Az érdeklődők a Colonia 3D honlapján léphetnek be a múltba. Az egyes épületmodellek több millió polygonból (sokszögből) épülnek fel. Az ókori település körülbelül akkora területű volt, mint a mai Köln belvárosa.
A kihívás az volt, hogy a pontos, részletes 3 dimenziós épületmodellek interaktívak legyenek. Ugyan már eddig is voltak hasonló programok, azonban inkább animációkkal oldották meg ezt és nem interaktív megoldások. Szeretnénk, hogy ha később lehetőség lenne a mai és az akkori település térbeli összehasonlítására - mondta Jürgen Döllner - Az elmúlt 2000 évben nem csak Köln, de földrajzi adottságai is megváltoztak, különösen a folyópartok" - tették hozzá Stefan Maaß és Matthias Trapp, a potsdami egyetem kutatói. Régészek és építészettörténeti kutatóktól szereztük be az alapvető információkat, az informatikusok pedig ezek alapján hozták létre a virtuális sétát lehetővé tévő alkalmazást.
Döllner és kollégái úgy vélték, hogy mindez csak a kezdet és a jövőben egyre több város jelenhet meg 3D-ben a kibertérben. A programot a Kölni Egyetem Archeológiai Intézete, a Kölni Szakfőiskola Nemzetközi Dizájniskola, a Római-germán Múzeum, valamint a Potsdami Egyetem Hasso Plattner Intézetének munkatársai közösen alkották meg. A fejlesztőmunka 3 éven át tartott.