A vezérigazgató elmondta, hogy 2012 sikeres év volt, az elmúlt tizenegy év legnagyobb nyereségét produkálta a vállalat. Simon három célt fogalmazott meg: a folyamatos nyereséges működést, az európai porcelánművészeti értékek megőrzését és a gazdasági-szociális felelősségvállalást. A Herendi tavaly mindhármat teljesítette.

Tavaly tíz százalékkal nőtt az exportból származó árbevétel, míg a hazai piacról 13 százalékkal nagyobb bevételt produkált a manufaktúra, amely bevétele háromnegyedét külföldről szerzi, fő piacai az Egyesült Államok, Japán, Olaszország, Oroszország és az arab államok.

A Herendi Porcelánmanufaktúra tavaly 800 milliós nyereséggel zárta az évet. Ötmilliárdos árbevétele után másfél milliárd adót fizet be.
A vezérigazgató büszkén árulta el, hogy a társaság 2010 óta saját forrásaiból él, nem folyamodik hitelért. Az egyre hatékonyabb működésnek köszönhetően a részvényeseknek idén tíz százalékos osztalékot fizethettek. 9 százalékkal nőtt a bérköltség 2012-ben, önként hajtották végre a bérkompenzációt és emellett bérfejlesztésre is tellett.

Az idén a tavalyihoz képest is szeretnék növelni az árbevételüket. Az első negyedévben túlteljesítették az üzleti tervben előirányzott összeget, a belföldi piacon hat, külföldön három százalékkal múlták felül a tervet. Sikerült a költségeket is visszaszorítani 2012 ugyanezen időszakához képest.

A gazdasági eredmények mellett a cég kulturális teljesítménye is figyelemre méltó: számos időszaki kiállítást szerveztek, saját iskolát és múzeumot működtetnek, mellyel céljuk felkelteni az érdeklődést a porcelán mint anyag iránt.