A nemzeti fejlesztési miniszternek címzett kérdésében dr. Horváth Zsolt emlékeztetett, hogy a kormány kiemelt prioritásként kezelte a munkahelyteremtést, a gazdasági növekedés elősegítését. Az infrastruktúra fejlesztésében a nyolcas számú főútnak kiemelt szerepet szántak, hiszen ez – Horváth Zsolt szavaival élve – az ország egyik közlekedési ütőere, amely a jövőben fontos tényező lehet a főváros leterheltségének csökkentésében.
Szerdai sajtótájékoztatóján a képviselő összefoglalta dr. Fónagy Zsolt nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár válaszát. Eszerint a nyolcas út kétsávossá bővítését és a Várpalotát elkerülő szakasz megépítését az Új Széchenyi-terv is tartalmazza, a Székesfehérvár-Ajka közötti szakasz a fejlesztés első ütemében szerepel, a tervezésre minden forrás biztosított, és rendelkezésre állnak a szükséges uniós pénzek is.
Várpalota és Veszprém között kétszer két sávosra bővítik majd az útpályát, és többszintes csomópontokat alakítanak ki. A Litérnél már az elmúlt években megépítetthez hasonlóan Hajmáskérnél és Öskünél is átalakítják majd a jelenlegi kereszteződést. A hajmáskéri és litéri csomópontok közötti munkálatok várhatóan 2013 elején elkezdődhetnek.
A veszprémi elkerülőn minden csomópontot többszintessé alakítanak. A füredi-, almádi-, tapolcai- és csatári kereszteződésekben új felüljárók épülnek, míg a Budapest úti csomópontot átalakítják. A projekt része a körgyűrű kétszer két sávossá bővítése, a munkálatok a terv szerint 2014-ig befejeződnek.
A várpalotai nyolc kilométeres, kétszer kétsávos elkerülő szakasz kivitelezése szintén legkésőbb 2014-ig valósul meg. Emellett folyamatban vannak a Veszprém és Ajka közötti szakasz kétszer kétsávossá bővítésének előkészületei. A Márkó-Herend szakasz építési engedéllyel rendelkezik, már elkezdődött a területszerzés. Ajka és az országhatár között a környezetvédelmi engedélyekre várnak, itt pótolni kell az elmúlt években elmaradt előkészítő munkákat, de a tervek szerint 2016-ig a teljes út elkészül.