2002 óta semmi előrelépés nem történt a 8-as főút fejlesztése érdekében, holott azt eddig minden bukott miniszter legalább egyszer megígérte, hogy Veszprémtől egészen nyugati határig 2x2 sávosra bővítik és megerősítik a stratégiailag fontos útszakaszt. Az ígéret, ígéret maradt, így a dunántúliaknak nem maradt más közlekedési nehézségeik enyhítésére, mint a márkói elkerülő, melyet mintegy ötmilliárd forintból kezdtek el építeni, az átadásnak pedig ez év végéig meg kellene történnie – fogalmazott a plenáris ülésen Horváth Zsolt. A honatya arra kíváncsi, pontosan mi az oka a fél éves csúszásnak? Ha valóban a régészeti feltárások gátolták a munkát, miért csak most derül ki, hogy ez ilyen jelentős csúszást okoz? Vizsgálják-e, ki a felelős a késésért és ki fogja megtéríteni a keletkezett kárt?
Válaszában Puch László megerősítette, hogy a 164 napos régészeti feltárások miatt módosítottak az átadás időpontját. Ugyanakkor elmondta, hogy adódtak egyéb technikai problémák is, ilyen volt a völgyhíd elcsúszása, az egyik tartópillér megrogyása. A határidőcsúszásból adódó kártérítést természetesen a kivitelezőnek kell megtérítenie – jelentette ki az államtitkár.
Horváth Zsolt sajtótájékoztatón is beszámolt arról, hogy
vizsgálat indult a technikai kivitelezésben történt hibák miatt. A módosított
határidő viszont továbbra is 2009 május 31-e, eddigre kell elkészülnie az
elkerülőnek. Amennyiben a kivitelező nem adja át határidőre az útszakaszt,
minden anyagi következmény, többek közt a kötbér is terheli a kivitelező
konzorciumot. A képviselő azerint ugyanakkor nem csak a csúszás a kérdés a márkói elkerülő kapcsán, hanem a Bándot érő majdani zajhatás is. Szeretné, ha a kormányzat átgondolná a zajvédőfal szükségességét.