A költségvetés módosítására több okból kifolyólag volt szükség. Egyrészt emelkedett az önkormányzat állami támogatásának mértéke. Ennek legfőbb okai, hogy a támogatásértékű működési bevételek csökkenését normatív támogatással ellensúlyozták; a könyvtári érdekeltségnövelő programhoz 830.000 Ft támogatás, nemzetiségi tankönyv beszerzésre pedig 1.708.000 Ft támogatás illeti meg az önkormányzatot. A helyi közösségi közlekedés normatív támogatására 32.591.000 Ft előleg folyósítására került sor, mely a Balaton Volán támogatási előirányzatát növeli. A közalkalmazottak és köztisztviselők bérkompenzációjára 21.798.000 Ft többlet állami támogatást folyósítottak, mely az intézményi és Polgármesteri Hivatal kiadásait növeli.
Szükséges lett a támogatásértékű bevételek megváltoztatása. Emelkedtek az intézmények bevételei, ehhez kapcsolódóan a kiadási oldalt is módosították. Lejárt néhány korábban felvett, de le nem hívott hitel felhasználhatósági ideje, így ezt ki kellett vonni a költségvetésből. Az általános tartalék 34.646.000 forinttal csökken, ez által lehetőség nyílik a Zeneművészeti Szakközépiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény költözése, illetve a Petőfi Színház Műhelyház bérleti díja miatti keletkezett többletköltségek fedezésére és az önkormányzat kártalanítási, peres ügyeinek rendezésére.

Nagy Piroska
Nagy Piroska, a Pénzügyi és Költségvetési Bizottság elnöke kifejtette: a banki szektor bizonytalannak ítéli meg az önkormányzati szektort, hiszen jelentős átalakulás előtt áll ez a szféra, ami kockázatot jelent, és ezt a piac be is árazza. Ezért egyre több biztosítékot kérnek a pénzintézetek, amelyek szeptember végére átgondolják az eddigi feltételeiket, hiszen addigra teljesen kirajzolódnak az átalakítások utáni önkormányzati szerepek.
Hartmann Ferenc, a Magyar Szocialista Párt képviselője szerint még kevesebb probléma lenne, ha a város nem cipelne ilyen irdatlan adósságállományt, soha nem látott működési hitelt. Költői kérdésként felvetette, hogy a hitelfelvétel a vég kezdete vagy a kezdet vége? A képviselő szerint problémás, hogy olyan ingatlanokat is kijelölnek fedezetnek, amelyekre még élő hitel is van.
Katanics Sándor, a Demokratikus Koalíció képviselője elmondta: a havi 300 millió forintokban felvenni kívánt hitel, amit 3 év alatt törlesztene az önkormányzat, nem jelenti azt, hogy a veszély elmúlt. Mivel az állam átveszi az oktatási intézmények szakmai gárdáját, nagy teher kerül le az önkormányzatról: a bérek kifizetése. De gondolni kell a dologi kiadásokra és az át nem vett technikai dolgozókra is. Emellett a következő évi központi költségvetésben nincs híre annak, hogy milyen normatív támogatással segíti az állam azokat az önkormányzatokat, akik az intézmények megtartása mellett döntenek – figyelmeztetett a képviselő, hozzátéve: vagy további ingatlanok fedezetként való megjelölésére lesz szükség, vagy a lakosság további adózását kell meghatározni januártól.

Katanics Sándor
Scher Ágota, a pénzügyi iroda vezetője: A 2012. évi költségvetés összeállításakor a törvényi szabályozások változása miatt figyelembe kellett venni, hogy a likviditási hiteleket csak éven belül, januártól decemberig tartó időszakra lehet felvenni. Másrészt 2013-tól egyáltalán nem vehetnek fel működési hitelt az önkormányzatok. Egy év alatt 3,5 milliárdos megtakarítást nem nem lehet kivezetni. A likviditási hitelt kiváltó mostani 3,6 milliárdos kölcsön három évre elosztva jelentősen csökkentené az éves terheket. Hozzátette: alaposan át kell gondolni az intézményi struktúrát és feladatok központosítását.
Porga Gyula polgármester kijelentette: mindannyian tisztában vagyunk a gazdasági környezettel. Ilyen körülmények között Veszprém város önkormányzata derekasan helyt áll. Jó pozíciót fogtunk meg függetlenül attól, hogy folyamatosan emelkedett az adósságállományunk az elmúlt években.
A polgármester elmondta, méltányolná, hogy nem mondtak le a fejlesztésekről. Zajlik a belváros rehabilitációja, két további fejlesztést indítottak el a szeptemberi közgyűlésen. Aranyigazság, hogy akkor kell fejleszteni és beruházni, amikor baj van.
Az átalakításokkal kapcsolatban Porga Gyula kifejtette: a kormányzat rájött, hogy a korábbi rendszer finanszírozhatatlan, az önkormányzatok sorban kapták a feladatokat, amikre nem érkezett finanszírozás. A járási hivatalok létrejöttével tiszta helyzet teremtődik a feladatok finanszírozását tekintve. A kiépülő rendszerben olyan stratégiát kell kidolgozni, ami hosszú távra finanszírozhatóvá teszi a várost, fenntarthatóvá a költségvetést.