A radikális átalakulás alatt lévő magyar médiapiac egyik legizgalmasabb kezdeményezése az úgynevezett Regon-együttműködés. A magyar tulajdonú regionális hírportálok egyeztetése két éve kezdődött, az összefogás azóta gazdasági és tartalmi tekintetben egyaránt folyamatosan erősödik – hangzott el a kecskeméti Granada Hotelben tartott Regon-csoport konferencián az elmúlt hétvégén.

A tagok egyebek mellett megvitatták a kooperáció további lehetőségeit és hangsúlyozták a brandépítés fontosságát. A résztvevők egyrészt megállapították, hogy az egymillió olvasót elérő Regon-csoport ma már jelen van Magyarország összes megyéjében, továbbá egy idő és feladattervet dolgoztak ki a helyi értékek mentén történő megyei jelenlét megerősítésére.
Mint elhangzott, az ország megyéiben működő magántulajdonban álló, főként internetes kiadványokat előállító Regon-csoport tagjai széleskörű társadalmi és gazdasági beágyazottságot tudhatnak maguknak. Ezt mutatta a csoport harmadik találkozója iránti közéleti és gazdasági érdeklődés is, amelynek keretében a csoport tagjait pénteken Mák Kornél, Kecsemét alpolgármestere köszöntette, s többek között ismertette a hazai kulturális életben „Kecskeméti kulturális modell”-ként közismertté váló tevékenységét a városnak.
Ezt követően a megyei orgánumok tulajdonosai számára előadást tartott Kurdi Viktor, a Magyar Víziközmű Szövetség elnöke, aki a jelentős változás előtt álló hazai vízszolgáltatói változásokról tartott átfogó előadást, majd a szintén magyar tulajdonban álló Duna Csoport innovációért felelős vezetője, Lehel Zoltán előadása keretében bemutatta a közreműködésükben megvalósult hazai mélyépítési beruházásokat.
A Regon-csoport tagjai a harmadik találkozójuk záródokumentumában megfogalmazták, hogy az egyre bizonytalanabb és mind több problémával küzdő vidéki újságírást közös erőfeszítéssel és összefogással a jelenleginél sokkal tudatosabb szintre kívánják emelni, miközben rendkívüli figyelmet szentelnek a különböző megyék valódi értékeinek közismertebbé tételére.