A nyolcas főút az M7-es autópályától indul és az országhatáráig tart, ami áthalad több megyén is, jellemzően 2x1 forgalmi sávos, számos szakaszát 2x2 forgalmi sávossá fejlesztették. A Várpalotától Veszprémig tartó szakasza az egyik legterheltebb forgalmi szempontból az útnak, így itt is található 2x2 sávos szakasz. A főút fejlesztéséről már többször is lehetett hallani a médiában, időnként kormánypárti országgyűlési képviselők sajtótájékoztató keretében elmondják, hogy jelenleg miként áll a főút fejlesztése. A közlekedők azonban mást tapasztalhatnak, Veszprém és Várpalota közötti szakaszon is már több helyen kihelyezésre kerültek a sebességkorlátozó táblák, ezeken a szakaszokon már csak 70 km/óra-val lehet közlekedni. A táblák kihelyezésének oka egyértelműen az út állapotának nagymértékű romlása. A hatóságok úgy kívánták megelőzni a baleseteket, tragédiákat, hogy kihelyezték a közlekedési táblákat.
A "8-as főút" Térségi Fejlesztési Tanács tagjai között megtalálható több Veszprém megyei kormánypárti országgyűlési képviselő is. A tanács honlapja egyértelműen bemutatja e szervezet munkáját. A tavalyi évben mindössze egy ülést tartottak, ahol még határozathozatalra sem került sor. Úgy vélem, hogy a főút fejlesztéséről az embereket csak ámítják, tényleges előrelépés nem történt, inkább csak visszalépés. A 8-as főút helyzetét kiemelten kellene kezelni, mert ez az útszakasz köti össze Ausztriát a Balaton északi partjával, az M7-es autópályával és gazdasági, turisztikai szempontból nagyon fontos lenne főút folyamatos fejlesztése.