A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) meghirdette az évek óta a spájzban porosodó negyedik frekvenciát, indulhat tehát a verseny az olcsó telefónia szolgáltatásért. Ugyanakkor felmerül a kérdés: elbír-e ennyi szolgáltatót a hazai kereslet? A meglévő cégek természetesen úgy gondolják, nem, ugyanakkor vannak hasonló méretű országok, ahol 5-6 szolgáltató közül választhat a fogyasztó.
Az NHH által meghirdetett új mobilfrekvencia megszerzéséért az Externet a Telekom 4 Magyarországgal közösen indul DreamCom néven. Az utóbbi hónapok során egyértelművé vált, hogy kereskedelmi alapon nem jöhet létre a piacon virtuális mobilszolgáltató - mondja a cég képviselője -, ezért a verseny élénkítésének egyetlen módja egy új operátor megjelenése. A virtuális szolgáltatás azt jelenthetné, hogy a meglévő hálózatok szabad kapacitását vásárolja fel és "osztja szét" ügyfelei között a negyedik szereplő, erre a megoldásra azonban a hazai 3 szolgáltató nem nyitott. Ez a módszer ugyanakkor több külföldi országban működik, többek között a Tesco is nyújt ilyen módon gazdaságos percdíjakat egyes országokban. A jelenlegi mobil operátorok szinte befagyasztották a piacot - folytatja az Externet képviselője -, az árak alig-alig csökkennek, kialakult egyfajta status quo. Itt az ideje kicsit izgalmasabbá tenni a versenyt.