Némedi Lajos bizottsági elnök fogcsikorgatónak nevezte a koncepciót
és az előttünk álló évet. Úgy látja, az oktatást igen is fájdalmasan fogja
érinteni az önként vállalt feladatok körének szűkítése, melyek olyanok, mint
tehetséggondozó körök, kisebbségi német nyelven folyó oktatás, vagy a
két-tannyelvű oktatás, amitől Veszprém oktatása olyan jó hírre tett szert. Ha
változások lesznek, ha ezekről az egyedi feladatokról lemondunk, melytől az
oktatásunk országos viszonylatban is kimagasló minőségűnek mondható, akkor
annak negatív következményei lehetnek – fogalmazott a képviselő. Porga Gyula
alpolgármester megerősítette azon álláspontját, melyet egy interjúban már
portálunk olvasóinak is kifejtett, mi szerint átszervezésekre, iskolabezárásra
vagy összevonásra nem kell számítani. Megóvják az intézményeket. Viszont
faragni kell a hiányból, ami most úgy tűnik 4,2 milliárdra rúg, és ez az
oktatási szférát is érinteni fogja.
Deák Ferenc vetette fel a szakképzés területén jelentkező problémákat, melyre több intézményvezető, iskolaigazgató is rákontrázott. Kevés a pénz a szakképzésben, a bérezés pedig olyan szemtelenül alacsony, hogy nem találnak megfelelő oktatókat, ami a különböző szakmák oktatásának minőségét veszélyezteti. Deák elmondta a bizottság előtt, hogy a szakképzés területén elkészítettek egy összefogó anyagot, mely intézményi szinten meghatározza a főbb feladatokat és prioritásokat. Csak azt fájlalja, hogy bár több alkalommal jelezte ennek szükségességét, az egész közoktatás területén ez nem készült el máig sem. A legfőbb gond tehát az alacsony bérezésben keresendő az érintett igazgatók szerint is. A szakképzésben besorolás alapján osztják ugyanis a fizetéseket. Minél magasabb valakinek a végzettsége, annál magasabb a besorolása, tehát az illetménye is. Véleményük szerint az ipari szakmákban minél magasabb valaki végzettsége, annál kevesebbet ért a szakmához, mert nem gyakorolja azt. Porga Gyula elmondta, hogy sokan bizalmatlanok a TISZK-ekkel szemben, ami érthető, hiszen ismeretlen, járatlan útról van szó. Ugyanakkor ez komoly forrást jelent a szakképzésnek, és jelentős pozitív változásokat hozhat, de ehhez együttműködésre van szükség.