A Tengelmanntól átvett Plus-diszkontlánc akvizícióját követően sem áll le a Spar a fejlesztésekkel. Idén 10-15 egységgel növeli hálózatát, folyamatosan promótálja exkluzív, illetve az alsóbb árszegmensben megjelenő kereskedelmi márkáit, és legutóbb az Agrármarketing Centrummal kötött megállapodás értelmében ipari almát vesz át és értékesít üzleteiben.
Feiner Péter, a cég igazgatóságának elnöke elmondta: a magyar Spar-csoport képes kitermelni a fejlesztési és marketing-ráfordítások összegét, vagyis lényegében saját erőből finanszírozza a szükséges forrásokat, az anyavállalattól nem kérve segítséget.
A magyar élelmiszer-kereskedelmi piacon megjelent új szereplők és a keménydiszkontosodási trend miatt első ránézésre "öngyilkosnak" tűnő fejlesztéseket ugyanakkor igazolják a forgalmi adatok – szögezte le Feiner. Tavaly jócskán az inflációt meghaladó ütemben fejlődött a cég forgalma, ez 2008-ban sem lesz másként, bár Feiner még nem akart konkrét idei számokat mondani.
A Plus beolvasztásával jól halad a cég. Az első három hónapban újragondolták a diszkontlánc kínálatát, 1500 termékkel bővítették kínálatukat. Jelenleg zajlik a Spar számítástechnikai rendszerek telepítése. Az már eldőlt, hogy a Plus márkanév megy, helyette a Spar lesz az egyeduralkodó.
Sajnos az átállással néhány Plus-beszállító is lemorzsolódott – mondta Feiner, ugyanis a diszkontláncnak szerinte is irigylésre méltó partnerei voltak. A kieső Plus-termékek helyett azonos minőségű és azonos árú Spar-termékeket vezettek be, egy részüket Magyarországról pótolják. Az itteni beszállítók minőségben és csomagolásban egyaránt versenyképesek.
Feiner szerint nagyjából 4-5 év lesz, amíg a SPAR egységes rendszert alakít ki a teljes hálózatából: a Spar, az InterSpar-, a Kaiser's- és a Plus-üzletekből.
A fejlesztésekkel és a Plus felvásárlásával a magyar Spar már idén, de legkésőbb jövőre a legnagyobb külföldi érdekeltsége lesz az osztrák anyavállalatnak. A Spar Ausztriának a magyarországin kívül Észak-Olaszországban, Csehországban, Szlovéniában és Horvátországban van leányvállalata – a régiós hálózat mérete mostanra meghaladja az osztrák anyavállalatét.
Az egyébként világjelenség, hogy megszűnnek, átalakulnak, összeolvadnak cégek, vállalkozások. Az itthoni kereskedelemben is volt már (és bizonyára lesz is) hasonló példa.
Mind a megyeszékhelyen, mind a megye kisebb településeink voltak Plus áruházak. Arról nincs információnk, hogy ezeknek dolgozóit átveszi-e az utód.