
Autóút-bicikliút
A politikus igyekezett sorba venni a legnagyobb és leglényegesebb változásokat, amik a város arculatát érintették. Elsőnek a közlekedésről beszélt. Elmondta, a fejlesztések eredményeként már használható a Budapesti és Jutasi utat összekötő körforgalom, ami megépülése óta mérsékelte a reggeli csúcsforgalmat – tette hozzá. Elhangzott, a város Észak-Dél tengelyén végighaladó útra már megvan a forrás, és ősszel remélhetőleg neki is állnak a kivitelezésének.
Az alpolgármester megemlítette a Veszprém és Nemesvámos közötti kerékpárutat, ami nem csupán a munkába járást könnyíti majd meg, hanem növeli a térség turisztikai vonzerejét is. Megtudhattuk, a 8-as útnak hatalmas jelentősége lehet a város versenyképességének növelésében, ezért fejlesztésére különös gondot fordítanak.

Épülő-szépülő belváros
Az előadáson a belvárosban zajló építések is szóba kerültek. Megtudhattuk, eddig elkészült a volt Korona Szálló renoválása, valamint a húszemeletes lepény részét is felújították. A most épülő Hangvilla mellett a tervek között szerepel egy parkolóház a Lovassyval szemben és a Vas Gereben utcában is.
Brányi Mária szóba hozta a belváros rehabilitáció során épülő lejtős utcát is a Kossuth utca és a Jutasi út találkozásánál. Elmondta, ennek a lejtése annyira enyhe, hogy nem akadályozza majd a mozgássérülteket a szabad közlekedésben. Veszprémben sokkal meredekebb útszakaszok is vannak, mint például a Kopácsi utca – húzta alá az alpolgármester.
A politikus ejtett néhány szót a Bástya üzletház mellé tervezett testvérvárosok teréről, ahol egy játszótér és szökőkút is várja majd az embereket. Elhangzott, az új térkövek esztétikai funkció mellett optimálisabb hőelnyelést is biztosítanak, ezért sokkal kellemesebb lesz majd a Kossuth utcán tartózkodni.
Megtudhattuk, a Budapest út alatt vezető aluljáró több funkciót is betölt majd, a biztonságos átkelés mellett képzőművészeti kiállításoknak is otthont adhat.

Sínen van Smaragdváros
Éppen a héten érkezett az értesítés a városházára, hogy Veszprém megnyerte a szociális városrehabilitációról szóló pályázatot – újságolta örömmel az alpolgármester. Elhangzott, az így szerzett pénzt a Kálvin János park és a volt HEMO felújítására, valamint egy óvoda teljes újjáépítésére szánják. Megújítják a növényzetet, helyrehozzák a sérült közlekedési felületeket, biztonságosabbá teszik a Jutasi úti ABC melletti „kis piacot” is. Emellett jelentős összeget fordítanak rendezvények szervezésére is – tudhattuk meg.
Több összeköttetést!
Elhangzott, 2020 körül a tervek szerint megújul a vasútvonal, és nagy sebességű vonatok száguldoznak rajta. Hogy ezt teljesen kihasználjuk, a városnak meg kell oldani, hogy a tömegközlekedés hatékonyabban kapcsolja össze a belvárost a vasútállomással. Emellett meg kell könnyíteni az eljutást az északi iparterületre, valamint a Csererdőbe is. A szentkirályszabadjai repülőtér melletti területekre jelenleg nincs befektető, azonban a 8-as út megépítésével ez valószínűleg megváltozik – közölte az alpolgármester.

Mit hoz a jövő?
Fontos cél, hogy Veszprém szén-dioxid kibocsátást jelentősen csökkenjen – jelentette ki a politikus. Kifejtette, ennek érdekében a város megpróbál a megújuló energiaforrásokra fókuszálni, hatékonyabban hasznosítani a hulladékot, valamint a rossz talajminőségű területekre energiaerdőt építeni.
Az alpolgármester fontos érdemnek nevezte meg a helytörténeti oktatásban való előrelépést. Elmondta, ha a fiatalok megszeretik lakóhelyüket, akkor itt tervezik majd a jövőjüket is. Megtudhattuk, Veszprém azon kevés megyei jogú városok közé tartozik, aminek nem csökkent a lakossága. Ahhoz, hogy ez így maradjon, az itt élőknek jó életminőséget, szép környezetet, és perspektívát kell biztosítani – zárta előadását Brányi Mária.