Mihalovics Péter, a választókörzet önkormányzati képviselője elmondta, a kötlségvetést február végén fogadta el a közgyűlés, most pedig a részletkérdésekről a város lakóit kérdezik. A képviselő kifejtette, fontosnak tartja, hogy az itt élő embereknek is legyen beleszólása a közügyek alakulásába, hiszen sokkal inkább látják és érzik a helyi igényeket, mint a képviselők. Éppen ezért jött létre a dózsavárosi civil tanács, amely kiváló lehetőséget ad a dózsavárosiak kezébe, hogy a maguk kezébe vegyék a döntést. Mihalovics Péter emlékeztette a résztvevőket, hogy az állam jelentős részt átvállalt a város adósságállományából, ami nagyban tágítja Veszprém mozgásterét, és ezáltal új profilban gondolkozhatnak.

Igyekeznek becsatornázni a városrészekben élők véleményét a költségvetés alakításába, figyelmet fordítanak a kézzel fogható dolgokra is. Attól senkinek nem lett érezhezően jobb az élete, hogy csökkent a város adósságállománya, senkinek nem lett jobb az élete március 1-jén mint amilyen február 28-án volt. Mégis: ha a 2010-es városképet összehasonlítjuk a 2014-essel, akkor jelentős változást érzékelhetünk majd, hiszen megújult a Séd-völgy, a belváros, egyszerűbbé válik a közlekedés. A fejlődés Dózsavárosban is érzékelhető, megújult az óvoda, iskola, játszóterek létesültek, utakat újítanak fel. A dózsavárosiak legnagyobb felelőssége, hogy legalább ilyen állapotban adják tovább a városrész tereit az utókornak.

Porga Gyula polgármester felhívta a figyelmet arra, hogy Veszprém a közé a három megyei jogú város közé tartozik, ami tízmilliárd forint alatt tudta tartani az adósságállományát. Jellemzően az önkormányzatok nem a polgármesterek és képviselők miatt adósodtak el, hanem azért, mert egyre több feladatot kaptak az államtól, amelynek finanszírozását azonban nem biztosította a kormányzat. Veszprém 7 milliárdos adóssága 2 milliárdra csökkent most – ez óriási megkönnyebbülést jelent a megyeszékhelynek.

Hozzátette: a város költségvetése 14 milliárdos, ez a keret bőven elég arra, hogy a megszokott színvonalú szolgáltatásokat nyújtsa az önkormányzat, sőt akár fejlődésre is lesz lehetőség. Porga Gyula kiemelte: számos jogszabályi változás volt hatással a költségvetés alakulására, így az iskolák állami fenntartásba kerülése. Ezzel együtt is Veszprém ugyanúgy a magáénak érzi az oktatási intézményeket, és mindent meg fog tenni értük a város. A polgármester beszámolt a város folyamatban lévő és a jövőben tervezett projektjeiről, így a belváros-rehabilitációról, a szociális városrehabilitációról, valamint az autós és kerékpáros közlekedési útvonalak bővüléséről és fejlesztéséről.

A helyi járatos közlekedés fejlesztésével kapcsolatban a polgármester megnevezte a főbb problémákat: egyrészt drága, másrészt pedig nincs összehangolva a helyi, a helyközi volán és a vasúti menetrend. Megfontolandó a buszpályaudvar áthelyezése a vasútállomás mellé - ez azonban nem a belvárosi autóbusz-megállóhely felszámolását jelentené. Az új buszpályaudvar kialakítása után is minden Veszprémbe érkező autóbusz érintené a Jutasi úti megállóhelyet, figyelembe fogják venni a belvárosba igyekvők igényeit. A közlekedés kérdése nagy visszhangot váltott ki a fórum résztvevői között. A polgármester maga is elismerte, hogy veszprémi viszonylatban Dózsaváros útjai vannak a legrosszabb állapotban. Egy résztvevő hozzátette, egyes helyeken nincsenek is utak, előbb meg kellene építeni, aztán a felújítással foglalkozni. Porga Gyula kifejtette, hogy a város lehetőségeit a piaci környezet erősen behatárolja. Szerencsére az elmúlt években ezek a téren is előre tudunk lépni, a veszprémben működő multinacionális vállalatok nemcsak működnek, de fejlődnek is, összesen hatszáz fejlesztőmérnöki állás jött létre a városban. Ez olyan nagy szám, amit a város már nem is képes feltölteni, az ország minden részéből jönnek hozzánk fiatal és tehetséges emberek.

A polgármester dicsérte a dózsavárosi közösségeket. Jó, hogy le tudunk ülni így egymást közt megbeszélni a dolgainkat. Dózsaváros mindig is erős volt ezen a téren, élő közösség, amely civil szervezetet adott Veszprémnek.
Egy lakó a Völgyhíd felújítása miatt panaszkodott. Az alig másfél éve befejezett híd rekonstrukciójával nem lehetünk elégedettek: nem megoldott a vízelvezetés, máris kopik a festék. Ha az ő otthonát ilyen színvonalon építették volna fel - tette hozzá a dózsavárosi lakos -, ő bizony nem fizetett volna ért. Porga Gyula válaszában elmondta: a Viaduktot felújító cég időközben csődbe ment, ami számos problémát okozott a folyamatban, és a helyi alvállalkozók jártak rosszul. A polgármester szerint a pályázatok kiírásánál figyelni kell arra, hogy a helyi vállalkozók kerüljenek előnybe, mert akik itt élnek nem akarják nap mint nap azt hallani, hogy silány munkát végeztek.
A felszólaló kifogásolta azt is, hogy a civil szervezeteknek nincs saját helyük. A könyvtár nem képes befogadni a rendezvényeket, ha jön egy eső, nincs lehetőség arra, hogy mindenki kényelmesen elférjen. Többen jelezték, hogy időszerű lenne a klubkönyvtár felújítása, bővítése. A polgármester azt ígérte, hogy gondolkozni fog ennek a mikéntjéről.

A Dózsa térrel kapcsolatban fogalmazott kritikát egy másik polgár, aki úgy gondolja, hogy kicsi lett a felvonulási terület, és bár az idén az időjárás miatt elmaradt a március 15-i koszorúzás, de nem sok ember fért volna el ott. Kérdezte továbbá, hol lehet vizet venni a növények gondozásához, hiába gondozták ugyanis a zöldterületet, ha az öntözést nem lehet megoldani. Jelezte, hogy megy kerékpárút Kádártára, Balatonalmádiba, de abba a Csererdőbe nem, ahol számos veszprémi él, és szépen fejlődik a városrész. Porga Gyula kifejtette, néhány évvel korábban még sokan megkérdőjelezték a kerékpárutak létjogosultságát, ma pedig már azok emelnek szót, akik kimaradtak a fejlesztésből. Hozzátette: a Házgyári úton működő cégekhez kivezető cégekhez a vállalkozásokkal együttműködve kell megoldást találni. Csererdő azért nehezebb helyzet, mert ott semmi sincs önkormányzati tulajdonban, így a tulajdonosokkal kell megállapodni.
Elszomorítónak tartja a különbséget a felújított iskolarész és a régi között. Apró lépések persze történtek, de jó lenne minél előbb sort keríteni az iskola rekonstrukciójának befejezésére. A polgármester állást foglalt amellett, hogy az állami fenntartásba került iskolák továbbra is a város óvó szárnya alatt lesznek, és az önkormányzat igyekszik megoldani a problémákat.
Mi lesz az elhanyagolt épületekkel - a régi zeneiskolával, a mozival? Mikorra készül el a Kossuth utca, lesz-e utcánk az Utcazene Fesztiválra?

Felmerült a repülőtér kérdése is: a lakosok szerint a Balaton elbírna még egy repülőteret, és turisztikailag is fontos kapcsolódási pont lenne a város számára. A reptér ma is működik - jelentette ki a polgármester -, azonban a jelenlegi besorolás nem teszi lehetővé a menetrendszerű közlekedést. Jelenleg az előrelépést az akadályozza, hogy jelenleg is perben áll az önkormányzat. Fontos megjegyezni, hogy a jövőben jelentős infrastrukturális fejlesztésekre is szükség lesz, ugyanakkor figyelnünk kell a környező települések érdekeire.
Kritizálták azt, hogy a Margit-romoknál nem működött a szökőkút tavaly nyáron. Porga Gyula válaszában kifejtette, amint elmúlik a téli, fagyos időszak és meg lehet nyitni a csapokat, újra működni fognak a szökőkutak.
Egy polgár megköszönte a polgármesternek, hogy elsőként Dózsavárosba látogatott el lakossági fórumra a költségvetés kapcsán - egyúttal kritikával illette a megyei napilapot, amiért a legtávolabbi falvakban is tartott már fórumot, de Dózsavárosban még nem. Több alkalommal felmerült a Cseri utca kérdése, amelynek igen rossz a burkolata, időszerű lenne a teljes felújítása.

Romlottak Dózsaváros közlekedési lehetőségei is a menetrend kedvezőtlen változása miatt. Porga Gyula polgármester elmondta, hogy ő maga is gyakran felveti ezeket a kérdéseket az illetékeseknek, akik folyton tudományosan megmagyarázzák a saját logikájukat. A polgármester szerint hasznosabb lenne, ha a tudományos megoldások helyett egyes kérdésekben inkább a józan észt helyeznék előtérbe. Elmondta: a menetrend összeállításakor két dolgot kért a volántól a vasárnappal kapcsolatban: hogy misére mindenki eljusson, és megoldott legyen a városba visszatérők közlekedése. A polgármester szerint pont ez a két kérése nem érvényesült a menetrend összeállításakor.
Szóba került a Verga Pápai úti területének lezárása az erdősáv mellett felhalmozódott szemét miatt. A problémát felvető dózsavárosi polgár szerint hasznosabb lett volna konténereket kihelyezni a bevezető út mellé. A polgármester jelezte: az ügy tegnap került elé, még utána kell járnia a megoldásnak.
