Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Van létjogosultsága a Fonyód-Badacsony kompnak

2012. október 13. 17:47 // Forrás: MTI
Heteken belül elkészül a tervezett második balatoni, Fonyód és Badacsony közötti kompjárat megvalósíthatósági tanulmánya, amelynek eddigi részeredményei alátámasztották a mintegy 8 milliárd forintos beruházás létjogosultságát.

Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója kifejtette: a projekt első lépéseként már tavaly nyertek el támogatást a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére, annak eredménye alapján dönthet a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) arról, támogatja-e a tervek megvalósulását pályázat kiírásával, illetve uniós forrás hozzáférhetővé tételével. Ezzel párhuzamosan társadalmi vitát is terveznek az érintett két településen.

A második balatoni kompjárat megvalósításának - ha azt az NFÜ mellett Brüsszel is támogatandónak tartja - még a jelenlegi, 2013 végén záruló uniós fejlesztési ciklusba bele kell férnie, vagyis legkésőbb 2014-ig meg kell épülnie - tette hozzá.

A két hajózási évadot figyelembe vevő megvalósíthatósági tanulmányban azt vizsgálják, milyen környezetvédelmi, gazdasági és közlekedési előnyökkel járhat és milyen turisztikai vonzerőt jelenthet az új balatoni kompjárat beindítása. Horváth Gyula hangsúlyozta, különösen fontos, hogy kizárólag szakmai alapon dőljön el, milyen előnyökkel, estleges hátrányokkal járna a terv megvalósulása. Hozzátette: a terv egy sekély vízben is járni tudó, alacsony merülésű kompjáratról szól.

A kompátkelő az előtanulmányok szerint csökkentené a szántódi rév és a Tihanyi-félsziget, valamint a Balaton nyugati településeinek terhelését, közvetlenebb összeköttetést biztosítva a déli part mentén haladó M7-es autópálya és az északi part között. A meglévő kikötők, utak átalakítása, hajók beszerzése, valamint a járulékos infrastrukturális beruházások 8 milliárd forintba kerülnének. Az új, 60-65 méter hosszú komphajók 48-50 autó és - az egyéb terheléstől függően - 350-1000 utas szállítására lennének képesek.

Az eddigi számítások szerint a Badacsony és Fonyód közötti személyhajózási útvonalon évente 100-120 ezer utas közlekedik. Ennek a személyforgalomnak a lebonyolításával önfenntartó lehet az új kompjárat, a szállított gépjárművek utáni bevétel pedig már hasznot is hozna. Az előzetes becslések szerint a szántódi rév gépjárműforgalmának 20-25 százaléka, évi 70 ezer autó terelődne át az új kompjáratra, és legalább még egyszer ennyi jármű szállítására volna igény évente.

vehir.hu
további cikkek
Pro Meritis érmet kapott a Gyulafirátóti Polgárőr Egyesület közélet Pro Meritis érmet kapott a Gyulafirátóti Polgárőr Egyesület A kádártai adventi rendezvényen adták át a kitüntetést szombat délután. Az adventi koszorú negyedik gyertyájának lángja is fellobbant, amit Varga Tamás alpolgármester gyújtott meg. tegnap 22:51 Új, multifunkcionális légtisztító technológiát fejlesztett a Pannon Egyetem közélet Új, multifunkcionális légtisztító technológiát fejlesztett a Pannon Egyetem Új, multifunkcionális beltéri levegőtisztító rendszert fejlesztett a Pannon Egyetem nemzetközi együttműködésben. A projekt célja egy olyan innovatív, beltéri használatra szánt levegőtisztító berendezés kifejlesztése volt, amely egyszerre képes a levegőben található káros vegyi anyagok lebontására, a szálló por kiszűrésére és a kórokozók elpusztítására, mindezt energiatakarékos, látható fényen működő technológia segítségével. 2025. december 19. 16:50 Putyin: Oroszország kész leállítani a a harci cselekményeket, ha biztonsági garanciákat kap közélet Putyin: Oroszország kész leállítani a a harci cselekményeket, ha biztonsági garanciákat kap Oroszország kész haladéktalanul leállítani az ukrajnai harci cselekményeket, ha teljesülnek a biztonsági garanciákra vonatkozó feltételei - jelentette ki Vlagyimir Putyin orosz elnök pénteki moszkvai sajtótájékoztatóján. 2025. december 19. 16:31

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.