A második fázisban a posta előtti, a piac mögötti és a Szabadság téri terminálokat, úgynevezett infopontokat vettük célba. Az elsővel semmit nem tudtunk kezdeni, a képernyő körülbelül az érintések egy tizedére reagált, de éppen csak annyira, hogy a statikus tartalmat nézegethessük, a felkínált lehetőségekre kattintani egyáltalán nem tudtunk. A bevásárlócsarnok mögött már egy fokkal érzékenyebb géppel találkoztunk, a legtöbb érintésünkre reagált, de csak akkor helyesen, ha a szándékunk szerinti elemtől néhány centiméterrel balra tettük az ujjunk. A harmadik eszköz már nagyjából elvárásaink szerint működött, bár a busz menetrend használhatatlan volt, amely az egyik legfontosabb szolgáltatása lehetne a rendszernek. A működtető Tourinform Veszprém munkatársától megtudtuk, hogy már tervezik az infopontok megújítását. Szeptemberben egyébként közel kilencezren érintették meg a képernyőt, az esetek két harmadában a Szabadság téren.
2, 3, 4, 5, VMK
Felmérésünk utolsó fázisában a művelődési központ E-Magyarország pontját teszteltük. Egy rövid regisztráció után bárki megkaphatja a munkatársaktól a hozzáférést a hálózathoz. A kísérletre kiszemelt számítógépen minden működött, és további pozitív tapasztalatunk volt, hogy ingyenes, a kereskedelmi programokkal azonos szolgáltatásokat nyújtó, de annál biztonságosabb programok működtetik a gépeket.
Ügynökünk belép a Pentagon rendszerébe