A Lehet Más a Politika képviselője emlékeztetett a helyi tömegközlekedés területén tavaly végbement eseményekre. Törvényi felhatalmazás alapján nyáron döntött az önkormányzat a helyi személyszállítási közszolgáltatás nyújtását végző közlekedési szolgáltató kiválasztására irányuló nyílt pályázat meghirdetéséről. Két pályázat érkezett, melyek közül az egyiket a kiíró számára nem megfelelő ajánlatnak, a másikat érvénytelennek minősítette. Ezt követően az önkormányzat tavaly decemberben úgy döntött, hogy 2 éves időtartamra megbízza az eddig is szolgáltató Balaton Volán Zrt-t a helyi menetrendszerinti közösségi közlekedés közszolgáltatás ellátásával.

Az önkormányzat közel 820 millió forintos adósságot halmozott fel az elmúlt években ezen a területen. A volántársaságok tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt-vel folytatott tárgyalások során a városvezetés abban állapodott meg, hogy a tartozás felét elengedik, a megmaradt részét pedig részletekben 2019. szeptember 30-ig törlesztheti a város, vagyis a 2006-2012 közötti városvezetések által felhalmozott adósság terheit a teljes következő önkormányzati ciklusban, sőt azt meghaladóan viselni kell. A megállapodást február közepén írták alá.
A decemberi döntés értelmében 2013-ban önkormányzati támogatás összege a várható veszteség alapján: 191 millió forint. Az elmúlt évek 2013-ra jutó veszteségkiegyenlítési részösszege 130 millió forint. Ehhez képest meglepő módon az elfogadott 2013. évi költségvetés vonatkozó sorában 250 millió forint szerepel, nem 321 millió forint. A 250 millió forint jelentős összeg, a hátteret ismerve mégis kevés - hangsúlyozta a képviselő.

Tóth Balázs, Veisz Szilárd, Gerstmár Ferenc és Zelenák Adrián
Gerstmár Ferenc emellett kritizálta a február elseje érvényes menetrendet a - különösen hétvégéken jelentős - járatritkítások miatt, valamint hiányolta a közösségi közlekedési koncepciót, amelynek kidolgozása ebben a félévben sem került a közgyűlés munkatervébe.
A veszprémi LMP tagjai is felhívták a figyelmet a közösségi közlekedés problémáira. Veisz Szilárd szerint problémát jelent, hogy több trafik is megszűnt a városban, és ezzel tovább csökkent a jegyárusító helyek száma. Javasolta, hogy utazási kártyás és SMS-fizetési lehetőséggel egyszerűsítsék az utazást. Tóth Balázs szerint a lakosság igényeit jobban figyelembe kellene venni a menetrend tervezésekor, ezzel megszüntethetők lennének az átfedések, és időben kiegyenlítettebb lenne a rendszer. Zelenák Adrián az utastájékoztatást kritizálta. Elmondása szerint a térképes útvonaltervezés nehezen kezelhető, a táblás menetrendek időnként értelmezhetetlenek.