Erről Brányi Mária alpolgármester számolt be szerda délelőtti sajtótájékoztatóján. Elmondta, hogy a város forgalmának jelentős hányada zajlik ezen a szakaszon, így célszerű megkönnyíteni a zavartalan haladást. Az alpolgármester szerint a felvázolt tervek 15-20 éves távlatban biztosíthatják a belváros forgalmának biztonságát.

Brányi Mária
A Budapest úton a mai lámpás kereszteződés helyén egy úgynevezett turbó-körforgalom jön létre. Ez azt jelenti, hogy a belső köríven kívül lehetőség lesz külön ágon haladni az első kihajtókhoz (a Hotel felől a Hangvilla felé, a Hangvilla felől a Mártírok útja felé, és a Mártírok útjáról a Hotel felé).

Megszűnik a jelzőlámpás irányítás
A gyalogosok a ma meglévő gyalogátkelőhelyeket használhatják a jövőben is, azokat azonban átalakítják úgy, hogy fokozottabb körültekintésre ösztönözzék a közlekedőket. A csomópont tervezésekor fontos szempont volt a zöldterület növelése, a Rosos-kúria elé lombos fákat telepítenek majd.

A körforgalom látványterve a Hotel elől nézve
Brányi Mária alpolgármester hangsúlyozta: hosszú távon az a cél, hogy a belvárosban minden lámpás kereszteződést körforgalommal váltsanak ki. Ehhez illeszkedik a nyolcas út várost elkerülő szakaszának felújítása is, ahol a többszintű csomópontok kivezető szakaszai is körforgalmakkal csatlakoznak majd az alacsonyabb rendű utakhoz.

Gyors áthaladást biztosítanak a körforgalmak
A tervek már elkészültek, pontos költségvetés azonban még nincs. Az OTP és a kórház előtti két, egymáshoz szervesen kapcsolódó körforgalom kialakítására a városvezetés tervei szerint még ebben az uniós pályázati ciklusban próbálnak forrást szerezni, a megvalósítás az észak-dél tengely (Jutasi út-Radnóti tér új útszakasz) elkészülte után kerülhet sor.

Az új körforgalom látványterve a Bajcsy-Zsilinszky útról