A címbeli bosszúság némi magyarázatra szorul: a bosszúságot ugyanis nem a kivitelezők okozzák, hanem a közlekedők és a parkolók. A Munkácsy utcában például naponta megújuló jelenet, hogy a kerítéssel párhuzamosan kifeszített szalagot letépik (rosszabb esetben a sofőr ki sem száll, hanem a kocsija orrával odébb tolja a szalagot), ezzel pedig rendre gátolják a munkát, olykor a munkagépek sem tudnak megállni. A kihelyezett táblák tisztelete pedig csak illúzió.
A forgalmat irányítók tisztességgel végzik munkájukat, de akadnak olyanok is, akik rájuk sincsenek tekintettel. Fordult tehát a kocka: volt idő, amikor a kivitelezőket okolták indokkal-indok nélkül, most éppen azok, akikért épül egy-egy útszakasz, lassítják a munkát.
Az önkormányzat öt utca felújítására nyújtott be a regionális fejlesztési tanácshoz pályázatot (TEUT), s erre bruttó 25 millió forintot el is nyert. A fennmaradó 44,5 milliót az önkormányzat saját büdzséjéből fedezi – tudtuk meg városüzemeltetési iroda csoportvezetőjétől, Kovács Zoltántól.
A felújítás az Óvári Ferenc, a Munkácsy, a Fejesvölgyi, a Halastó (Rátót), Hidegkút (Kádárta) utcákat és a Kádár közt érintik.
Az Óvári utca, valamint a buszmegállók építése november 7-re befejeződik, a rátóti és a kádártai utcák már elkészültek a közelmúltban, a Munkácsy aszfaltozása ezen a héten kezdődik, a Fejesvölgyi utcáé viszont (a közművek munkái miatt) a hó végéig kitolódik.
A tapasztalatok kapcsán Kovács Zoltán a Vehírnek elmondta,
hogy a vártnál is kedvezőbbek az eddigi észrevételeik. Az Óvári utca forgalomterelése
nem okozott jelentős problémát, a járművezetők hamar megszokták az új rendet.
A csoportvezető hozzátette, hogy a most tapasztaltak alapján a Budapest és a Jutasi út kereszteződésének körforgalommá alakítása is közelebb került egy lépéssel a megvalósításhoz.