A jövő évi nyári menetrend meghirdetése alkalmából tartott sajtótájékoztatón elmondta, a Wizz Air jövő nyári menetrendjében az eddigi legtöbb - 33 - útvonalat kínálják Budapestről és Debrecenből.
Számításuk szerint a légitársaság magyarországi járatain utazók száma 2012-ben eléri a kétmilliót, és jövőre a nyári menetrend révén tovább bővül.
Váradi József bejelentette azt is, hogy december 14-én új járatot indítanak Budapest és Genf között. A kezdetben hetente háromszor közlekedő járattal monopolhelyzetet törnek meg - tette hozzá.
Váradi József elmondta, hogy a 33 útvonalon 141 járatot hirdettek meg a jövő évi nyári magyarországi menetrendben, gyakrabban járnak majd Kijevbe, Tel-Avivba és a tengerpartra is. A Budapestről induló járatok közül a korfuit heti egyről kettőre, a kijevit háromról négyre, a larnacait kettőről háromra, a tel-avivit háromról hétre bővítik, Debrecenből Londonba pedig az eddigi heti három járat helyett öt közlekedik majd. Megjegyezte: a Debrecenből három útvonalon közlekedő Wizz Air-járatokon évi 120-130 ezer utassal számolnak 2013-ban.
Kósa Lajos, Debrecen polgármestere kiemelte: a város piaci potenciálját jelentősen növeli a légiközlekedés megteremtése. Példaként említette, hogy az üzleti turizmus területén és a náluk tanuló külföldi diákok körében jelentős érdeklődést mutatkozik a légiközlekedés iránt. A debreceni repülőtér 300 ezer utas fogadására alkalmas, jövőre 150 ezer utassal számolnak, és abban bíznak, hogy az árufuvarozás is növekszik. A polgármester szerint a 100 ezres utaslétszám átlépésével a kereskedelmi kiszolgálóhelyeket is érdemes lesz majd kialakítani, ami munkahelyteremtést is hoz.
Debrecen polgármestere úgy értékelte, hogy a Wizz Air megjelenésével sikerült a város repülőterét piacra léptetni, ami kedvezően befolyásolhatja a térség fejlődését. A repülőtérre vonatkozó nemzetközi előírások teljesítéséhez kormányzati segítséget fognak kérni - mondta Kósa Lajos.
Kérdésre válaszolva Váradi József közölte: debreceni járataik kihasználtsága kilencven százalék felett van.
Kósa Lajos elmondta: számításuk szerint 2015-re lehet nullszaldós a debreceni repülőtér, a Wizz Air megjelenésével jelentősen csökkent az üzemi veszteség, és 150 ezres utasforgalomnál előbb is elképzelhető a nullszaldó elérése.
Újságírói felvetésre reagálva Váradi József cáfolta, hogy összefüggés lenne a Wizz Air debreceni járatainak indítása, valamint a kijevi és a tel-avivi repülési jogok elnyerése között.
A Wizz Air közlése szerint Kelet-Közép Európa legnagyobb diszkont légitársaságaként 39 A320-as Airbusból álló flottát üzemeltetnek, 16 állomásról, 256 útvonalon, 82 desztinációval 29 országba közlekednek. A társaság 1.500 repülési szakembert foglalkoztat, és 2012-ben több mint 12 millió utas szállít.