Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Járások: aláírták a megállapodásokat

2012. október 31. 17:01
Sajtótájékoztatón számolt be a járási rendszer bevezetésének részleteiről dr. Kovács Zoltán kormánymegbízott és Porga Gyula, Veszprém Megyei Jogú Város – és jövőbeli járási székhely – polgármestere.

Alapos kutatómunka előzte meg a járási rendszer kialakítását – árulta el dr. Kovács Zoltán kormánymegbízott. Ennek alapján Veszprém megyében tíz járást hoznak létre. A határok kijelölésekor figyelembe vették a történelmi hagyományokat, a helyi lakosok szokásait (például hova járnak munkába és iskolába), és törekedtek arra, hogy a járási székhelyhez ne tartozzon harminc kilométernél távolabbi település.


dr. Kovács Zoltán és Porga Gyula

Megyénkben két helyi javaslat fogalmazódott meg: a balatonalmádi járás létrehozásával megoldódtak a kelet-balatoni települések igényei, és egyeztetésre volt szükség a Nivegy-völgyi települések esetében is. Október 31-ig minden szükséges megállapodást – összesen 84-et – megkötöttek az önkormányzatokkal, hetvenkét esetben egyhangú testületi döntéssel.

Minden járási székhelyen lesz kormányablak, a kisebb települések pedig ügysegédeket foglalkoztathatnak. Ez azt jeleni, hogy a polgároknak nem kell mindenért a járási székhelyre utazni, lehetőségük van a településükön helyben intézni az ügyeiket. A cél az, hogy minden állami szolgáltatást egy helyen lehessen igénybe venni.


Veszprém megye járásai (teljes méretű térkép itt!)

Porga Gyula veszprémi polgármester hozzátette: a rendszer kialakításával tiszta vizet önthetnek a pohárba. Fizikailag is elválnak az államigazgatási és önkormányzati feladatok, és azok finanszírozása is. Ugyanakkor fontos, hogy az állampolgárok bárhol el tudják intézni az ügyeiket, ne az ügyfeleket mozgassák egyik helyről a másikra, hanem az ügyeket, lényegében a papírokat. A veszprémi járás nyolcvankét főt foglalkoztat majd, akik zömében eddig a megyeszékhely polgármesteri hivatalában dolgoztak. Az ő feladataik, és a feladat ellátásának helye is változatlanok maradnak. A városban három helyen lesz kormányablak: az Óvári Ferenc utcában már működik, a Vörösmarty téri okmányiroda szintén ilyen formában fog tovább üzemelni, illetve a járási hivatal székhelye a Victor Hugo utcában az egykori illetékhivatal épületében lesz. Emellett tervezik, hogy a polgármesteri hivatal ügyfélszolgálata is alkalmas lesz a kormányablak befogadására, de ezzel kapcsolatban még nincs végleges döntés.

A járási hivatalok vezetőire dr. Kovács Zoltán tesz javaslatot – a veszprémi járás élére dr. Bita Józsefet jelöli, aki jelenleg a polgármesteri hivatal jegyzői irodáját vezeti – , a végső döntést azonban dr. Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter hozza majd meg. 

Schöngrundtner Tamás

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.