A hónap kiállítása a Mestermű Galéria húsz éves jubileumi tárlata. A galériát Hegyeshalmi László mutatta be.

Hegyeshalmi László
Napirend előtti kérdések és felszólalások
A legutóbbi közgyűlésen Gerstmár Ferenc kérdést intézett Porga Gyula polgármesterhez a belvárosi körforgalom középszigetének rendezésével kapcsolatban. Az erre adott írásos választ a képviselő nem tudja elfogadni, mert szerinte a város egyik legforgalmasabb csomópontját érintő kérdések esetében az esztétikai kérdések sem elhanyagolhatók.
Forgóné Kelemen Judit képviselő napirend előtti kérdést intézett Porga Gyula polgármesterhez. Elmondása szerint a Veszprémvölgyi utcában évek óta próbálkoznak facsemeték ültetésével, azonban ezek nem erednek meg. Ehhez kapcsolódóan a képviselő a következő kérdéseket intézte a polgármesterhez:
- Mi indokolja az ide való, évről évre történő eredménytelen fa-visszapótlást?
- Mely terület megváltását próbálják meg teljesíteni a mellékelt fényképeken látható dolgozók?
- Melyik az a szerződés, amely alapján a cég dolgozói megpróbálják a teljesítést, illetve melyik az a szerződés, mely előírta a Veszprémvölgyi utca, a melléklet alapján beazonosítható területén a telepítést-visszapótlást?
A kérdésre Porga Gyula polgármester írásban fog válaszolni.

Forgóné Kelemen Judit képviselő egy pedagógus levelét olvasta fel a cafeteriával kapcsolatban, ebből idézünk egy részletet:
„Volt egy megállapodás, mely szerint havonta 5.700,-Ft értékű utalvány jár. Ezt nem tartja be az önkormányzat egy ideje. 5.700,-Ft-ot Erzsébet utalványban nem lehet kifizetni, mert csak 1000 és 500 címletek vannak. A 700,-Ft-ról nem tudunk: azt nem kaptuk meg január óta. ”
Ezzel kapcsolatban a képviselő azt kérdezte a polgármestertől, hogy mikor rendeződik a cafeteria kérdése, mikor kapják meg a pedagógusok a nekik járó hétszáz forintokat?
Porga Gyula válaszában tisztázta: az önkormányzat 5000 forintig Erzsébet-utalványban fizeti ki a cafeteriát, a fennmaradó 700 forintot pedig a munkavállalók dönthetik el, hogy azt milyen formában (például Szép-kártyára) kívánják felvenni – ez esetben évi két alkalommal töltik fel a megfelelő összeget a számlákra. A polgármester azt javasolja, hogy a munkavállalók intézményvezetőjükhöz forduljanak a kérdésükkel.
Katanics Sándor képviselő azt kérdezte a polgármestertől, hogy vannak-e információi a Nyilvánosságért és a Civil Társadalomért Alapítvány néhány héttel ezelőtt végzett közvélemény-kutatásáról, mikor ismerhetjük meg a kutatás eredményeit?
Porga Gyula elmondta, hogy nem a város rendelte meg a kutatást, így nem tud válaszolni a kérdésekre.

Gerstmár Ferenc
Gerstmár Ferenc képviselő Óvádi Péterhez, a Közbeszerzési Bizottság elnökéhez intézett kérdést: Milyen eredményeket tud felmutatni a veszprémi önkormányzat a zöld közbeszerzés vonatkozásában? Zöld közbeszerzésnek azokat a beszerzéseket nevezik, amelyek minden szakaszában kiemelt figyelmet fordítanak a környezetvédelmi szempontokra.
Óvádi Péter bizottsági elnök írásban kíván válaszolni a feltett kérdésre.
Hartmann Ferenc képviselő a városmarketing stratégiához kapcsolódóan tett fel kérdést a polgármesternek. A közgyűlés arról döntött, hogy kiemelt fontosságú cél a logó védjeggyé alakítása. Az MKB Veszprém KC mezein nem a közgyűlés által elfogadott logó, hanem annak fehér változata szerepel, ahogy az 1956-os megemlékezések plakátján is az egyszínű verzió szerepel.
Porga Gyula polgármester felhívta a figyelmet arra, hogy a közgyűlés a a városmarketing stratégiával együtt az arculati kézikönyv első fejezetét is elfogadta, amely lehetővé teszi a monokróm megjelenést.
Nagy Piroska képviselő kifejezte sajnálatát, hogy két nappal ezelőtt a nemzet ismét megosztottan ünnepelte a szabadságot, de hozzátette: az útelágazásokban és a metrókocsikon már együtt, békében vonultak az emberek. Reményét fejezte ki, hogy a képviselő-testületben is érvényesül a szabadság eszménye, és képviselő társai is ennek tükrében végzik a munkájukat.

dr. Mihalovics Péter
Mihalovics Péter képviselő a polgármester teljesítményét méltatta. Elmondta, az Év Polgármestere cím bár Porga Gyula polgármestert illeti, de valójában mindannyiunk sikere, amely akkor nyeri el valódi értelmét, ha tudatosítjuk: az nem csak egy személynek szól, hanem mindenkinek, aki bizalmával és munkájával tett az elért eredményekért. A képviselő szerint a kitüntetést megérdemelt, de most kell csak igazán megdolgozni érte. Fontos, hogy mindannyian közösen tegyünk a céljainkért, erősítsük az összetartást. Arra kérte a polgármestert, hogy továbbra is dolgozzon a városért, és ebben a munkában a képviselő-testületre is számíthat.
1. napirendi pont Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának 2012. évi költségvetésének módosítása; döntés előzetes kötelezettségvállalásokról
Az idei költségvetés módosítása több okból is indokolttá vált. A közalkalmazottak és köztisztviselők bérkompenzációjának folyósítása; az egyes közoktatási feladatok ellátására megnövekedett támogatás valamint a Jutasi úti aluljárónál megvalósuló támfalépítés vis major keretből történő támogatása miatt emelkedett az önkormányzat állami támogatása. Változnak az intézményi bevételek. A céltartalékokból a pénzügyi és költségvetési bizottság és a polgármester által jóváhagyott feladatokra, tankönyvtámogatásra és a pótelőirányzati kérelmek fedezetére csoportosítanak át. Az általános tartalékot a Veszprémi Zeneművészeti Szakközépiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, az Oktatási és Egészségügyi Pénzügyi Műszaki Szolgáltató Szervezet, valamint a Lovassy László Gimnázium többlet támogatási igényének fedezetére csoportosítják át.
December 31-én lejár a városnak az Uniqua Biztosítóval kötött összkockázatú vagyonbiztosítást, felelősségbiztosítást, illetve gépjárműbiztosítást tartalmazó szerződése, melynek pótlására közbeszerzési eljárást kell kiírni, és előzetes kötelezettségvállalást kell szerepeltetni a 2013. és a 2014. évi költségvetési javaslatban. Ennek mértéke nettó 9,5 millió forint.
Szintén december 31-én jár le a városi hetilap beszerzésére megkötött szerződés, ennek a jövő évre vonatkozó pótlására közbeszerzést kell kiírni. Az előterjesztésben a 2012. évi költségvetésben szereplővel megegyező, 25 millió forintos fedezetet javasolnak.
Ugyancsak december 31-én jár le a polgármesteri hivatal takarítói feladatait ellátó SZM-C Kft. vállalkozási szerződése. A feladat jövő évi ellátására közbeszerzést kell kiírni, amelyhez a következő két év költségvetésében kell évenkénti bontásban 11.500 eFt + ÁFA összeget biztosítani.
A pontos összegeket megtalálják az itt letölthető előterjesztésből és mellékleteiből.
Katanics Sándor képviselő szerint színjáték, hogy minden rendben van, az intézmények folyamatosan likviditási problémákkal küzdenek.
Nagy Piroska pénzügyi bizottsági elnök szerint a likviditási problémák országos szinten a nemzetközi és hazai pénzügyi helyzetből adódnak. A bankok kiemelten kockázatosnak tartják a jelentős átszervezés alatt álló önkormányzati szektort, ami komoly bizonytalanságot eredményez. A pénzügyi iroda mindent megtesz annak érdekében, hogy a likviditási problémákat kezelje.
Porga Gyula polgármester kijelentette: nem ő játssza a főszerepet a „színjátékban”. Megérti Katanics képviselő úr szándékát, de fontos megjegyezni, hogy a nehézségek okát többször is megindokolták. A kifizetéseket próbálják időben intézni. Nem szokatlan, hogy az év vége felé az intézmények jelzik az előirányzatok módosítását, és ha ez indokolt, akkor ezt jóvá is hagyják, ez az idén sincs másként.
Katanics Sándor szerint soha nem volt olyan rossz helyzet, mint most. Elmaradnak tanórák, mert nincs pénz a helyettesítési díjra. A politikai felelősség a polgármesteré és a többségé.
Táblázat letöltése
Könyvvizsgálói vélemény letöltése

Katanics Sándor
2. napirendi pont
A.) Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás és vagyonhasznosítás szabályairól szóló 6/2012. (II.24.) önkormányzati rendelet módosítása
B.) A közterületek használatáról, és a fás szárú növények védelméről szóló 24/2010. (VI.28.) önkormányzati rendelet módosítása
C.) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2011. (III.31.) önkormányzati rendelet módosítása
A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény és a hozzá tartozó törvények módosításához igazodóan az önkormányzatnak 2012. október 31-ig módosítania kell az önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás és vagyonhasznosítás szabályairól szóló önkormányzati rendeletet.
A törvényi változások miatt szükségessé vált változtatások mellett az elfogadott rendeletmódosítás tartalmazza az önkormányzati ingatlanok hasznosításával és értékesítésével megbízott „VKSZ” Zrt javaslatait is. A VKSZ javasolta a Tulajdonosi Bizottság hatáskörének bővítését. Kezdeményezte, hogy az értékesítési, hasznosítási döntést követően a szerződéskötéssel kapcsolatos előírások -a törvényi keretek között- váljanak rugalmasabbá, jobban igazodjanak a jogügyletben érintett természetes személyek, szervezetek igényeihez. A VKSZ tett javaslatot arra is, hogy részletfizetés esetén az Önkormányzat jogainak biztosítását szolgáló rendelkezések az adott ügy jellegétől függően nyújtsanak alternatív lehetőséget a tulajdonjog fenntartásra, jelzálogjog és elidegenítési- és terhelési tilalom együttes alkalmazására, vagy a szerződés ingatlan-nyilvántartási eljárás szerinti függőben tartására.
Az előterjesztés tartalmazza a közterületek használatáról, és a fás szárú növények védelméről szóló 24/2010.(VI.28) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezetet is.
Hatályon kívül helyezték az állattartás szabályairól szóló 26/2010. (VI.28.) önkormányzati rendeletnek a haszonállatok tartására vonatkozó rendelkezéseit; a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvénnyel összefüggő egyes kérdésekről szóló rendelet azon részét, amely alapján a Polgármesteri Hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők és munkavállalók lakáscélú támogatásban részesülhetnek – ez a támogatási forma megszűnik.
3. napirendi pont: A köznevelési intézményekben fizetendő tandíjról és térítési díjról szóló önkormányzati rendelet megalkotása
Az önkormányzat közgyűlése még 1997-ben alkotta meg az azóta többször módosított rendeletet a közoktatási intézmények térítésmentes és térítés ellenében igénybe vehető szolgáltatásairól. Az új köznevelési törvény miatt szükségessé vált a régi helyett egy új rendeletet alkotni a terület szabályozására. Az új rendeletben változatlanul hagyták a kedvezményezettek körét és a kedvezmények mértékét.
Az előzetes hatásvizsgálat letöltése

4. napirendi pont: A középiskolás-korúak iskolafogászati körzeteinek meghatározásáról szóló 27/2012. (V.31.) önkormányzati rendelet módosítása
Az önkormányzat az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény alapján alakította ki az iskola-egészségügyi ellátás körzeteit. A területet korábban szabályozó önkormányzati rendeletet azért kell most módosítani, mert több közoktatási intézményt átszerveztek, összevontak, változott a székhelyük, és ezeket a változásokat a rendeletben is aktualizálni kell. A módosítás tehát adminisztratív, gyakorlati változást, a körzetek átszervezését nem vonja magával.
6. napirendi pont: Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata 2013. évi ellenőrzési terve
Az önkormányzatok működését szabályozó törvény értelmében a jegyző köteles olyan pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszert működtetni, mely biztosítja a helyi önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, szabályozott, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
A belső ellenőrzés feladata az önkormányzat irányítása alá tartozó intézmények ellenőrzése, valamint a Polgármesteri Hivatal tevékenységének vizsgálata, az önkormányzat többségi irányítást biztosító befolyása alatt működő gazdasági társaságoknál, közhasznú társaságoknál az önkormányzati feladatok vizsgálata, az önkormányzat költségvetéséből céljelleggel juttatott támogatások felhasználásának vizsgálata.
Az elvégzett kockázatelemzés alapján a Petőfi Színháznál és az Oktatási Egészségügyi Pénzügyi Műszaki Szolgáltató Szervezetnél, illetve jogutódjánál terveznek rendszerellenőrzést végrehajtani 2013-ban. Az OEPMSZSZ-nél a rendszerellenőrzéssel egyidejűleg utóvizsgálatra kerül sor. A tervek között szerepel az oktatási és szociális intézményekben a 2012. évi normatív támogatások felhasználásának vizsgálata.
A költségvetési intézmények közül a Vetési, a Lovassy és az Ipari iskolák 2012. évi beszámolóját és a polgármesteri hivatal 2013. I. félévi beszámolójának ellenőrzését tervezik. Az EU-s forrásokból megvalósuló projektek, a költségvetési tervezés és feladatfinanszírozás működése, az általános és középiskolák a fenntartási és üzemeltetési tevékenysége, valamint a polgármesteri hivatal belső kontrollrendszerek működése szintén szerepel a vizsgálni tervezett területek között. Vizsgálni fogják a 100%-os önkormányzati tulajdonban levő Veszprém Városi Televízió és Lapkiadó Kft gazdálkodását.
7. napirendi pont: A "VKSZ" Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. és Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata között az Önkormányzat és intézményei részére villamos és földgázenergia beszerzésére vonatkozó megbízási szerződés
Az önkormányzat megbízza a „VKSZ” Zrt-t, hogy az energiabeszerzési lehetőségeket – ezalatt a villamos energia és a földgázt értik – felkutassák, és a beszerzéseket mind az önkormányzat, mind a „VKSZ” céljaira intézzék. Ez egyfelől azért hasznos, mert a „VKSZ” szakembergárdája felkészült a lebonyolításra és a megfelelő kapcsolatrendszerrel rendelkezik, illetve a cég és a város energiabeszerzését együtt alacsonyabb egységáron lehet teljesíteni.
10. napirendi pont: Fenntartói megállapodás megkötése Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata és a fenntartásában lévő színházak között
Az előadó-művészeti szervezetek támogatásáról és sajátos foglalkoztatási szabályairól szóló 2008. évi XCIX. Törvény alapján önkormányzati fenntartású előadó-művészeti szervezet számára csak abban az esetben nyújtható központi költségvetési támogatás, ha a szervezet az önkormányzattal a támogatás folyósításakor hatályos, legalább 3 éves fenntartói megállapodást kötött. A fenntartói megállapodás megkötése esetén a „kiemelt” minősítésű szervezetek külön igénylés nélkül részesülnek a központi költségvetési törvényben meghatározott összegű támogatásban. Veszprémben két önkormányzati fenntartású, „kiemelt” státuszú intézmény működik: a Veszprémi Petőfi Színház és a Kabóca Bábszínház és Gyermek-közművelődési Intézmény. Ezért az önkormányzat e két intézménnyel három naptári évre szóló, 2013. január 1. napjától 2015. december 31.napjáig hatályos fenntartói megállapodást köt.

Nagy Piroska
Nagy Piroska képviselő felhívta a figyelmet arra, hogy Oberfrank Pál, a Petőfi Színház igazgatója kérte a kapcsolattartás erősítését, javítását. A képviselő szerint ezt a kérdést figyelembe kell venni. Egyúttal jelezte, hogy szükséges lenne a kulturális intézmények áttekintése, a működésük és támogatásuk összehangolása.
Forgóné Kelemen Judit képviselő jelezte, hogy a színház részéről konkrét számokban megfogalmazott vállalásokat tettek le az asztalra, és jó lett volna, ha az önkormányzat is ilyen konkrét vállalásokat tenne.
Gerstmár Ferenc képviselő reményét fejezte ki, hogy a szerződésben rögzítettek garanciát jelentenek arra, hogy a jövőben nem fordulhatnak elő a működést akadályozó fejlemények, mint amilyen a műhelyház eladása volt. Hozzátette: nem lehet elvárni, hogy a színház részt vegyen rangos hazai és nemzetközi fesztiválokon, oda ugyanis meghívják a társulatokat. Örömteli, hogy a színház szakmai munkájával ezt az elmúlt években sikerült elérni, de erre nem kellene garanciavállalást megfogalmazni.
Porga Gyula polgármester elmondta, a színház önmagának fogalmazott meg ambiciózus célokat és vállalásokat. Ezek teljesítése közös célunk és felelősségünk. Konkrét döntéseket az adott évek költségvetésének tárgyalásakor tud meghozni a közgyűlés.
20. napirendi pont: Katonai szakmai orientációs szakközépiskolai osztály indításának támogatása
A „KatonaSuli program” keretén belül a Táncsics Mihály Szakközépiskola és Szakiskola már egy éve sikeresen működő rendészeti osztálya mellett egy katonai osztályt is indíthat a 2013/14. tanévtől, felmenő rendszerben, együttműködésben a Magyar Honvédséggel.
Ezzel párhuzamosan a honvédség a Katonasuli program keretében két intézményben – az Ipari Szakközépiskola és Gimnáziumban és a Veszprémi Közgazdasági Szakközépiskolában – honvédelmi szakkör beindítását, illetve másik két iskolában pedig rendhagyó történelmi órák megtartását tervezi.
Forgóné Kelemen Judit képviselő szerint most nagy szükség van ezeknek az osztályoknak, szakköröknek az elndítására a sorkatonai szolgálat megszűnése miatt keletkezett űr betölésére.
Porga Gyula polgármester szerint Veszprém élen jár a kezdeményezésben, és bízik benne, hogy
Nagy Piroska képviselő elmondta, hogy a Pannon Egyetemen is elindult egy műszaki jellegű képzés nyugalmazott katonák és szakértők közreműködésével, ami felsőfokú folytatását jelentheti a Táncsicsban indítandó osztálynak.
9. napirendi pont: A Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. között létrejövő megbízási szerződés jóváhagyása
A szeptemberi közgyűlésen elfogadott határozat alapján az önkormányzat és a Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. közös megegyezéssel felbontotta a Vár utca 4. szám alatti ingatlan bérleti szerződését. Ennek oka a „Veszprémi Hősi kapu rekonstrukciója turisztikai vonzerőfejlesztés céljából” elnevezésű projekt, amely a megvalósítási szakaszába ért. Ezért szükségessé vált az önkormányzat és a Kft. között korábban megkötött, a szakmai feladatok ellátására vonatkozó megbízási szerződésének módosítása.

Porga Gyula
Porga Gyula polgármester szerint jó döntés volt néhány évvel ezelőtt a turisztikai intézményrendszer átalakítása, és gratulált az azóta elvégzett munkához és elért sikerekhez.
11. napirendi pont: Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata közép- és hosszútávú vagyongazdálkodási tervének jóváhagyása
A közgyűlés minden évben a közép- és hosszútávú stratégiai dokumentum alapján dönt a vagyongazdálkodás éves irányelveiről a költségvetési koncepció elfogadása előtt. Mivel a vagyongazdálkodás hosszú távú feltételeivel a gazdasági program és az integrált városfejlesztési stratégia is foglalkozik, a jelen előterjesztés mellékleteként letölthető közép- és hosszútávú vagyongazdálkodási terv előkészítése során a legfontosabb feladatnak az egységes szerkezetbe foglalást tekintették a dokumentum megalkotói.
Magyarországon a helyi vagyongazdálkodás fő problémája az elmúlt időszakban az volt, hogy az épületek karbantartása és fejlesztését alárendelték a közszolgáltatások forrásellátottságának, így mára a vagyon egy része leromlott, és ezen az Európai Uniós támogatások is csak kis mértékben javítottak. Ennek a helyzetnek a feloldása minden érintettnek az érdeke; a jelen körülmények között ez különös prioritást élvező feladat, amikor az önkormányzatokhoz több új kulturális és művelődési, művészeti tevékenységet folytató intézmény kerül és a közoktatásban a fő feladattá az infrastrukturális feltételek biztosítása válik. A terv összeállítása során az ”optimális üzemméret” megtalálására, illetve olyan rendszer kialakítására törekedtek, amely nem a tűzoltást és a hibaelhárítást, hanem a tervszerű üzemeltetést tudja ellátni.
A vagyongazdálkodási terv középtávú célja éppen ezért, hogy megteremtsük a vagyonnal való gazdálkodás szervezeti kereteit és az átalakulást követő rendszer működési feltételeit, ez elsősorban rugalmas és proaktív alkalmazkodást jelent. A terv hosszú távú célja ugyanakkor a gazdasági feltételek általános javítása és hogy előmozdítsa az integrált városfejlesztési dokumentumban foglalt akciótervi fejlesztések megvalósulását.

Brányi Mária
Gerstmár Ferenc képviselő három részletet emelt ki a tervből. Az alapelvek között szerepel, hogy a vagyon értékesítéséből származó bevételt a vagyon visszapótlására kell fordítani. Sikerült-e ennek megfelelni? Látnak-e lehetőséget a szociális bérlakások számának növelésére? Sikeresnek értékelik a telekadót?
Brányi Mária alpolgármester elmodnta, hogy a visszapótlások terén igyekeznek megfelelni a megfogalmazott alapelvnek. A bérlakásokkal kapcsolatban hozzátette: inkább a minőséget, mint a mennyiséget kell növelni ezen a téren. A családok átmeneti otthonának költöztetésével szintén jobb minőségű szolgáltatást tud nyújtani a város a rászorulóknak. A telekadó vonatkozásában nem lehetünk elégedetlenek, az első év tapasztalatai pozitívak, bár vannak a látóterünkben módosítási igények, amelyeknek a testület majd teret fog adni.
12. napirendi pont: Döntés a TÁMOP-5.3.6-11/1-2012-0004 jelű, „Vertikális Közösségi Integrációs Program” című pályázat megvalósítása érdekében konzorciumi megállapodás megkötéséről.
A közgyűlés márciusban döntött a Veszprém, Házgyári út 1. szám alatt – a köznyelvben csak ”Pokoli Toronyként” emlegetett épületben – élő lakóközösség társadalmi integrációját elősegítő pályázat benyújtásáról, valamint ehhez kapcsolódóan egy konzorciumi megállapodás megkötéséről.
A „Vertikális Közösségi Integrációs Program” című, TÁMOP-5.3.6-11/1-2012-0004 pályázati azonosító számú pályázatot a Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága vezetője 133.411.795 Ft összegű támogatásra érdemesnek ítélte, 100 %-os támogatási intenzitás mellett. A támogatási szerződés megkötéséhez szükséges a Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület, a Türr István Képző és Kutató Intézet, valamint a Veszprém Megyei Kormányhivatal közötti konzorciumi együttműködési megállapodás benyújtása.
Brányi Mária alpolgármester felhívta a figyelmet arra, hogy komoly munka van abban a fejlődésben, amin a Házgyári út 1. szám alatti épület az elmúlt években keresztül ment. Ez az életmódváltást elősegítő projekt lehetővé teszi, hogy a családok jobban meg tudjanak felelni az élet kihívásainak.
13. napirendi pont: Vis maior támogatás igénylése a 2012. augusztus 14-én és szeptember 28-án a Jutasi úton keletkezett vis maior károk helyreállításával kapcsolatban
Veszprém város belterületén az elmúlt időszakban két vis maior esemény történt. Az aluljáró megközelítésére szolgáló rámpa földmunkái, illetve a csatlakozó közműkiváltások készítése során a Jutasi út mellől, illetve részben alól, az út keleti oldalán, a Kossuth Lajos utca tengelyétől északra, az út alatti építési törmelékes, vegyes, feltöltés mintegy 30 m hosszban kimozdult. A forgalom hatására a burkolat megsüllyedt, az úton való közlekedés veszélyessé vált, ezért a kimozdult út alatti feltöltést talajszegezéses és lőttbetonos megerősítéssel látták el. A helyreállítás becsült költsége nettó 2 820 825 Ft.

2012. szeptember 13-án a Kossuth Lajos utca tengelyében lévő aluljáró megközelítésére szolgáló új rámpához kapcsolódó munkák során a bordás támfal B2 bordájának helyén a föld beomlott, és a kivitelező a Jutasi út alatt üreget talált. Az üreg feltárása során egy kőboltozatos pince és ennek két kisebb mellékága került elő. A pincerendszert a kivitelező segítségével felmérték. A pince északi mellékágának hajdani szellőzőablaka mögött a föld beszakadt, ezért a beomlott föld feletti talajt a kivitelező ideiglenesen aládúcolta. Az omlás miatt a felszínen feltöredezett az aszfalt, ekkor kapott a káresemény vis maior minősítést. A szükséges régészeti és helytörténeti jellegű vizsgálatok és egyeztetések után arról döntöttek, hogy a pincét tömedékeléssel felszámolják. Ennek becsült költsége nettó 7 600 000 Ft.
Mivel az önkormányzat a károkra vonatkozóan nem rendelkezik biztosítással, és a károkat önerejéből nem, vagy nem teljesen képes felszámolni, a felmerült költségeket a vis major keretből kívánja fedezni.
Katanics Sándor képviselő a Jutasi út alatt talált pince sorsáról érdeklődőt. Megkérdezte, hogy valóban barokk korból száramzik-e a létesítmény és valóban szükséges-e a betemetése? A képviselő szerint az első pillanattól kezdve nyilvánvaló volt, hogy az önkormányzat nem törekszik a pince megóvására, a kivitelezőknek az eszük ágában sem volt megvédeni a helységre. Hiányolja a szakmai anyagokat és a pontos számokat, amik a pince sorsát megalapozzák.
Gerstmár Ferenc képviselő felidézte Brányi Mária korábbi kijelentését, miszerint a pincét meg kell óvni. A képviselő szerint a betemetés érdekes módja a megóvásnak.
Czaun János képviselő megkérdezte, hány pince van még Veszprém alatt, és miben emelkedik ki a több ezer pincehelység közül a most megtalált? Ha minden pincénél tartana sajtótájékoztatót az ellenzék, az hány oldalt foglalna el az újságokból?
Brányi Mária alpolgármester szerint az épületet sikerült pontosan beazonosítani, az összegyűjtött információkat egy sajtótájékoztatón ismertették. Az örökségvédelmi vizsgálat szerint ez nem egy értékes építmény. A Jutasi út 40 tonnás forgalmi terhelésre alkalmas, míg a pince megerősítve is csak 20 tonnát bírna el. Ez a teherbírás erre az útszakaszra vonatkozóan nem elfogadható. A pince megerősítése csak egy olyan vasbeton-szerkezettel lenne megoldható, ami teljesen elrejtené az értékeket, így teljesen értelmetlen lenne. Hozzátette: a betömést olyan módon oldják meg, ami nem visszafordíthatatlan, kézi erővel a szerkeszet érintése és rongálása nélkül eltávolítható, így az utókor számára megőrződik a helyiség.

A Hangvilla
14. napirendi pont: A „Hangvilla” fejlesztéséhez fűződő szerződések módosítása
A közgyűlés 2011. decemberében és 2012. júniusában tárgyalta és jóváhagyta a Séd Filmszínház (Hangvilla) fejlesztéséhez kapcsolódó szerződéseket. A Swing-Swing Kft. hiteltárgyalása során a pénzintézet több ponton módosította feltételeit, többek között az önkormányzattól készfizető kezességvállalást kért. Az elhúzódó tárgyalások következtében nem írták alá sem a társasági szerződést, sem az opciós szerződéseket.
A közgyűlés döntése alapján a város 100 millió Ft összegű tőkeemeléssel 24,88 % mértékű üzletrészt vásárol a Swing-Swing Kft-ben, továbbá 2013-ban maximum 40 millió Ft összegű tőkeemelést hajt végre. Így a Kft. törzstőkéje 402 millió Ft-ra nő.
Az önkormányzat évi maximum 158,1 millió forint erejéig a saját bevételei terhére készfizető kezességet vállal a Swing-Swing Kft „Belváros funkcióbővítő rehabilitációja I. ütem” elnevezésű projekthez felvett beruházási hitelére, és ennek fedezetét beletervezi az éves költségvetésébe a hitelszerződés futamideje alatt.
Hartmann Ferenc képviselő támogatja a beruházást, mert az fontos turisztikai és városmarketing szempontból is. Azonban a másfél milliárdos kötelezettségvállalással kapcsolatban nem látott számokat. Véleménye szerint egyszerűbb és olcsóbb lenne visszavásárolni az épületet és új fejleszteni, mint egy magánvállalkozást segíteni közösségi pénzek kockáztatásával.
Katanics Sándor képviselő összezámolta, hány alkalommal tárgyalta a közgyűlés a témát, és hogyan módosult a határidő hónapról hónapra. A legelső határid 2011. december 31 volt, amit azóta többször is meghosszabbítottak. Hozzátette: ha bármilyen probléma adódna, és az Uniós forrásból megvalósuló projekt kapcsán vissza kell fizetni a támogatást, abba a város bele fog roppanni. A képviselő a helyzet vizsgálatát fogja kérni a szakhatóságoktól, az állami számvevőszéktől, az NFÜ-től. Elmondta, véleménye szerint a vállalkozó mostanra mérte fel, hogy a vállalásait nem tudja teljesíteni, és a felelősséget az önkormányzatra hárítja, a terhet mindannyiunknak viselnünk kell.
Porga Gyula polgármester ”csak gratulálni tud” a szorgalmas feljelentésekhez. Bíztatja a képviselőt, hogy járjon be minden hivatalt az üggyel, de felhívta a figyelmet, hogy minden siker, ami a városban történik, az a közösség sikere, és mindannyian büszkék lehetünk arra, hogy egy színvonalas kulturális központ jön létre a városban.
Forgóné Kelemen Judit képviselő felelőtlenségnek tartja, hogy az önkormányzat több évre előre kötelezettséget vállalna.
Nagy Piroska képviselő szerint kezdetek óta olyan kötelezettségeket vállal, amelynek hatásaival nincsenek tisztában. Bízott benne, hogy a Swing-Swing Kft. olyan tőkeerős csoport kezében van, akik felelősséget tudnak vállalni a beruházásért, most mégis a városnak kell vállalnia a készfizető kezességet. Már csak azért sem érti a hitelintézet e kérését, mert a bankok kifejezetten kockázatosnak ítélik meg az önkormányzati szektort.
Katanics Sándor szerint a képviselőknek nem az a dolga, hogy a polgármester és alpolgármesterek véleményére bólogasson. Ha ”házon belül” nem kap választ a kérdéseire, akkor szakértőkhöz fordul. Visszautasítja a feltételezést, hogy meg kívánja fúrni a projektet, ő pusztán arra kíváncsi, jogszerűen történtek-e a lépések ezzel kapcsolatban.

Forgóné Kelemen Judit
Forgóné Kelemen Judit emlékeztetett: az első perctől fogva ellenezte a beruházást. Az ellenzéknek egyetlen lehetősége maradt a projekt szemmel tartására: a felügyeleti bizottságba delegált képviselővel. Ha a Petőfi Színház esetében felelőtlenség lett volna több évre előre konkrét kötelezettséget vállalni, most miért nem az?
Brányi Mária alpolgármester felhívta a figyelmet, hogy a mellékletben egyértelműen látható a teherviselés ütemezése és nagysága.
1. Melléklet letöltése
2. Melléklet letöltése
3. Melléklet letöltése
4. Melléklet letöltése
8. napirendi pont: A Veszprém Megyei Kormányhivatal Veszprémi Járási Hivatalának kialakítását célzó átadás-átvételi megállapodás jóváhagyása
2013. január 1-jén 198 járásban kezdik meg működésüket a járási és fővárosi kerületi hivatalok. Az önkormányzat azon ingó és ingatlan vagyonra, amely az állami – vagyis járási – feladatok ellátását szolgálja, az állam ingyenes használati jogot szerez, melynek vagyonkezelője a megyei kormányhivatal lesz. Erről az átadás-átvételi megállapodást október 31-ig meg kell kötni. Ezzel együtt a megyei kormányhivatalhoz kerülnek az eddig önkormányzatnál dolgozó, államigazgatási feladatokat ellátó munkavállalók is.
A Veszprémi Járási Hivatal illetékessége 19 településre fog kiterjedni (Barnag, Bánd, Eplény, Hajmáskér, Hárskút, Herend, Hidegkút, Márkó, Mencshely, Nagyvázsony, Nemesvámos, Pula, Sóly, Szentgál, Szentkirályszabadja, Tótvázsony, Veszprém, Veszprémfajsz, Vöröstó). A Veszprémi Járási Hivatal tervezett – az érintett települési önkormányzatok polgármesteri (körjegyzőségi) hivatalaitól átkerülő – létszáma 82 fő. Veszprém Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala – a csatolt átadás-átvételi megállapodás értelmében – 63 főt biztosít a Járási Hivatal felállításához és működésének megkezdéséhez. A 63-ból még 12 fő hiányzik. Ennek pótlására az önkormányzat üres álláshelyeket hoz létre, azokat fogja átadni a Járási Hivatalnak, és az üres álláshelyeket majd a Járási Hivatal fogja feltölteni. A Veszprémi Járási Hivatal 2013. január 1-jén Veszprém székhellyel, Veszprém településen három ingatlanban kezdi meg működését: a Veszprém, Vörösmarty tér 3. szám alatti (jelenlegi Okmányiroda), a Victor Hugo utca 3. szám alatti (volt illetékhivatal épülete) és az Óvári Ferenc u. 7. szám alatti (jelenlegi kormányablak épülete) ingatlanban. A Veszprémi Járási Hivatal székhelye a Veszprém, Victor Hugo u. 3. szám alatti ingatlanban lesz.
Porga Gyula polgármester szerint egy megyei jogú városnak fontos, hogy a járás jól működjön.
Hartmann Ferenc szerint a központi kormányzat az állam javára szervezte át a közigazgatási struktúrát az önkormányzatokkal szemben, erre példa a megyék kiüresítése, az oktatás államosítása, a múzeumok és könyvtárak államosítása majd önkormányzatokra hárítása. Most egy újabb lépést teszünk az önkormányzat kiüresítése, az önrendelkezés jogának további csökkentése felé. Nincs információnk arra nézve, hogy az átalakítás milyen hatással van az önkormányzat jövőbeli gazdálkodására.
Nagy Piroska szerint csak modellezni lehet, hogy mennyire fogja az önkormányzat gazdálkodását befolyásolni az átszervezés. A képviselő hozzátette, kiváló kollégák távoznak a polgármesteri hivataltól a járási hivatalhoz, így biztosított lesz a jó kapcsolat a két intézmény között.
Mihalovics Péter képviselő emlékeztetett, hogy 2010-ben a kormány egy válságban lévő országot vett át, a kihívásokra azonnali választ kellett adni. Ezt a közigazgatás átszervezésével, a polgárok és intézmények közötti bizalom helyreállításával igyekeztek orvosolni. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium „Jó állam” koncepciója egyszerű, gyors, hatékony és olcsó államot vetít elénk. Cél, hogy húsz év után végre a fenntarthatatlan rendszert egy átlátható váltsa fel. Olyan feladatátfedések kiszűrése a cél, ami az eddigi rendszerben kódolva volt. Olyan közszolgáltatási színvonalat kell nyújtani, amihez az elmúlt húsz évben már hozzászoktak a polgárok, ezt a szintet nem lehet alább adni. 2013. végére olyan egyablakos ügyintézés jön létre, ami lényegesen leegyszerűsíti az ügymenetet. Ma nem csak státuszokat és eszközöket adunk át a Járási Hivatalnak, hanem feladatokat, kötelezettségeket is. Ezzel az önkormányzati rendszer csak jól járhat, átláthatóbb költségvetéssel a megszokott színvonalat tudja majd nyújtani a szolgáltatásait.
Katanics Sándor szerint Mihalovics Péter helyzetértékelése téves, 2010-ben már viszonylag stabil költségvetési helyzetben volt az ország, a mai állapot az elmúlt két év rossz gazdasági döntéseinek és a közigazgatási rendszer módszeres leépítésének következménye. Lebontják, tönkreteszik a demokratikus intézményrendszert és politikai megbízottakat ültetnek azokba a pozíciókba, ahova politikai megbízottakat nem lenne szabad.
Porga Gyula polgármester szerint a szakadék széléről kellett visszarántani az országot. Nem egy jól működő, virágzó rendszer szétveréséről van szó. Az önkormányzati rendszer a csőd közelébe jutott, ezt helyre kell tenni. Nem Magyarország az egyetlen Európában, ahol szétválasztották az önkormányzati és állami feladatokat.

dr. Kovács Zoltán
Dr. Kovács Zoltán kormánymegbízott emlékeztetett: az állampolgárok ugyanazokkal az arcokkalzátette: a Járási Hivatalnak átadott hatvanhárom fő hiánya az önkormányzat működésében nem okoz majd fennakadást, hiszen a személyekkel együtt a feladatok is átkerülnek a járáshoz. találkoznak majd ügyeik intézése során, akikkel eddig, csak új helyszínen. Nyilván a rendszer beüzemelésénél lesznek döccenők, ehhez szívesen fogadja a képviselő-testület segítségét. Az ügyek a vidéki lakosoktól sem kerülnek távol, már eddig is Veszprémben intézhették a dolgaikat – például az okmányirodán. Fontos, hogy a meglévő vagyont – például az ingatlant és eszközöket – használják. Január 1-jével feláll az új rendszer, amelyben a Járási Hivatalnak együtt kell működnie az önkormányzatokkal, meg kell osztani a feladatokat. A helyi identitást erősítő feladatok – úgy mint az anyakönyvvezetés – az önkormányzatnál maradnak, a jogszabályok által közvetlenül szabályozott feladatokat pedig a járás látja majd el.
Porga Gyula hozzátette: a Járási Hivatalnak átadott hatvanhárom fő hiánya az önkormányzat működésében nem okoz majd fennakadást, hiszen a személyekkel együtt a feladatok is átkerülnek a járáshoz.
21. napirendi pont: Döntés a helyi menetrend szerinti közösségi közlekedés közszolgáltatás nyújtására irányuló pályázat elbírálásáról
Az önkormányzat pályázatot írt ki a 2013-2022 közötti helyi menetrend szerinti közösségi közlekedési szolgáltatás nyújtására, melynek feltételei és az elbírálás szempontjai a csatolt előterjesztésben megtalálhatók.
A pályázati dokumentációk benyújtási határideje 2012. október 10. napján 10.00 óra volt, helyszíne Veszprém Polgármesteri Hivatala. A pályázati kiírást három pályázó váltotta ki, a VT-Transman Kft, a Balaton Volán Zrt. és az Orangeways City Kft. a felsorolás szerinti sorrendben. A pályázat benyújtásának határidejéig kettő pályázó nyújtott be pályázati csomagot: az Orangeways City Kft. és konzorciumi partnere valamint a Balaton Volán Zrt.
A pályázatok tartalmi értékelése során kiderült, hogy a Balaton Volán Zrt. által megjelölt önkormányzati hozzájárulás mértéke túlzott terheket ró a szolgáltatást megrendelő önkormányzatra, ezért az önkormányzat a pályázatot nem tudta elfogadni. Az Orangeways City Kft és konzorciumi partnere nem tett maradéktalanul eleget a hiánypótlási felszólításnak, így pályázatuk érvénytelen.
Mindezek alapján a közgyűlés eredménytelennek nyilvánította a pályázati eljárást. A személyszállítási szolgáltatásról szóló törvény értelmében az önkormányzat pályázati eljáráson kívül közvetlenül bízhatja meg maximum 2 évre az általa kiválasztott és a feladatot vállaló közlekedési szolgáltatót, jelen esetben a Balaton Volán Zrt-t.
Hartmann Ferenc kiemelte: minden veszprémit érintő döntés meghozatalára készülnek. Egy korszak lezárult, és köszönetet kell mondani a Balaton Volán minden dolgozójának, hogy az elmúlt tíz évben ilyen színvonalasan biztosították a szolgálatatásukat. Fontos a két évre szóló döntés, mert a cég munkavállalóinak megmarad az állása és Veszprémben megmarad egy fontos adófizető vállalat.
Gerstmár Ferenc a következő két évre vonatkozó finanszírozás módjára és mértékére kérdezett rá. Felmerült a kérdés: elegendő lesz-e ez a két év arra, hogy az energia-stratégiában megfogalmazott célok teljesüljenek?
Nagy Piroska bízott benne, hogy a Balaton Volán Zrt. jó pályázatot fog írni, hiszen mindenki elégedett volt az eddigi munkájukkal. Úgy gondolja, hogy túlzott elvárásokat fogalmaztak meg a pályázókkal szemben. Nem volt szerencsés a pályázat időzítése sem, döntést hozni a hazai közlekedésstruktúra átszervezése előtt nem szerencsés, de törvényi kötelezettségünk, kényszerhelyzet volt.
18. napirendi pont
A.) Hozzájárulás az Egry Úti Körzeti Óvoda intézményvezetője vezetői megbízásának visszavonásához
B.) Hozzájárulás a Ringató Körzeti Óvoda intézményvezetője vezetői megbízásának visszavonásához
C.) Egry Úti Körzeti Óvoda intézményvezetőjének megbízása
D.) Ringató Körzeti Óvoda intézményvezetőjének megbízása
Noé Antalné, az Egry Úti Körzeti Óvoda vezetője azzal a kéréssel fordult Porga Gyula polgármester úrhoz, hogy vezetői megbízásáról 2012. november 28. nappal történő lemondását szíveskedjen elfogadni. Noé Antalné 40 éves munkaviszonnyal rendelkezik és 2012. december hónapban nyugdíjba kíván vonulni. Ugyanezzel a kéréssel fordult a polgármester úrhoz Korom Irén, a Ringató Körzeti Óvoda vezetője is: ő november 20. nappal mondott le az intézmény vezetői szerepéről.
Porga Gyula polgármester megköszönte az elmúlt években végzett munkát a búcsúzó intézményvezetőknek, és egyúttal jó munkát kívánt az utódaiknak.

Baumgartner Lajos
Baumgartner Lajos megköszönte a választókörzetében lévő Egry Úti Óvodát eddig vezető Noé Antalné munkáját, és felajánlotta segítségét az őt követő Szafner Ágnesnek.
Halmay György az oktatási bizottság vezetőjeként megköszönte a két távozó intézményvezetőnek a hosszú évek áldozatos munkáját, és jó pihenést, jó egészséget kívánt nekik a jövőhöz.
Stigelmaier Józsefné hozzászólásában megköszönte Korom Irén óvodavezető asszony munkáját, s hosszú, örömteli boldog nyugdíjas éveket kívánt neki, utódjának pedig eredményes munkát kívánt. Ígéretett tett arra, hogy a továbbiakban is mindenben a választási körzetében lévő óvoda segítségére lesz, hiszen ők adják a Báthory iskola gyermek utánpótlását.
Korom Irén, a Ringató Körzeti Óvoda vezetője külön megköszönte Stigelmaier Józsefné képviselői munkáját, azt a törődést, gondoskodást és mindennapi kapcsolatot, ami az előző ciklusban nem tapasztaltak.
A lemondások nem akadályozzák az intézmények zavartalan működését. A közgyűlés mindkét esetben elfogadta a lemondást.
Az Egry úti óvoda Szervezeti és Működési Szabályzata, valamint a 138/1992 kormányrendelet alapján 2013. augusztus 15-ig az Egry Úti Körzeti Óvoda tagóvodája, a Nárcisz Tagóvoda vezetője, Szafner Ágnes veszi át a feladatokat.
Szafner Ágnes 1997-ben végzett a Brunszvik Teréz Óvóképző Főiskolán, Szarvason. Közoktatás vezetői végzettségét 2003-ban szerezte meg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. 1986. szeptember 1-jén a 7. sz. óvodában kezdett dolgozni óvónőként. A tagóvoda vezetői feladatokat 2005. óta látja el.
A Ringató Körzeti Óvoda Szervezeti és Működési Szabályzata, valamint a 138/1992 kormányrendelet alapján 2013. augusztus 15-ig a közgyűlés Major Ildikót, az Erdei Tagóvoda vezetőjét bízza meg a körzeti óvoda vezetésével.
Major Ildikó 1982-ben végzett a Türr István Óvónői Szakközépiskolában, Pápán. 1986-ban felsőfokú oklevelet szerzett a Soproni Óvónőképző Intézetben. 2003-ban elvégezte a közoktatás vezetői továbbképzést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen.
1982-ben Tapolcán kezdte óvónői munkáját az 5. sz. Óvodában, majd 1986-tól Veszprémben az akkor 18. sz. óvodában –jelenleg az Erdei Tagóvoda – dolgozik. 2000-ben az Erdei Tagóvoda tagóvodavezető-helyettese, majd 2008. augusztus 16-tól tagóvoda vezetője lett.
17. napirendi pont: Döntés az oktatási intézmények működtetésének vállalásáról
A köznevelési törvény értelmében a 3000 főnél népesebb településeken az oktatási feladatokat az állam veszi át, a közoktatási intézmények fenntartását pedig az önkormányzat vállalhatja. Amennyiben az önkormányzat a fenntartás feladatait is át kívánja adni az államnak, arról szeptember 30-ig kellett előzetes nyilatkozatot tennie – ezt a közgyűlés szeptember 27-i döntése értelmében Veszprém esetében nem történt meg. A végleges döntést október 31-ig kell meghozni. A közgyűlés úgy határozott, hogy ezt a feladatot a jövőben is maga kívánja elvégezni.
A számítások szerint az államhoz átkerülő általános iskolák és gimnáziumok tekintetében a személyi juttatások és azokat terhelő járulékok esetében a normatíván felüli önkormányzati támogatás a 2012. évben várhatóan 800 millió Ft-ot tesz ki, míg a szakképző iskolák esetében ez hozzávetőlegesen 600 millió Ft lesz. Ennek a két számnak az együttes összege megközelítőleg megegyezik a forráscsökkenés várható mértékével. A számítások alapján az önkormányzati forrásból az ingatlanok üzemeltetésére, fenntartására fordított összeg változatlanul rendelkezésre áll.
19. napirendi pont
A) Az Intézményi Szolgáltató Szervezet alapító okiratának jóváhagyása és a jogelőd intézmények Középfokú Nevelési Központ Gazdasági Igazgatósága és az Oktatási és Egészségügyi Pénzügyi Műszaki Szolgáltató Szervezet összeolvadásával történő megszüntetése
B) A megszűnésre kerülő Középfokú Nevelési Központ Gazdasági Igazgatósága és az Oktatási és Egészségügyi Pénzügyi Műszaki Szolgáltató Szervezet intézményvezetője vezetői megbízásának visszavonása
C) A Veszprémi Közüzemi Szolgáltató ZRt-vel kötendő szolgáltatásvásárlási szerződés tervezet jóváhagyása
Az Oktatási és Egészségügyi Pénzügyi Műszaki Szolgáltató Szervezet és a Középfokú Nevelési Központ Gazdasági Igazgatósága összeolvadásával jön létre az Intézményi Szolgáltató Szervezet. Ez az új költségvetési szervezet veszi át a feladatok egy részét, míg a feladatok másik része a Veszprémi Közüzemi Szolgáltató ZRt-hez kerül. Az alapfokú nevelés, középfokú szakképzés és pedagógiai szakszolgálat feladatai állami feladattá válnak. A két megszűnő intézményben a magasabb vezetői megbízásokat 2012. december 31-ei hatállyal visszavonják. Az új intézmény igazgatói állására vezetői pályázatot írnak ki.
A Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. hatáskörébe kerülnek a műszaki üzemeltetési feladatok az épületek és a hozzájuk tartozó parkok vonatkozásában; a hibaelhárítás és karbantartás; az őrzés és portaszolgálat; a takarítás; a fűtés és energiabeszerzés valamint a gépjárművek üzemeltetése.
Gerstmár Ferenc kérdést tett fel arra vonatkozóan, hogy a VKSZ Zrt felkészült-e a feladatra, mennyiben vették figyelembe az intézmények kéréseit, és van-e mód a további egyeztetésre?
Némedi Lajos alpolgármester elmondta, hogy hónapok óta tartó gondos egyeztetés tette azt lehetővé, hogy a VKSZ Zrt. felkészüljön az új feladatok ellátására.
Katanics Sándor szerint a dolgozók továbbra is bizonytalanságban vannak, nem tudják, mi lesz a sorsuk januártól? Sürget az idő, le kellene ülni a munkavállalókkal, akik fölött ott függ Demoklesz kardja. A rendszerváltáskor nyilvánvalóvá vált, hogy a GAMESZ pazarló rendszer volt, és idővel erről az új struktúráról is ki fog derülni, hogy mennyire működőképes.
Némedi Lajos alpolgármester megköszönte az átszervezés következtében felmentett vezetők eddigi munkáját.

Némedi Lajos
A Közgyűlés a Polinszky-díj és a Hornig-díj adományozásáról zárt ülésen döntött.