaknak is a város más részében kell a szolgáltatást igénybe venni. A létesítmény létrehozásában az önkormányzat is részt vett. A Közgyűlés 4/2002. (I. 25.) Kh. számú határozatában arról döntött, hogy a beruházásban közreműködni és ott tulajdoni hányadot szerezni kíván. Mindezek ismeretében kérem polgármester urat, szíveskedjen megvizsgáltatni, hogy az önkormányzatnak milyen lehetőségei vannak a patika mielőbbi újranyitásának elősegítésében.
Az érintett városrész lakói bizonyára örömmel vennék az önkormányzat segítő közreműködését. A jeruzsálemhegyiek egyébként aggódva figyelik az épület melletti, betegek, ügyfelek parkolására előírt - eredetileg 14 gépjármű elhelyezését lehetővé tevő - helyek folyamatos „fogyását” is.”
Porga Gyula válaszában elmondta, őt is megkeresték már az ott élők. Az önkormányzat 20 millió forinttal támogatta a beruházást, ezzel 53 négyzetméter rendelőnek tulajdonát szerezte meg, ami zavartalanul működik. A bérlő és a kiadó között pénzügyi vita zajlik, az önkormányzatnak nincs jogköre ebbe beleszólni. Bízik benne, hamarosan egyezségre jutnak, a lakosság türelmét kéri. A polgármester személyesen jár közre, hogy minél előbb újra kinyisson a patika.

Forgóné Kelemen Judit a polgármestertől kérdezte: „A 2010.decemberi közgyűlésen napirend előtti kérdésben vetettem fel az Aulich utcai buszváró ügyét. Mivel eltelt lassan két év és a korábbi ígérettel szemben még mindig nem lehet esővédett helyen várakozni, ezért kérem, polgármester urat tájékoztassa ezen a fórumon is az ott élőket. Mikor lesz fedett buszváró az Aulich utcai megállóban?”
Porga Gyula válaszában azt mondta, személyesen is megtekintette a helyszínt, az Aulich utcában négy fedett buszmegálló is fellelhető. A képviselő asszony által jelzett buszmegálló a Jutasi úton található, amely részben állami tulajdonban van, de még ebben az évben kialakítják a fedett várót.
Forgóné Kelemen Judit megjegyezte, a megálló hivatalos neve Aulich utca, ezért hivatkozott erre, a választ pedig nem fogadta el.
Nagy Piroska kérdezte, a repülőútér melletti terület gyomtalanító kaszálását elvégezte-e az önkormányzat.

Porga Gyula arra tért ki, hogy a területen nem található parlagfű, mert korábban folyamatosan használt földterület volt, így nem szükséges a rendszeres karbantartása. A képviselő asszony a választ nem fogadta el, mert a kaszálással kapcsolatosan nem kapott információt.
Nagy Piroska napirend előtti kérdést intézett a polgármester felé: „Miért késnek az ipari beruházások?” címmel. „Veszprém külterület 0231-8. hrsz-ú reptér melletti ingatlan ipari célú hasznosítás érdekében Gazdasági fejlődést ösztönző infrastrukturális fejlesztésekre szánta el magát a város. A Városfejlesztési, beruházási, stratégiai kiadások mellett jelentős bevételekre számítottunk már ez évben is.”
Porga Gyula válaszában elmondta, folyamatos az érdeklődés a terület iránt.

Nagy Piroska napirend előtti kérdést intézett Brányi Mária alpolgármester asszonyhoz. „2011-ben megalakult Veszprém Egyetemi Város Tanácsa, hogyan sikerült eddig az együttműködést tartalommal megtölteni, mikor várható hatása a város gazdaság fellendülésére?
Brányi Mária elmondta, félévente ülésezik a tanács. Az együttműködési megállapodás mutatja a fő feladatokat. 2012 legfontosabb napirendje többek között a Pannon TISZK Nonprofit Kft.-vel történő együttműködés rendezése. Egy 2020-ig tartó gazdasági stratégia tervezése is folyamatban van. Egy innovációs alapítvány létrehozásáról is tárgyaltak, díjat alapítottak. Decemberben üléseznek legközelebb, ekkor értékelik az éves munkát.
Gerstmár Ferenc Halmay György Oktatási, Ifjúsági és Sport Bizottság elnököt kérdezte, „biztosítottak a feltételek a mindennapos testnevelés órák megtartásához Veszprém valamennyi iskolájában?”

Halmay György kifejtette, heti öt órából kettő sportkörben való részvétellel is kiválthatók. A tantervek lehetőségek biztosítanak olyan mozgásformákra, amiket tantermekben, előcsarnokokban is megtarthatók. Egy iskola sem jelzett problémát a köznevelési törvény betartásával kapcsolatban. Sportegyesületek sportcélú kezdeményezések támogatására vonatkozó pályázatokon kíván részt venni az önkormányzat.
Gerstmár Ferenc nem tartja ennyire megnyugtatónak a helyzetet. Annak reményében fogadja el a választ, hogy egy szisztematikus munka történik a jövőben és a mindennapi testnevelés nem csak egy adminisztrált tevékenység lesz.
Katanics Sándor egy májusi közgyűlési döntésre hivatkozva – melynek értelmében létrejött a Veszprémi Zeneművészeti Szakközépiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény – kérdezte Némedi Lajos alpolgármestert. „Az intézmény székhelyeként a Megyeház tér 5. szám alatt található épületet jelölte meg. Hogyan lehetséges az, hogy a Dohnányi Ernő Zeneművészeti Szakközépiskola és Diákotthon a Völgyhíd u. 2. szám alól végül mégis a (május végi közgyűlésen az alpolgármester úr szóbeli módosítójában közölt) Dózsa György u. 2. szám alatti épületbe, azaz az új intézmény egyik telephelyére, azaz a VMKK épületébe költözött teljes egészében? Miként lehetséges az, hogy a Dohnányi Zeneművészeti Szakközépiskola kollégistái nem az előterjesztésben megjelölt helyre, azaz a Táncsics Szakközépiskola diákotthonába, hanem a Veszprémi Középiskolai Kollégiumba iratkoztak be egytől-egyig?”
Némedi Lajos válaszában elmondta, szeptemberben ülésezik az oktatási bizottság, ott számol be az igazgató az évkezdésről, azt kéri, várják meg ezt az időpontot. A kollégiumi választás szabad joga a szülőknek, ez ellen nem tehetünk semmit adminisztratív eszközzel.

Katanics Sándor arra várt választ Brányi Mária alpolgármester asszonytól, hogy mi lett a 115 millió forintért értékesített Petőfi Színház használatában álló, Házgyári úton található műhelyház sorsa. „Az új tulajdonos az adásvételi szerződés megkötése óta pontosan mekkora összegű bérleti díjat kért és kapott a Petőfi Színháztól, illetve annak fenntartójától Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatától, azért, hogy változatlanul ott működhessen még a műhelyház? Mikor várható egyáltalán, hogy elköltözik az önkormányzat által értékesített helyéről a műhelyház? Hová költözik terveik szerint a műhely és a közeljövőben az eladási árból ez a költözés, költöztetés még mekkora összegeket fog várhatóan felemészteni?”

Brányi Mária válaszában kiemelte, a műhelyházat a közgyűlési döntés értelmében értékesítették, ebben az évben nem fizettek még bérleti díjat, de erre az évre 13,1 millió forintot különítettek el erre. Az épület kiürítése akkor történik meg, ha megfelelő helyet találnak a műhelyháznak. Több helyszínt is vizsgálnak jelenleg.
Katanics Sándor szerint a helyzet rosszabb, mint gondolta, hiszen szerinte akkor adunk el egy ingatlant, ha tudjuk az ott működő tevékenység további sorsát.
Katanics Sándor a polgármester úrhoz is intézett kérdést. „Bánja-e már, hogy a Világos Veszprémért Mozgalom invitálása ellenére nem csatlakozott a mozgalom felhívásához, illetve hogy meghívásukat a szeptember 8-i Budapesti úti Mol kút mellett megtartott sajtótájékoztatójukra nem fogadta el?
Még most is úgy látja polgármester úr, amit a közleményében le is írt, azaz, hogy Veszprém városában nem történt tulajdonképpen semmi, csak két tömörülés egyszerre tartott demonstrációt?
Nem zavarja-e egy picit sem, hogy Ön nem állt ki a városa megvédése mellett ugyanakkor a várost azóta egy bátor városként emlegetik, amely város lakói végre szembe mertek szállni a szélsőségesekkel?
Nem kellemetlen - e így utólag egy picit sem az Ön számára, hogy a város volt Fideszes polgármestere, Debreczenyi János is az ellendemonstrálók mellé állt véleményével, hogy nyugdíjas érdekvédelmi szervezetek, hogy 12 együtt cselekvő szervezet egyértelműen arra kérte, hogy cselekedjen, és Ön egyéb mondanivalósa nem lévén, mindössze szép késő nyári hétvégét tudott csak a város lakóinak kívánni?”
Porga Gyula elmondta, közleményében a város többségét képviselte. Demokrataként a véleménynyilvánítás szabadságát biztosítani kell. A rendezvény bizonyította, felesleges aggodalmak kísérték a demonstrációt.
Katanics Sándor ismertette, a Jobbik demonstrációra felhívó levele a normális gondolkodású emberek számára sértő volt. Ettől a fajta retorikától védeni kell a polgárokat. A polgármester nem értette meg, hogyan kell ilyenkor cselekedni.
Porga Gyula elmondta, nem talál olyan pontot, ami közös benne és a Jobbikban, de a gyülekezési jog mindenkire vonatkozik, a veszprémiek meg tudják védeni magukat. Nem kell senkinek elmondani, mi a jó vagy a rossz.
Forgóné Kelemen Judit a polgármesterhez intézte kérdését. „Azt teszem, amit Veszprém vezetősége akart” – hangzik el a jobbikos tüntetést megzavaró fiatalok szájából, amit egy internetre felkerült videó is bizonyít.
Porga Gyula „igazán örül” annak, hogy a rendezvénnyel kapcsolatban mind a két fél úgy gondolja, ő a célpont. Bízik képviselő asszony józanságában, nem feltételezi, hogy ilyen összeesküvés elméletekben különböző csoportokat bízott meg arra bárki is a városvezetés részéről, hogy a Jobbik rendezvényét zavarja.

Némedi Lajos alpolgármester napirend előtti felszólalásában ismertette az új tanévvel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.
Katanics Sándor a lejárt határidejű határozatokkal kapcsolatban felhívta a figyelmet, nem elég ezeket elfogadni, meg is kell magyarázni, mi, miért történt.
Brányi Mária sürgősségi indítványt nyújtott be a Kossuth u. 7. ingatlan eladásával kapcsolatban. Az újra kiírt pályázatra egy jelentkező volt, 85 millió forintos ajánlatot tett. Az indítványt a közgyűlés elfogadta.
1. napirendi pont
Az önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás és vagyonhasznosítás szabályairól szóló önkormányzati rendelet egyes rendelkezéseinek hatályon kívül helyezése.
A nemzeti vagyonról szóló törvény felhatalmazást ad az önkormányzatoknak arra, hogy a törvényben meghatározottakon kívül rendelkezzenek arról, hogy mely vagyoni elemeket tekintenek korlátozottan forgalomképesnek, ez 2012-ben módosult. A módosító törvény szerint az önkormányzatoknak 2012. október 31-ig kell módosítaniuk vagyongazdálkodási tárgyú rendeleteiket.
A rendelet tervezetet a közgyűlés elfogadta.
2. napirendi pont
Beszámoló Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának 2012. I. félévi gazdálkodásáról.
Az önkormányzat és intézményei (hitel, valamint függő átfutó tételek nélkül) 7.369.952 eFt bevételt és 7.516.324 eFt (kiegyenlítő, függő, átfutó és finanszírozási műveletek nélkül) kiadást regisztráltak. A 2012. évre prognosztizált külső hiány az I. félév végén 146.372 eFt volt az alacsony felhalmozási és felújítási kiadások miatt.
A 2012. évben tervezett 3.600.000 eFt 3 éves futamidejű működési hitel (melyet a december végi likvid hitelállomány kiegyenlítése miatt terveztünk) közbeszerzési eljárása eredménytelen volt, csakúgy, mint a beruházási hiteleké. Mindkét eljárás során a részvételi szakasz eredményes volt, ajánlattételre nem került sor. A második félév folyamán ismételt közbeszerzési eljárás lefolytatása válik szükségessé.
Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata és intézményei az első félév végére likviditási problémákkal szembesültek, elsősorban az utófinanszírozások, a nem egyenletes bevétel képződések (ingatlan értékesítés, adóbevételek, stb.) következtében. Ennek ellenére sem az illetmények, sem az adók és járulékok, sem pedig a tőke és kamatfizetésben nem volt fennakadás. A szállítók esetében fizetési halasztásokat, illetve részletfizetéseket kértek, melyek sok esetben eredményesek voltak.
A polgármester aláhúzta, az adóbefizetésekkel párhuzamosan szeptember 30-ig valamennyi számlát rendez az önkormányzat. „A költségvetés tartható, kiszámítható és stabil.”
Katanics Sándor felszólalásában kiemelte, nem stabil költségvetéssel, hanem rogyadozó lábakon zajlott az elmúlt időszak, nem ezt terveztük. – Az adóbefizetéseknek köszönhetően levegőhöz jutottunk, de nincs garancia arra, hogy nem kerülünk újra ilyen helyzetbe – húzta alá.

Gerstmár Ferenc emlékeztetett, májusban javasolta, hogy a tavaly januárban megalapított gazdasági tanácsadó testület kibővítet ülését hívják össze.
Nagy Piroska a pénzügyi bizottság ülésén elhangzottakat ismertette az I. félévi gazdálkodással kapcsolatban. Nem költségvetési, hanem likviditási problémáról beszélt.
3. napirendi pont
A 2012. évi költségvetésének módosítása; döntés előzetes kötelezettségvállalásról és ingatlan fedezet jóváhagyásáról
I.
Az önkormányzat 2012. évi költségvetéséről szóló rendeletét, az elmúlt időszakban bekövetkezett, illetve jelzett változásai miatt ismételten indokolt módosítani.
Többek között a támogatásértékű működési bevételek ugyanilyen mértékű csökkenése mellett a normatív állami támogatás 57.604 eFt-tal emelkedik; a prémium évekkel kapcsolatos kiadások fedezetére 2.883 eFt állami támogatás áll rendelkezésre; könyvtári érdekeltségnövelő programhoz 830 eFt támogatás, nemzetiségi tankönyv beszerzésre 1.708 eFt támogatás illeti meg az önkormányzatot, mely az érintett intézmények kiadási előirányzatát is megváltoztatja; helyi közösségi közlekedés normatív támogatására 32.591 eFt előleget folyósítottak, mely a Balaton Volán támogatási előirányzatát növeli; a közalkalmazottak és köztisztviselők bérkompenzációjára 21.798 eFt többlet állami támogatást folyósítottak, mely az intézményi és polgármesteri hivatal kiadásait növeli.
A fentiekben említett átcsoportosítás mellett további módosítás történt a különböző bevétel fajták között, továbbá az önkormányzat és intézményei működési célú átvett pénzeszközei, a belső átcsoportosítás mellett 5.907 eFt-tal növekednek a kiadások emelkedésével együtt.

II.
A Gábor Áron u. 2. Társasház az épület homlokzati hőszigetelési célú felújítását határozta el. Az épületben az önkormányzat is tulajdonos, ezért a tulajdoni hányad arányában biztosítani szükséges a fedezetet 4.500 E Ft értékben, a 2013-as költségvetés terhére.
III.
A 2012. évben tervezett 3.600.000 eFt 3 éves futamidejű működési hitel közbeszerzési eljárása eredménytelen volt, a második félévben ismételt közbeszerzési eljárást folytatnak. Várhatóan szükség lesz a bevételek engedményezésén kívül egyéb biztosíték – ingatlan fedezet – nyújtására is. A forgóeszköz hitel felvételéhez történő ingatlan fedezet biztosításához a közgyűlés jóváhagyása szükséges.
További részletek a napirendi pont előterjesztésében olvashatók.
Brányi Mária alpolgármester asszony szerint, ahhoz hogy sikeresen működjön az önkormányzat, nem csak a kiadások és a bevételeket kell pontosan előre látni, hanem a bevételek periódusos rendszerét is.
Hartmann Ferenc szerint könnyebb lenne a helyzet, ha a város nem cipelne magával ekkora hitelállományt. Az eladásra váró ingatlanok között olyan is szerepel, amelyen még hitele van az önkormányzatnak.
Katanics Sándor rámutatott, az önkormányzat 3,6 milliárd forintos hitelfelvételre készül, amit havi 300 millió forintokban vesz fel, ezt 3 év alatt tervezi visszafizetni, ami nem jelenti azt, hogy a veszély elmúlt.
Scher Ágota, a pénzügyi iroda vezetője a hitelfelvétellel kapcsolatosan elmondta, ez egy folyamat része. 2013-tól nem vehetnek fel működési hitelt az önkormányzatok. Ezzel az összeggel sikerül elérni, hogy az év végére a likvid hitel nullázódjon.
Porga Gyula kiemelte, az önkormányzatok gazdasági nehézségekkel küzdenek, Veszprém ebben derekasan helyt áll. Ilyen nehézségek között sem mondunk le a fejlesztésekről.
Az önkormányzat első félévi gazdálkodásával, valamint 2012. évi költségvetésének módosításával kapcsolatos vitáról később részletesen beszámolunk.
12. napirendi pont
Hozzájárulás Eplény Község Önkormányzatának a Veszprémi Kistérség Többcélú Társulásához történő csatlakozásához.
Eplény Község Önkormányzata 2012. december 31. nappal kiválik Zirc Kistérség Többcélú Társulásából, figyelemmel arra, hogy a község 2013. január 1-jétől a Veszprém székhelyű járáshoz tartozik, ezért csatlakozni kíván a Veszprémi Kistérség Többcélú Társuláshoz.
A szavazáson jelen volt Fiskál János, Eplény polgármestere.

Egy újabb szép veszprémi sikerről számolt be Porga Gyula az ország tortájára rámutatva, s gratulált a készítő Kokó Cukrászdának, valamint Pintér Zsolt cukrásznak, aki a szünetben kóstolóra invitálta a képviselőket.
4. napirendi pont
Az önkormányzat által alapított kitüntetésekről szóló önkormányzati rendelet módosítása.
Jelen előterjesztés tartalma az önkormányzat által alapított kitüntetésekről szóló rendelet módosítása oly módon, hogy a kitüntetések adományozása során a díjakhoz kapcsolódó jutalom balatoni koronában legyen fizethető. Az indoklás szerint ezzel városunk nagyot léphetne előre az utalvány használatának méltó bemutatásával és bátorítólag hathat a lakosság felé, hogy éljenek ennek a minden szempontból helyi értékeket hordozó fizetőeszköznek az előnyeivel.
További módosítási javaslat: a „Gizella díj”-ban részesíthetők körének tágítása a jogi személyekkel és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekkel.
Katanics Sánor nem tartja szerencsésnek a pénzjutalmak balatoni koronában történő kifizetését.
Gerstmár Ferenc szerint, amikor a helyi kiválóságainkat elismerjük, jól tesszük, ha azt egy helyi értékkel, a balatoni koronával történik, de intenzívebb munkát vár az elfogadóhelyek számának növekedésével kapcsolatosan.
5. napirendi pont
A helyi jelentőségű védett természeti értékek védettségének fenntartásáról szóló önkormányzati rendelet módosítása.
A Vidékfejlesztési Minisztérium jelezte, hogy az önkormányzati rendelet nem tartalmazza egy védettséggel érintett ingatlan helyrajzi számát. A jelen előterjesztés ezt a hiányosságot pótolja.
6. napirendi pont
A pénzbeli és természetben nyújtott gyermekvédelmi és szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendelet módosítása.
Jelen rendelet-tervezet két területen tartalmaz jelentős változást, ezeket az alábbiak indokolják. A lakossági szilárd hulladékkezelési közszolgáltatási díj július 1-jétől emelkedett, és a szolgáltatás ára a későbbiekben várhatóan tovább emelkedik. Ezért szükségesnek tartjuk, hogy a szociálisan hátrányos helyzetben élők részére ezt a támogatási formát újra bevezessék
A HPV oltásra vonatkozó hatályos rendelkezések szerint az ilyen irányú kérelmek 2012. június 30. napjáig voltak benyújthatóak. Erre a célra a jóváhagyott költésvetési előirányzat 3.000.000 Ft, melyből 2.970.000 Ft összegben 198 db SILGARD vakcina vásárlása megtörtént, illetve további további 45 fő oltása vált biztosítottá, ami így jövőre kiterjesztenek a 15 éves korosztályra is.
Hartmann Ferenc kiemelte, a hulladékszállítási díjak kedvezményével is foglalkozik az előterjesztés. Mint fogalmazott, a benne szereplő kedvezmény a semminél alig több.
Porga Gyula elmondta, a korábbi – Hartmann Ferenc által tett – javaslat kor alapján, a mostani javaslat szociális elbírálás alapján adja a támogatást.
7. napirendi pont
A "VKSZ" Veszprémi Közüzemi és Szolgáltató Zrt. tulajdonában álló hőközpont rekonstrukciójához tulajdonosi hozzájárulás megadása.
A VKSZ Zrt. Haszkovó úti fűtőművének rekonstrukciós munkálataihoz szükségessé vált a mellette lévő, önkormányzati tulajdonú ingatlan egy részének bevonására. A közparki besorolású ingatlanból a beruházás lebonyolításához szükséges lenne a hőközpont területe észak-nyugati felének északi végében található kb. 350 m2 nagyságú területre, itt a technológiához tartozó berendezést térszín alatt helyeznék el. Mindehhez a rendezési terv módosítása is szükséges.
8. napirendi pont
Állásfoglalás a ”VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság átalakulás utáni, 2012. június 30-ai végleges vagyonmérlegének jóváhagyásáról.
A 2012. március 30. napján kelt szétválási szerződés alapján a ”VKSZ” Zrt. kiválás útján történő szétválása során a szétváló gazdasági társaság kiválásban résztvevő részvényese Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata a szétválási szerződésben meghatározott vagyonnal a ”VKSZ” Zrt-ből kivált, s egyben beolvadt az átvevő gazdasági társaságba, a „Csarnok Kft”-be. 2012. augusztus 30-án a ”VKSZ” Zrt. összevont igazgatósági és felügyelőbizottsági ülésén a ”VKSZ” Zrt. átalakulás utáni végleges vagyonmérleget elfogadták, ennek értelmében a ”VKSZ” Zrt. igazgatósága javasolta a tulajdonosoknak – így Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának is – a végleges vagyonmérleg elfogadását.
9. napirendi pont
Döntés a ”Csarnok” Veszprémi Csarnoküzemeltető, Rendezvényszervező és Kommunikációs Korlátolt Felelősségű Társaság átalakulás utáni, 2012. június 30-ai végleges vagyonmérlegének jóváhagyásáról.
A 2012. március 30. napján kelt szétválási szerződés alapján a ”VKSZ” Zrt. kiválás útján történő szétválása során a szétváló gazdasági társaság kiválásban résztvevő részvényese Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata a szerződésben meghatározott vagyonnal a ”VKSZ” Zrt-ből kivált, s egyben beolvadt az átvevő gazdasági társaságba, a ”Csarnok” Kft-be. A szétválási szerződésben szabályozottak szerint, a szétválást követően az átvevő gazdasági társaság egyszemélyes üzletrész- tulajdonosává vált.
10. napirendi pont
Döntés a Veszprémi Regionális Innovációs Centrum Nonprofit Kft. önkormányzati tulajdonú üzletrészének értékesítéséről.
A közgyűlés 2012. július 31-én döntött a Veszprémi Regionális Innovációs Centrum Nonprofit Kft-ben lévő üzletrészének értékesítéséről, értéke 17.500.000 forint. A nyilvános kiírásra egy pályázat érkezett, az Alliance Klaszter Menedzsment Kft. 18.100.000 forint vételárra tett ajánlatot.
11. napirendi pont
Előzetes kötelezettségvállalás az önkormányzati intézmények villamos energia beszerzése tárgyában.
A közgyűlése a 2013. évi költségvetés terhére előzetes kötelezettséget vállal a veszprémi önkormányzati intézmények villamos energia beszerzésének költségére bruttó 215 403 ezer Ft összegben a jövő évre vonatkozóan. Az energia beszerzése a VKSZ Zrt. által előkészített közbeszerzési eljárás alapján történik.
13. napirendi pont
Döntés Nyitra (Szlovákia) és Tarnów (Lengyelország) városokkal együttműködési megállapodás megkötéséről.
Veszprém nemzetközi kapcsolatrendszere az elmúlt évek során, a már komoly múlttal bíró együttműködések fenntartásában és a hagyománnyá vált programok megvalósításában teljesedett ki. A már meglévő együttműködések mellett, az elmúlt időszakban a lengyelországi Tarnów és a szlovákiai Nyitra városai fejezték ki érdeklődésüket irántunk.
Tarnów városa egy rendkívül innovatív, fejlődést generáló városvezetést, illetve közösségeket, szerveződéseket takar, amelyek a hasonló profilból és szervezeti felépítésből fakadóan sok területen biztosíthatnak együttműködést a két város között.
Nyitra városa már szintén több éve kereste a lehetőséget a kapcsolat szakmai szintekre korlátozódó közös munkájának hivatalos szerződéssel történő megerősítésére.
Czaun János azt javasolt, amellett, hogy új együttműködéseket írunk alá, a meglévőket is erősítsük. Forgóné Kelemen Judit örömét fejezte ki, hogy egy felvidéki várossal erősödik a kapcsolat.
14. napirendi pont
Az összevont intézményirányítási modell bevezetésének előkészítése.
A közgyűlés 2010. december 16-án döntött az intézményi működés felülvizsgálatáról és kimondta: „Felül kell vizsgálni az intézményi működést és ki kell dolgozni az egységes gazdasági és műszaki irányítás rendszerét a magas működési kiadások csökkentése érdekében”. A változtatások gyakorlati megvalósítására vonatkozó ütemtervet többször módosították, ahogy az önkormányzati feladatellátás változott. Ezek ismeretében az intézményi működés szakmai feladatait támogató tevékenységek integrálására irányuló Intézményi Szolgáltató Szervezet (ISZSZ) létjogosultsága ismét aktuális és javasolt a korábban tervezett folyamat elindítása a támogató feladatok összevonása érdekben. Az ISZSZ működésének tervezett dátuma 2013. január 1.
A támogató feladatok ellátásának részletei megtalálhatók a napirendi pont előterjesztésében.
Némedi Lajos elmondta, 400 főt érint majd az átszervezés, de mindenkinek ajánlanak munkát.
Katanics Sándor az oktatás területén meglévő bizonytalanságra hívta fel a figyelmet.
Forgóné Kelemen Judit többször hallotta, százmillió forintokat kell megtakarítani az oktatás területén, s nem érti, ezt milyen módon lehet kivitelezni.
Gerstmár Ferenc is aggályának adott hangot a munkavállalók további sorsát illetően.
15. napirendi pont
Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata Oktatási és Egészségügyi Pénzügyi Műszaki Szolgáltató Szervezete Alapító Okiratának módosítása.
A közgyűlés 2012. szeptember 13-ai ülésén döntött a Belvárosi Tornacsarnok – telekalakítási eljárás során kialakuló – ingatlanának értékesítéséről. Az éület működésével kapcsolatos teendőket az Oktatási és Egészségügyi Pénzügyi Műszaki Szolgáltató Szervezet látja el.
16. napirendi pont
Együttműködési megállapodás megkötése a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitánysággal.
2010. évben a Veszprémi Rendőrkapitányság térfigyelő rendszer kiépítését kezdeményezte az önkormányzat által nyújtott támogatásból, összesen tíz helyszínen, 2011 végéig további 25 kamerát szereltek fel. Ez utóbbi rendszer üzemeltetési és karbantartási költségére az önkormányzat kötelezettséget vállalt, ennek díja havi 63.500 forint.
Forgóné Kelemen Judit ismertette, az új aluljáróban is lesz kamera. Azt kérdezte, ez elég lesz a megóvására, a biztonság megteremtésére?
Némedi Lajos válaszában elmondta, ezt előre nem lehet megmondani. Annyi kamerát kell kihelyezni, ami a biztonság érdekében elégséges.
Katanics Sándor szerint megfigyelnek minket, mint a Nagy Testvérben.
Porga Gyula elmondta, csak a rendőrség látja a felvételeket, számos esetben hasznosnak bizonyult a kamerák kihelyezése.
17. napirendi pont
A Veszprém, belterület 5744/4 helyrajzi szám – természetben a Kádár utca 4. szám – alatt kialakuló ingatlan értékesítése.
A nyilvános pályázati eljárásra egy ajánlat érkezett bruttó 180 millió forinttal, a benyújtó Veszprémi Érsekség – mint a Szilágyi Erzsébet Keresztény Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény fenntartója – a Belvárosi Tornacsarnok használatára vonatkozóan a tárgyi ingatlant a jelenlegi funkció mellett kívánja hasznosítani.

Hartmann Ferenc felszólalásában elmondta, nem szabad ezt a javaslatot megszavazni, szükség van a városi tulajdonú sportlétesítményekre.
Katanics Sándor szerint elképesztő, hogy akkor értékesítünk egy sportcsarnokot, amikor a mindennapos testnevelésről beszélünk.
Porga Gyula elmondta, a létesítmény nem tűnik el a városból, továbbra is a sportot szolgálja, ahogy eddig is.
Forgóné Kelemen Judit elmondta, a Jobbik nem szokott ingatlanértékesítést támogatni, de itt kivételt tesznek, mert az érsekség tulajdonába kerül, illetve tovább szolgálja a város sportéletét, a fenntartással járó költségek azonban nem az önkormányzatot terhelik.
Nagy Piroska tartózkodásának adott hangot, szerinte többet ér az ingatlan, de az érsekség jó gazdája lesz az ingatlannak.
Brányi Mária az észrevételekre reagálva elmondta, ahol nincs verseny, csak a kiírt áron lehet értékesíteni. Megjegyezte még, a pályázat rögzíti a kötelezettségeke, ezért is biztosított a folyamatos működés.
18. napirendi pont
Önkormányzati tulajdonú ingatlanok közmű beruházásokkal való igénybevételének szabályozása.
Az önkormányzat és az E.ON Közép-dunántúli Gázhálózati Zrt. között határozatlan időre létrejött megállapodás célja a veszprémi polgárok gázközmű ellátásának zavartalan és hatékony biztosítása. A felek egyetértenek abban, hogy a gázvezeték és a gázvezeték körüli biztonsági övezet kijelöléséből eredő tilalmak és korlátozások – az önkormányzat tulajdonosi jogainak korlátozása miatt- az ingatlanok értékcsökkenését eredményezik. Fentiek miatt az önkormányzat, a tulajdonában lévő ingatlanok – beleértve a közterület, közút megnevezésű ingatlant is – E.ON általi hasznosításáért, használatáért, igénybevételéért ellenértékre jogosult.
19. napirendi pont
Veszprém, belterület 2364/12 és 2368/7 hrsz-ú útterületek megszűnő részeinek értékesítése.
A QUT Kft., a Pajtakert Kft., valamint a Pajtaliget Kft. (együttesen: konzorcium), a tulajdonukat képező –Veszprém, Jutasi út–Munkácsy úti körforgalom melletti – területen egy kereskedelmi központ létrehozását tervezik. A fejlesztéshez – a jelenleg érvényben levő településrendezési paraméterek figyelembe vételével – kb. 28.400 m2 nagyságú beépíthető terület szükséges, melynek kialakításához önkormányzati területekből is kell részeket biztosítani. Ehhez az önkormányzat és a konzorcium telekcsoport újraosztással vegyes vagyonátruházási szerződést köt.
Gerstmár Ferenc és Forgóné Kelemen Judit is rámutatott, ezzel a döntéssel az önkormányzat egy itt megvalósuló pláza kivitelezését segíti elő.
Czaun János emlékeztetett, először 2002-ben döntött az önkormányzat arról, hogy erre a területre engedélyezi egy szolgáltató ház megépítését. Hozzátette, egy játszótér is megvalósul majd a kivitelezés folyamán.
Hartmann Ferenc szerint is támogatni kell az előterjesztést, szolgáltatás bővülést és adóbevétel növekedést hoz egy szolgáltató ház megépülése.
20. napirendi pont

A Veszprém belterület, 1945/39 hrsz. alatti, természetben az Állvány utcában elhelyezkedő ingatlan telekalakítása.
21. napirendi pont

A Veszprém, 2447 hrsz. (Csutorás utca) alatti ingatlan 2459 hrsz.-ú ingatlanból történő kiegészítése.
A közeli ingatlan tulajdonosai fordultak az önkormányzathoz, hogy a szomszédos területből 32 m2 nagyságú területrészt megvásárolhassanak garázs építésére.
22. napirendi pont
Döntés a "TIOP-1.2.1.A-12/1 jelű, Agóra – multifunkcionális közösségi központok és területi közművelődési tanácsadó szolgálat infrastrukturális feltételeinek kialakítása” című pályázat előkészítéséről.
A TIOP-1.2.1.A-12/1 pályázati konstrukció – szervesen kötődve az Új Széchenyi Terv általános céljaihoz – a Tudomány – Innováció – Növekedés valamint a Foglalkoztatás kitörési ponthoz kapcsolódva, lehetővé teszi a kulturális intézmények számára a támogatott kulturális alapú szolgáltatásfejlesztések fenntarthatóságát és széles körű elterjesztését segítő humán-erőforrás igények biztosítását. A célok elérését a területi multifunkcionális tanácsadó központ létrehozása biztosítja, mely többfunkciós (multifunkcionális) közösségi központ, közművelődési intézmény, a közösségi-művelődési, oktatási-felnőttképzési és élmény funkciókat integráló, e funkciók mentén gazdag kulturális szolgáltatást kínáló működésre, a helyi társadalom, a város szocio-kulturális fejlesztésére.
A konstrukció keretében megvalósuló fejlesztések a város és a vonzáskörzetébe tartozó térség lakosságára, kiemelten a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok és rétegek információhoz, lehetőségekhez való hozzáférésének javítására, társadalomba való integrálódási esélyeik növelésére irányulnak.
Az elnyerhető, vissza nem térítendő támogatás maximális összege 685.000 eFt, a támogatási intenzitás 100 százalék.
A tervezett projekt leírása megtalálható a napirendi pont előterjesztésében.
Katanics Sándor úgy vélekedett, ezt a pályázatot támogatni kell, s bízik benne, nem csak álom marad a megvalósítás.
23. napirendi pont
Döntés a "KDOP 3.1.1/D2-12 – Megyei jogú városainak városrehabilitációs témájú kiemelt projektjavaslataihoz" című pályázat előkészítéséről és a projektötletről.
A szociális célú városrehabilitáció alapvető célja a városok leromlott vagy leszakadó városrészeinek leromlását okozó folyamatok megállítása és megfordítása nem pontszerű beavatkozások mentén, hanem több eszköz együttes, integrált alkalmazása során.

Javasolt megvalósítási terület: Munkácsy Mihály utca – Jutasi út – Haszkovó utca által behatárolt terület a Kálvin János parkkal kiegészülve.
Az elnyerhető, vissza nem térítendő támogatás maximális összege 1.200.000.000 forint, a támogatási intenzitás maximum 100 százalék.
A projekt részletes leírása a napirendi pont előterjesztésében olvasható.
24. napirendi pont
A Pro Veszprém Városfejlesztési és Befektetés-ösztönző Kft-vel kötött város-rehabilitációs szerződés módosítása.
Az önkormányzat és a Kft. között érvényben lévő város-rehabilitációs szerződés kiegészítése a szociális városrehabilitációs kiemelt projekttel kapcsolatos, a vagyonrendelet hivatkozott részében megjelölt tevékenységekkel összefüggő feladatok vonatkozásában, melyek típusa a projekt előkészítésében, fejlesztésében való részvételen túl megegyezik a funkcióbővítő város-rehabilitációs kiemelt projekttel kapcsolatos feladatokkal.
25. napirendi pont
A Veszprém, 3331/2 hrsz-ú – természetben a Táborállás park 1. szám alatti – és 3331/3 hrsz-ú – természetben a Táborállás park alatti – ingatlanok önkormányzati tulajdonba történő ingyenes átvételéről hozott 20/2012. (I.27.) közgyűlési határozat kiegészítése.
A közgyűlés 2012 januárjában döntött a volt Helyőrségi Művelődési Otthon épülete és az épület előtti park ingyenes önkormányzati tulajdonba vételéről. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt-hez benyújtott kérelem hiánypótlásra szorul.
26. napirendi pont
A Veszprémi Turisztikai Nonprofit Kft. és Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata között megkötött haszonkölcsön szerződés megszüntetése.
A döntés a Vár u. 4. alatt található ingatlanra vonatkozik.
27. napirendi pont
Veszprém Megyei Jogú Város marketingstratégiájának jóváhagyása.
Az önkormányzat a városmarketinggel kapcsolatos feladatok ellátását és a „Városmarketing stratégia fejlesztése” megnevezésű feladatot átadta a Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft.-nek. Az arculati elemek bevezetése 2013. január 1-től folyamatosan történik.
A 165 oldalas marketingstratégia innen letölthető.
Gerstmár Ferenc az anyagot hasznosnak ítélte meg, jóval nagyobb hangsúlyt kap a városi lakosság, a belső kommunikáció. Megemlítette, a közgyűlési döntés jóváhagyása előtt már használták a logót.
Forgóné Kelemen Judit megjegyezte, szeretné, ha valóban megvalósulnának a leírtak. Az előző hozzászóláshoz kapcsolódóan hozzátette, bízik benne, hogy a közgyűlési döntés nem csak formalitás.

A marketingstratégiában elfogadott új Veszprém logó, amely az MKB Veszprém mezén szerepel majd
Nagy Piroska az új logót kifogásolta, azt nem támogatja.
Siklódi Levente hangsúlyozta, komoly munka eredménye került napirendre. „Veszprém végre elkezdett okosan kommunikálni.” További ötletek, javaslatok is beépülhetnek.
A közgyűlés elé került valamennyi határozati javaslatot elfogadták.
A közgyűlés zárt üléssel fejezte be munkáját:
„Veszprém Városért – Pro Urbe” érdemérem adományozása
„Cholnoky emlékdíj” adományozása
Fellebbezés elbírálása
A közgyűlésen tárgyalt valamennyi napirendi pont teljes egészében megtalálható a veszprem.hu oldalon.