Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Közgyűlés

2012. december 19. 22:04
Az év utolsó közgyűlését tartották csütörtökön délelőtt a városházán. Többek között a helyi járatos közlekedésről és a HEMO felújításáról is szó volt.

A hónap művészeti együttese a tízéves Gizella Női Kar.


Gerstmár Ferenc interpellációjában az önkormányzati intézmények energiatanusítási programjának korábbii lépéseit foglalta össze, majd az időarányos megvalósulásra kérdezett rá.

Porga Gyula polgármester válaszában elmondta: az erre fordítandó pénzt hitelből fedezné az önkormányzat. Mivel korábban a működési hitelre nem érkezett ajánlat, így nem volt mód a tervezett lépések megvalósítására.


Napirend előtti kérdésében Forgóné Kelemen Judit képviselő arról faggatta a polgármestert, hogy a Gazdasági Tanácsadó Testület véleményezhette-e a 2013-as költségvetés tervezetét, illetve milyen tanácsokat adott az önkormányzatnak?

Porga Gyula polgármester elmondta, a központi költségvetés számos bizonytalanságot tartalmazott a város 2013-as költségvetési koncepció tárgyalásakor. A közgyűlés tervezetét a februári közgyűlésen tárgyalja a közgyűlés. A koncepció előkészítésébe nem vonták be a testületet, velük év elején egyeztetnek majd. Hozzátette: a testülettel nemcsak formálisan, de tagjaival személyesen is kapcsolatban áll, véleményüket és tanácsukat meghallgatja.


Forgóné Kelemen Judit napirend előtti kérdést intézett Némedi Lajos alpolgármesterhez. A kormány bejelentése szerint 10%-al csökkentik jövő évben a rezsiköltségeket. A képviselő azt szeretné tudni, hogy realizálódik ez a távfűtés díjában, Veszprémben? A VKSZ gazdálkodását hogy befolyásolja majd a díjcsökkentés? Valóban 10% lesz-e a 10%?

Némedi Lajos írásban ígért választ.



Katanics Sándor és Hartmann Ferenc

Napirend előtti kérdésében Katanics Sándor képviselő emlékeztette a polgármestert, hogy a novemberi közgyűlésen rákérdezett a városi beruházások kommunikációs költségeire. Akkor polgármester úr azt a választ adta, hogy nem tartja fontosnak külön napirendként kezelni ezt, de ha érdekesek a képviselő számára az információk, akkor azokról részletes kimutatást fog kérni a Pro Veszprém Kft. ügyvezető igazgatójától és eljuttatja a részére. Ez az ígéret feledésbe merült - a képviselő szerint nem véletlenül.

Porga Gyulának rosszul esik, hogy képviselőtársa a legrosszabbat feltételezi róla. Türelmet kért, nem azért mert rejtegetnivalója van, hanem mert számos más kérdéssel kell foglalkoznia. Ígéretet tett arra, hogy még ebben az évben sor kerül a válaszadásra.

Katanics Sándor kritizálta a Pro Veszprémmel kapcsoltos információk elérhetetlenségét, és azt, hogy nem kapott választ a Bakony-Balaton Média Kft-től sem a nekik feltett kérdésére. A képviselő úgy érzi, hogy nem kezelik a helyzetet a súlyához mérten, és ha kell, a szükséges hatóságokhoz fog fordulni, mert képviselőként ez a kötelessége.


Nagy Piroska képviselő a törvényi változásokra hivatkozva azt kérdezte, hogy tervezi-e az önkormányzat saját rendfenntartó testület létrehozását?

Porga Gyula polgármester írásban ígért választ.


1. sürgősségi napirendi pont: Sürgősséggel tárgyalta a közgyűlés az Éltes Mátyás Fogyatékosok Nappali Intézménye és Gondozóháza alapító okiratának az átadás-átvételhez szükséges módosítását.

Gerstmár Ferenc képviselő szerint nem átgondoltak a kormány lépései, nem világosak a szándékai.

Porga Gyula szerint ez nem a politikai állásfoglalás ideje, a közgyűlés törvényi kötelezettségé hajtja végre a döntéssel.


2. sürgősségi napirendi pont: Önkormányzat fenntartásában lévő intézmények alapító okiratainak technikai jellegű módosítása


Meghívó szerinti napirendi pontok

1. Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának 2012. évi költségvetésének módosítása és az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet megalkotása

A város költségvetése több tényező miatt is módosításra szorul, ezek részletes indoklását a letölthető előterjesztésben megtalálják.

Az OTP-vel folytatott tárgyalások eredményeként a korábbi információkkal ellentétben mégsem működési, hanem likvidhitelt vehet fel az önkormányzat

Hartmann Ferenc képviselő jelezte, hogy a pénzügyi bizottság súlyos hiányosságokat fedezett fel egyes megbízási szerződések teljesítésében - hiányoznak például teljesítési igazolások. Szükség van-e ezekre a szerződésekre, különösen a város jelenlegi anyagi helyzetében?

Porga Gyula elmondta, a megbízási szerződések lényegesen kisebb összeget tartalmaznak, mint a korábbi években. Próbálják minimalizálni ezeket a szerződéseket.

Nagy Piroska pénzügyi bizottság elnöke elmondta, a szerződések áttekintése folyamatban van. Amint a bizottság elvégezte ezt a munkát, a közgyűlés elé tárja annak eredményét.

Forgóné Kelemen Judit krízisalap létrehozását javasolta a téli tüzelő biztosítására a rászorulók részére.

Porga Gyula polgármester a költségvetés tárgyalásakor várja majd a képviselő javaslatait.


7. A Veszprém és Térsége Szennyvízelvezetési és – kezelési Önkormányzati Társulás tulajdonában lévő közművagyonnal kapcsolatos Egyetértési Nyilatkozat és Üzemeltetési szerződéstervezetek jóváhagyása a víziközmű-vagyon háramoltatásával kapcsolatban, a víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény alapján

A víziközmű-szolgáltatás évszázados múltra visszatekintő történetében először az azzal kapcsolatos feladatokat az országgyűlés törvényben szabályozta, így jött létre a víziközmű-szolgáltatásról (a továbbiakban: Vksztv.) szóló 2011. évi CCIX. törvény. A törvény alapvetően megváltozatta az eddig kialakult szabályokat, új alapokra helyezte a tulajdonlás kérdését.
A víziközmű-szolgáltatásról szóló törvény rendelkezései fokozatosan lépnek hatályba, ami 2011. december 31-e 23 órától az elvégzendő feladatok arányában 2015. január 1-jéig tart.
Ennek kapcsán a Társulás és az Üzemeltető BAKONYKARSZT Zrt. között megkötött Üzemeltetési Szerződést is módosítani kell, mely alapján a Társulástól az önkormányzatok tulajdonában kerülő víziközmű-vagyon tekintetében az üzemeltetéssel járó feladatokat továbbra is a BAKONYKARSZT Zrt. végzi.

Baumgartner Lajos képviselő elmondta: komoly lépést tesz az önkormányzat ahhoz, hogy magáénak tudhassa a víziközmű-vagyont. A közműátadás három régióban történik: Veszprém, Zirc és Monostorapáti térségében. Bár a közművagyon az önkormányzatokhoz kerül, a társulásnak a jövőben is lesznek koordináló feladatai, hiszen a projekt lezárta után még öt évig kell fenntartani az elért állapotot.


Baumgartner Lajos


8.
A.) A Bakonykarszt Zrt-vel megkötendő Egyetértési Nyilatkozat és Üzemeltetési szerződés kiegészítés tervezetek jóváhagyása a víziközmű-vagyon háramoltatásával kapcsolatban, a víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény alapján
B.) Állásfoglalás a Bakonykarszt Zrt. Alapszabályának módosításáról és kiegészítéséről

A kiegészített üzemeltetési szerződésben megváltozik a felek szerződéskötési státusza, mivel az Ellátásért felelős (helyi önkormányzat) lesz tulajdonosként a víziközmű üzemeltetés megrendelője, míg a BAKONYKARSZT Zrt. annak Víziközmű-szolgáltatója.


2.
A.) Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás és vagyonhasznosítás szabályairól szóló 6/2012. (II.24.) önkormányzati rendelet módosítása
B.) Az Intézményi Szolgáltatató Szervezet alapító okiratának módosítása

Véglegesen helyükre kerültek az intézmények működtetésével kapcsolatos feladatok. Az egyes főbb feladatcsoportok bemutatása az új intézményi modell működéséhez kapcsolódóan:
1. A takarítási feladatokat az ISZSZ biztosítja valamennyi intézmény részére.
2. Az őrzés-védelmi feladatokat a VKSZ Zrt. végzi valamennyi intézmény részére és biztosítja valamennyi intézmény részére a portaszolgálatot.
3. A munkavédelmet, továbbképzések- oktatást az ISZSZ valamint a VKSZ Zrt. biztosítja a saját ellátási területén.
4. Az új intézményi szolgáltató szervezet (ISZSZ) végzi a pénzügyi, számviteli és munkaügyi adminisztrációt, megszervezi számos termék és szolgáltatás beszerzését, amelyek a szakmai működéshez szükségesek.
5. Azon intézmények részére melyek saját konyhával rendelkeznek az ISZSZ összesíti és végzi az intézmények étkeztetést szolgáló beszerzéseket.
6. A VKSZ Zrt. látja el a parkgondozási és karbantartási, műszaki üzemeltetési feladatokat.
7. A VKSZ Zrt. biztosítja az energetikai, fűtési feladatok ellátását, valamint végzi az energia beszerzését, ami szorosan kapcsolódik a műszaki üzemeltetés feladathoz és a gépjárművek üzemeltetését.
8. Az informatikai üzemeltetés esetében minimálisan intézménycsoport szinten, de lehetőség szerint a teljes önkormányzat vonatkozásában közös feladatellátás javasolt, amely kialakítása később tervezett.


3. A köztemetők üzemeltetéséről és a temetési tevékenység egyes kérdéseiről szóló 21/2010. (VI.28.) önkormányzati rendeletben meghatározott díjak felülvizsgálata

A törvényi kötelezettség teljesítése érdekében a Polgármesteri Hivatal megkereste a köztemetők üzemeltetését ellátó „VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt.-t, nyilatkozzanak arra vonatkozóan, hogy kezdeményezik-e az Önkormányzati rendeletben meghatározott díjak módosítását. Horváth Zoltán vezérigazgató jelezte, hogy nem kezdeményezik a díjak módosítását.


4. A települési szilárd hulladék kezelésével kapcsolatos közszolgáltatásról szóló 30/2010. (VI.28.) önkormányzati rendelet módosítása

A jelenlegi szabályozás miatt, amennyiben a társasházak a hulladékgyűjtő edényzeteiket saját területükön belül nem tudják elhelyezni, akkor közterületre 2013. január 1-től csak hatósági engedély, vagy hatósági szerződés alapján létesített zárható konténertárolóban helyezhetik el. Többszöri egyeztetés után az az egyöntetű vélemény formálódott, hogy a jelenlegi határidőt a társasházak megfelelő anyagi fedezete hiányában nem tudják tartani.


5. Állásfoglalás a „Kittenberger Kálmán” Növény és Vadaspark Szolgáltató Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság ügyvezető igazgatója munkaviszonyának meghosszabbításáról

Az elmúlt öt évben Török László jól irányította a társaság munkáját, miközben megerősítette a céget. A társaság gazdálkodása ezen idő alatt kiegyensúlyozott és fegyelmezett volt, miközben a folyamatos fejlesztések és a kiemelkedő szakmai munka során a Veszprémi Állatkert további elismertséget és nagy látogatószámot szerzett a városnak. Leírtakra figyelemmel Török László vezetői megbízatását a társaság ügyvezető igazgatójaként további öt évvel, 2017. december 31-ig hosszabbították meg.

Török László elmondta: az elmúlt öt évben komoly fejlődésen ment át az állatkert, ma már elképzelhetetlen az a ketreces állattartás, amivel öt éve még szembesülhettünk, és az azóa érkezett új állatfajok nélkül is nehéz elképzelni a veszprémi állatkertet, legyen szó a zsiráfokról, az orrszarvú-csapatról vagy a kis pandákról. Nyugalmat a jövő évre sem ígér: 2013-ban elkészül a Gulya-dombi új bejárat.


Török László


6.
A.) Ellátási szerződés kötése a NAPÁVA Szociális Gondozó Közhasznú Nonprofit Kft-vel a házi segítségnyújtás szociális alapszolgáltatás biztosítására
B.) Ellátási szerződés kötése az „Életöröm” Idős Otthon Szociális Közhasznú Nonprofit Kft-vel az étkeztetés szociális alapszolgáltatás biztosítására

Az Önkormányzat jelenleg a házi segítségnyújtást, mint kötelezően ellátandó szociális alapszolgáltatást, ellátási szerződés alapján a Veszprémi Kistérség Többcélú Társulása fenntartásában működő Egyesített Szociális Intézmény (a továbbiakban: ESZI) útján biztosítja. A házi segítségnyújtást végző szociális gondozó feladatai ellátása során segítséget nyújt ahhoz, hogy az ellátást igénybe vevő fizikai, mentális, szociális szükséglete saját környezetében, életkorának, élethelyzetének és egészségi állapotának megfelelően, meglévő képességeinek fenntartásával, felhasználásával, fejlesztésével biztosított legyen.
Jelenlegi ismereteink szerint, ha az Önkormányzat és a Nonprofit Kft. között az ellátási szerződés megkötésére nem kerül sor, abban az esetben közel 300 rászoruló személy ellátása kerül veszélybe és megszűnik 33 fő szociális gondozó – veszprémi munkavállaló – munkahelye.
Költségvetési többletkiadást az ellátási szerződés megkötése nem jelent az Önkormányzatnak. A Nonprofit Kft. az ellátást az állami normatívából, valamint saját bevételeiből finanszírozza.


9. Döntés a Kolostorok és Kertek Korlátolt Felelősségű Társaság Alapító Okiratának módosításáról

Jogszabályi változások miatt technikai jellegű módosításokra volt szükség az alapító okiratban.


10. A Veszprémi Kistérség Többcélú Társulása Társulási Megállapodásának módosítása a belső ellenőrzési feladatellátás vonatkozásában

A Veszprémi Kistérség Többcélú Társulása (VKTT) Társulási Tanácsa úgy döntött, hogy a Társulás munkaszervezetének feladatait a továbbiakban Veszprém MJV Polgármesteri Hivatala látja el. Ahhoz, hogy Veszprém Polgármesteri Hivatala a társulás általános rendjétől eltérően a belső ellenőrzési feladatokat elláthassa, a társulási megállapodásban szabályozni kell a feltételeket.



Némedi Lajos

11. Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése 2013. I. félévi munkatervének meghatározása

A mellékelt munkatervi javaslat elsősorban azokat a javaslatokat tartalmazza, amelyeket jogszabályi és helyi önkormányzati rendeletek alapján a Közgyűlésnek meg kell tárgyalnia.

Gerstmár Ferenc örömét fejezte ki, hogy az ifjúsági koncepció tárgyalása a jövő évben napirendre kerülhet. Két kérdéskört hiányol a tervezetből: az önkormányzati tulajdonban lévő bérlakások ügye és a helyi közösségi közlekedés hosszú távú koncepciója sem szerepel a munkatervben.

Brányi Mária alpolgármester javasolta, hogy bizottsági szinten kezdjék meg a bérlakások ügyének tárgyalását, ezért nem szerepel a közgyűlés munkatervében ez a pont. A város településfejlesztési koncepciójában szerepel a közlekedési koncepció tárgyalása, ami szakértői szinten folyik. Emellett emlékeztetett a benyújtott, de még el nem fogadott intermodális csomópont pályázatra, amely lehetővé teszi a tömegközlekedési rendszer teljes újragondolását.

Némedi Lajos alpolgármester jelezte, hogy a tulajdonosi bizottság foglalkozik a bérlakások ügyével 2013-ban.

Gerstmár Ferenc képviselő szerint szükséges, hogy még 2013 első félévében a közgyűlés is foglalkozzon a bérlakásokkal, és fontosnak tartja azt is, hogy a tömegközlekedéssel külön koncepcióban foglalkozzanak.

Czaun János a tulajdonosi bizottság elnöke jelezte: a bizottság jelenleg is foglalkozik a bérlakások ügyével, amiről igény esetén szívesen beszámol a közgyűlés előtt is.


Czaun János és Némethné Károlyi Jolán


15.
A.) Döntés a helyi menetrend szerinti közösségi közlekedés ellátására irányuló 2 éves időtartamú közszolgáltatási szerződés jóváhagyásáról
B.) Megállapodás jóváhagyása a Balaton Volán Zrt. költségeinek visszamenőleges megtérítéséről
C.) A 2012. decemberi ünnepi helyi járati menetrend jóváhagyása

Miután a város helyi közelekedésének biztosítására kiírt pályázatot eredménytelennek nyilvánították, a közgyűlés megbízta a polgármestert, hogy két évre bízza meg a Balaton Volán Zrt-t a helyi járatos közlekedés biztosítására. Az önkormányzat egyeztetéseket kezdeményezett és folytattott le a Balaton Volán Zrt. vezérigazgatójával és vezető beosztású munkatársaival, valamint a Zrt. tulajdonosát képviselő MNV Zrt. illetékes vezetőivel. Az egyeztetések során az önkormányzat kérésére a Balaton Volán Zrt. két alternatív javaslatot fogalmazott és dolgozott ki a közszolgáltatás két éves ellátására vonatkozóan, amelyek a korábbi pályázatában foglaltakhoz képest kedvezőbbek lennének az ellátásért felelős önkormányzatra nézve.

A közösen kidolgozott „B” változat ez eddigi legelőnyösebb szolgáltatói ajánlat és csak kis mértékben változtat a jelenlegi menetrend összteljesítményén, ugyanakkor minimális – az inflációt nem meghaladóan, vagyis a lakosság részére szinte érzékelhetetlen – módon emeli a szolgáltatási díjakat.

A Balaton Volán Zrt. közlekedési szolgáltató megbízása azért is szerencsés, mert a társaság működteti térségünk távolsági járatait is, amelyek Veszprém esetében elővárosi forgalmat bonyolítanak, és amely járatokat a helyi utazásra feljogosító érvényes menetjeggyel és bérlettel rendelkező veszprémi lakosság ugyanúgy használhat –ahogyan ma is- helyi utazási (belterületi) céllal. Ez nagy segítség például a Szabadságpuszta és Gyulafirátót városrészekről ingázók számára, a lehetőség további kihasználása érdekében azonban külön megállapodást kell kötni a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal.

„B” változat:
- menetrendi korrekciók javasoltak, melynek hatása 132 679,6 km csökkenés, (elsősorban szombat, vasárnapi járatokat érinti),
- infláció alatti viteldíj emelés 3% mértékben,
- társasági belső hatékonysági intézkedések alapján 10 millió Ft-os költségcsökkentéssel számol.
Önkormányzati támogatás a várható veszteség alapján: 191.068.000 Ft/év.


Hartmann Ferenc és Gerstmár Ferenc

Gerstmár Ferenc érti, hogy rövid távon megoldást jelent a kétéves szerződés, de nem látja, milyen irányba tart hosszú távon az önkormányzat. Az emberek járatcsökkentésekkel fognak szembesülni, különösen hétvégén, amikor már eddig sem volt igazán sűrű a buszok indulása.

Nagy Piroska emlékeztetett: szeptemberben tett fel kérdést arra vonatkozóan, hogy sikerülhet-e a tömegközlekedés területén Székesfehérvárhoz hasonló eredményeket elérnünk? Megköszönte az ezen a téren végzett munkát. Arra kérte képviselőtársait, hogy méltányolják az erőfeszítéseket. Örömét fejezte ki amiatt, hogy a Balaton Volán nem kerül piaci hátrányba a döntés miatt.

Porga Gyula polgármester szerint Gerstmár képviselő úr ellentmondásos kritikát fogalmazott meg, nem lehet egyszerre támadni azt, hogy túl sokat költünk és azt, hogy járatszámot csökkentünk. Az utasok száma csökkenő tendenciát mutat, a járatszám-ritkításra azért van szükség, mert nem mutatkozik igény az eddigi sűrűségre. A következő két évben a szolgáltatás biztosítva lesz. Hozzátette: bízik benne, hogy lesz mód egy új, modern menetrend kialakítására.

Gerstmár Ferenc nem tartja ellentmondásosnak a felszólalását. Elsimeri, hogy jogszerűen ki kell fizetni az igénybevett szolgáltatásokat. Mondanivalóját arra hegyezte ki, hogy olyan önkormányzat vállal a következő ciklusra is kötelezettséget, ami a jogszerű veszteség-finanszírozást nem fizette ki az elmúlt években.

Forgóné Kelemen Judit tudni szeretné, hogy milyen lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a jövőben ne kelljen ilyen ideiglenes megoldásokhoz nyúlnia az önkormányzatnak?

Porga Gyula szerint az önkormányzatiság ilyen, az utánunk jövőknek viselniük kell a vállalásainkat, ahogy hasznosíthatják örökségként a most felújított épületeket, mindazt, amivel a közösség gazdagodott. A polgármester úgy véli, a mérleg még így is pozitív.

Katanics Sándor nem szeretne ünneprontó lenni, de megjegyzi, hogy a fontos beruházások egy része presztizsberuházás, amik jelentős költségekkel járnak majd.

A polgármester emlékeztette képviselőtársát, hogy az Aréna is presztizsberuházás volt, annak is vannak működtetési költségei, mégis örülünk neki, hogy van. A Séd-völgyi rehabilitációval kapcsolatban is komoly kritikát kaptak, aztán amikor elkészült és a veszprémiek elkezdték használni, akkor ezek a hangok elhalkultak.


Nagy Piroska

Ünnepi menetrend

A közlekedési vállalat 2012. december 24-én 16.00 órától, valamint december 31-én 20.00 órától a helyi járati közlekedés szüneteltetné. Kivételt képeznének ez alól a 4. sz. vonalon Vasútállomás – Vámosi úti forduló viszonylatában vasúti csatlakozást biztosító járatok az alábbiak szerint:
2012. december 24-én:
- Vasútállomásról indul:
16.08, 18.08, 20.00, 22.05 órakor
- Vámosi u. fordulótól indul: 16.02, 17.30, 17.50, 19.30, 21.20 órakor
2012. december 31-én:
- Vasútállomásról indul:
20.00, 22.05 órakor
- Vámosi u. fordulótól indul: 20.02, 21.20 órakor
2012. december 24, 25, 26-án és 31-én, valamint 2013. január 01-én munkaszüneti napra meghirdetett menetrend szerint közlekednének a járatok.


12. Döntés a „TIOP-1.2.1.A-12/1 jelű, Agóra – multifunkcionális közösségi központok és területi közművelődési tanácsadó szolgálat infrastrukturális feltételeinek kialakítása” című pályázat benyújtásáról

A konstrukció átfogó célja a térségi vonzáskörzeti szereppel bíró városok többfunkciós-multifunkcionális művelődési központjainak fejlesztése, ezzel az egyes térségek közötti kulturális, infrastrukturális fejlettségbeli különbségek mérséklése. A konstrukció keretében megvalósuló fejlesztések a város és a vonzáskörzetébe tartozó térség lakosságára, kiemelten a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok és rétegek információhoz, lehetőségekhez való hozzáférésének javítására, társadalomba való integrálódási esélyeik növelésére irányulnak. A pályázat benyújtása 2012. október 1-től 2013. január 11-ig lehetséges. Az elnyerhető, vissza nem térítendő támogatás maximális összege 685 millió forint, a támogatási intenzitás 100%.

Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata a HM vagyonkezelésében lévő, jelenleg bérleti jogviszony keretében használt, Veszprém Táborállás park 1. szám alatti volt Helyőrségi Művelődési Otthon (HEMO) ingatlanon valósítaná meg az épület átalakításával a fent említett célok elérését.

Építőmesteri munkákat tekintve a homlokzat- és tető hőszigetelést javítani, és a korszerűtlen ablakokat cserélni célszerű. A beépítés óta meglévő villamos és gépészeti vezetékek, berendezések felújítására illetve cseréjére jó lehetőség nyílik. Szükségessé válik új gyengeáramú rendszerek építése. A pályázat előírja megújuló energia felhasználását. A tervezés során napkollektorok és napelemek beépítése mellett döntöttek. Az akadálymentesítés érdekében szükségessé válik lift beépítése, akadálymentes vizesblokkok kialakítása, indukciós hurok és kontrasztos színek alkalmazása. Az elavult tűz- és füstjelző rendszert cserélni kell, a meglévő vagyonvédelem megtartható a szükséges átalakításokkal. A homlokzati és tetőszigetelések, ablakcserék, napelemek, napkollektorok beépítése az üzemeltetési költségeket jelentősen csökkentheti.

Gerstmár Ferenc képviselő azt kérdezte, készültek-e számítások arról, milyen energiahatékonyság-javulás várható a HEMO felújításától? Hozzátette: a pályázat megvalósulása elé nagy várakozással tekint.

Nagy Piroska kérte, hogy a VKSZ Zrt. székházfelújításánál szerzett tapasztalatokra építsenek a HEMO felújításakor is.

Brányi Mária alpolgármester jelezte, azért nehéz összehasonlítani a HEMO leendő energiaigényét a mostanival, mert több új funkció is részévé válik az épület portfóliójának, amelyekre eddig nem volt lehetőség. Ugyanakkor úgy ítélik meg, hogy az épület üzemeltetési költsége nem lesz nagyobb az eddigieknél.


Porga Gyula és Brányi Mária


13. Döntés a „KDOP 4.1.1/E-11-2011-0007 Gyulafirátót ÉNY-i városrész belterületi csapadékvíz elvezetésének fejlesztése” című pályázathoz biztosított önrész kiegészítésének kötelezettségvállalásáról

Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata által benyújtott pályázatát 2012. november 8. napon kelt támogató levélben foglaltak alapján a Regionális Operatív Program Irányító Hatóságának vezetője 149 819 850.- Ft összegű támogatásra ítélte. A támogatási szerződés megkötésének feltétele a korábban még 25%-kal tervezett bekerülési költség, valamint az Áfa kompenzációval megnövelt elszámolható összköltség különbségére eső támogatás tartalom, mint módosított önerő igazolása, a korábban elfogadott önerő mértékét további 234.804.- Ft összeggel kiegészíteni szükséges.


14. Veszprém Településfejlesztési Koncepció munkaanyagának véleményezése I. ütem (Adatgyűjtés-helyzetelemzés (I. kötet), Településfejlesztési Koncepció (II. kötet))

Az előírások szerint a településrendezési eszközök elfogadása több lépcsőben történik, amelynek során először határozattal fogadják el a településfejlesztési koncepciót, majd a településszerkezeti tervet, végül pedig rendelettel a szabályozási tervet és helyi építési szabályzatot. Az eljárás várhatóan 2014. első negyedévének végén fejeződik be. Az előzetes döntés szerint a településfejlesztési koncepció és a településszerkezeti terv felülvizsgálata - településfejlesztési tervként - együtt készül.

A településfejlesztési koncepció biztosítja a településfejlesztés összehangolt megvalósulását, megalapozza a település rendezését, rendszerbe foglalja a város közigazgatási területére kiterjedő önkormányzati településfejlesztési döntéseket. Fontos feladat a meglevő településfejlesztési koncepció felülvizsgálata, kiigazítása, módosítása és kiegészítése az időközben végbement társadalmi-, gazdasági változások figyelembevételével.

Melléklet letöltése


16. Finanszírozási javaslat az 1-8. évfolyamba járó veszprémi iskolai tanulók iskolatej programban történő részvételére

A tejfogyasztás növelése érdekében iskolatej program indult az uniós tagországokban, a programhoz Veszprém város 2004. szeptemberében csatlakozott. Az iskolatejet átlagosan naponta 2800-2900 tanuló veszi igénybe, ami az általános iskolai tanuló létszámnak 71 %-a. Az intézményvezetők tájékoztatása szerint a gyerekek kedvelik, és szívesen fogyasztják az iskolatejet.

A 2012. évre jóváhagyott előirányzat az iskolatej programra 24.5 millió Ft , ami várhatóan teljesülni fog az év végéig.

A programot továbbra sem terjesztik ki az óvodákra, mivel ott a gyermekek napközben teljes ellátásban részesülnek. A programban a középiskolák sem vesznek részt, mert tapasztalatok szerint ez a korosztály nem igényli az iskolatejet. Amennyiben az Önkormányzat az Iskolatej programban továbbra is részt kíván venni, akkor annak a 2013. évi költsége – változatlan tanulói létszámot feltételezve ~ 25.5 millió Ft, melyhez várhatóan 5.6 millió Ft állami támogatás igényelhető.


17. Beszámoló a Veszprémi Egyetemi Városi Tanács 2012. évi tevékenységéről

A beszámolót a letölthető előterjesztésben megtalálják.


18. Tájékoztató a 2012. évi nemzetközi kapcsolatokról, valamint Veszprém város közép-európai kapcsolatainak erősítéséről, és fejlesztéséről

A magyar történelmi és kulturális gyökerek felkutatását és hagyományőrzését tűztük ki célul a lengyel Tarnów, az erdélyi Sepsiszentgyörgy és a szerbiai Szabadka városaival történő együttműködések tartalmát tekintve. Mindhárom város rendelkezik magyar gyökerekkel, magyar nyelvű közösségekkel és a magyar kultúra, történelem ápolását célul kitűző, illetve működésükben ezt a területet kiemelt figyelemmel kezelő szervezetekkel.

Veszprém és Sepsiszentgyörgy valamint Veszprém és Tarnów között került aláírásra együttműködési megállapodás, míg Szabadka városával várhatóan 2013-ban.
Szabadka városa agilitásával és tudatos kommunikációjával, megjelenésével, kulturális és nyelvi sokszínűségével, nyitottságával kiváló partner lehet Veszprém számára, akár a gazdasági fejlesztések elősegítésében, akár a kulturális és oktatási tapasztalatszerzés területén egymás kölcsönös fejlődésének jegyében.

Az együttműködések fő területeiként a színházak közötti kooperáció (Veszprém és Sepsiszentgyörgy komoly történelemmel bíró kapcsolata alapján) a tudományos vonalon a Pannon Egyetem és a partnervárosok egyeteme közötti kapcsolatépítés elősegítése, míg civil területen a magyar kultúrát ápoló baráti társaságok és a Veszprémben adott, működő (pl. lengyel) kisebbségi önkormányzatok, illetve a civil szervezetek közötti kapcsolatok kialakulásának elősegítése. Mindenekelőtt azonban a városstratégiai kérdésekben történő tapasztalatcserék és jól bevált gyakorlatok megismerése a cél.

Veszprém város vezetése nyitott a kulturális élet, intézmények működési formái, lakossági érdekeket szem előtt tartó fejlesztések és a közösségi kulturális események új megközelítésének megismerésére, más országok hasonló városaiban bevált gyakorlatok alkalmazására. Mind a lengyel Tarnów, mind az erdélyi Sepsiszentgyörgy, mind a szerbiai Szabadka városai kiváló példákat hordoznak Veszprém további fejlődése számára a fent említett területeken és hossztávú együttműködési lehetőség rejlik a mélyebb megismerésük és a tapasztalatcserék mögött.

Veszprém és Nyitra együttműködése a városstratégia és innováció útján halad az előzetes egyeztetések szerint. A két város hasonlatossága rendkívül sok lehetséges együttműködési területet kínál, illetve az egymás megismerését célzó eddigi találkozók már több szakterületen indítottak el közös munkát. A turisztika területén aktív kapcsolatban áll a Bakony és Balaton TDM a nyitrai turisztikai szervezettel, illetve városstratégiai kérdésekben egyeztettek a polgármesterek többek között a városmarketing kérdésekről, belváros rehabilitációról és a belváros elnéptelenedésének megakadályozása címmel szervezett nyitrai konferencia konklúzióról, azok hasznosítási lehetőségeiről. A gazdasági területen történő lehetséges együttműködés mellett az intézményi kapcsolatok elősegítését tűzte ki célul az önkormányzat, a konkrét érdeklődések okán mind a zeneművészeti, mind a kulturális területeken.

Veszprém nemzetközi kapcsolatrendszerének kiteljesedése és távlati tervei a horvátországi Šibenik és a szlovén Celje felé mutatnak.

Gerstmár Ferenc képviselő megköszönte, hogy napirendre vették a kérdést. A képviselő úgy érezte, hogy néhány éven át stagnáltak a város hagyományosan jó külföldi kapcsolatai, most ez a kapcsolatrendszer újra pezsgésnek indult.


19. Tájékoztató infokommunikációs pontok telepítéséről

Városunkban – közpénzen – első lépésként olyan vezeték nélküli internet elérési területek kerülnek kialakításra, amelyek nem a korlátlan internetre engedi ki a felhasználókat. Veszprémben a városi Wifi hálózaton a bejelentkezést követően a www.veszprem.hu oldal jön be. Első lépésben a tervezett díjmentes internet szolgáltatás ezen nyitólap és a linkek látogatására terjedne ki, azokra lenne korlátozva. Ki kell dolgozni annak a lehetőségét is, hogy a későbbiekben akár hirdetéstámogatott verzióban, kedvezményes havidíjas vagy eseti fizetési modellben is elérhetőek legyenek ezek a Wi-fi pontok, természetesen ebben az esetben már nem a korlátozott tartalommal.

A 2012. évben megkötött vállalkozási szerződés alapján a Macrotel Kft. 3 helyszínre telepített vezeték nélküli kapcsolatot biztosító internetes infopontokat. A Vállalkozó a telepítési, beüzemelési munkát szakszerűen elvégezte, 571 500 Ft értékben. A megvalósult fejlesztésnek köszönhetően az Óváros téren, a Várkapu környezetében és a Szabadság téren használhatják mobil eszközeikkel a nyilvános Wi-Fi hálózatot a városba látogatók és a helyi lakosok

Nyertes pályázat esetén a város 3 újabb köztéri helyszínén kerül kialakításra nyilvános Wi-Fi pont, az üdvözlő oldal továbbfejlesztése is megtörténik 2013. őszére, valamint egy városi okostelefon alkalmazás kerül kidolgozásra, amelynek segítségével helyi sétaútvonalak, látnivalók, programok lesznek elérhetők és letölthetők ingyenesen és egyszerűen

Schöngrundtner Tamás
Horák János

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.