Napirend előtt
- A hónap évfordulója: 5 éves a Veszprém Aréna. Porga Gyula polgármester elmondta: az épületet nem csak egy halom tégla, a lelkét az ott dolgozó emberek töltik meg élettel.
- A veszprémi polgármesteri hivatal csapata a 2-3. helyen végeztek a Megyei Jogú Városok sportnapján Debrecenben, jövőre mi rendezzük.
Interpellációk, kérdések, felszólalások
Porga Gyula polgármester (Fidesz-KDNP) írásban válaszolt Gerstmár Ferencnek (LMP) arra a kérdésére, amiben a legutóbbi közgyűlésen a rezsicsökkentés hatására volt kíváncsi a VKSZ gazdálkodásában. A képviselő elfogadta a polgármester írásos válaszát. Katanics Sándor (DK) is kapott levelet: ő a takarító-létszámra kérdezett rá az iskolákban. A választ ő is elfogadta. Nagy Piroska (független) az önkormányzat adósság-konszolidációjáról kért információkat a legutóbbi közgyűlésen, azóta írásbeli tájékoztatást kapott, amit elfogadott.
A lokálpatrióták Molnár Ernővel az élen molinóval vonultak be az ülésterembe "Nem kérünk WC-t a belvárosba" felirattal.
Az aluljárók beázásáról
Hartmann Ferenc (MSZP) interpellálta a polgármestert a Budapest út alatti, Szilágyi Lackóról elnevezett aluljáró augusztus végi beázásával kapcsolatban. Mit kíván tenni az önkormányzat, hogy a jövőben ne forduljon elő hasonló eset?
Porga Gyula emlékeztette a képviselőket, hogy óriási mennyiségű víz zúdult a városra, ilyesmi 15-20 évente éri Veszprémet. 1996-ban fordult elő, hogy a múzeum, a színház teljesen beázott, óriási károk keletkeztek. Az akkori ellenzék nem a városvezetésben kereste a természeti katasztrófa felelőseit. Elvégezték a vizsgálatot, hogy miért nem működött a szivattyú az aluljáróban. Programozási hiba volt, a szivattyú félóránként leállt motorkímélő üzemmódban. Amikor működött, akkor hibátlanul végezte a feladatát.
Az esőzésből az önkormányzatnak sem anyagi sem más jellegű kára nem keletkezett.
Hartmann Ferenc továbbra is ugyanerről a napról beszél. Ekkor a nyolcas út alatti kerékpáros aluljárót is érintette az esőzés, a kerékpárút sártengerré változott. Szemmel látható, hogy a rézsűről sehova máshova nem tud elfolyni a víz, mint az aluljáróba, ezt az állapotot meg kell szüntetni.
Forgóné Kelemen Judit (Jobbik) ugyanebben a témában, a két aluljáró beázása kapcsán tett fel kérdést a polgármesternek. Mi volt az oka annak, hogy az aluljáró csónakázó-tóvá változott, helyes volt a tervezés? Ki hibázott, a tervező, a kivitelező, az engedélyező vagy aki átvette az egészet?
Porga Gyula szerint banális szituációval állunk szemben. A kerékpárutat valóban napokkal az eset előtt adták át. A fő problémát az okozta, hogy friss talajba fúrták az alagutat, még nem alakult ki az a növényzet, ami a talajban megkötötte volna a talajba szivárgó vizet.
Hartmann Ferenc szerint már a múlt században léteztek olyan építészeti megoldások, amikkel kiküszöbölhető lett volna a helyzet.
Forgóné Kelemen Judit szerint fel kell készülni a klímaváltozásra, mert rendkívüli idők jönnek.
A választ mindketten elfogadták.
A lokálpatrióták továbbra is bent állnak a molinóval.

Eltitkolt illemhelyiség?
Hartmann Ferenc szerint a Cserhát lakói derült égből villámcsapásként szembesültek azzal, hogy nem építési engedély-köteles illemhelyet építenek a lakók ablakától 5-7 méterre.
Forgóné Kelemen Judit lényegében ugyanezt a kérdést tette fel. Személy szerint kinek támadt az ötlete. Ki tervezte, ki engedélyezte, honnan van rá pénz, ki építi, ki üzemelteti?
Porga Gyula emlékeztetett, hogy a belvárosi rehabilitáció tervezési és előkészítési munkái végig a nyilvánosság előtt zajlottak, a WC már 2011-ben szerepelt a terveken, az illetékes bizottság egyhangúlag fogadta el a terveket. Ugyanezeket a terveket vitték el a lakossági fórumokra is. Állandó probléma, hogy a turisták nehezen találnak nyilvános mosdót, szükség van a bővítésre. A húszemeletes alatt már működik egy, a leendő parkolóházban is lesz majd, és a Hotel mögötti játszótér mellett is egy pelenkázóval együtt épül meg illemhelyiség. A lakókkal folytatott megbeszélés után az a döntés született, hogy nem építenek mellékhelyiséget a kijelölt helyre. Ehelyett mobil mosdókat szereznek be, amiket szükség esetén ideiglenesen ki lehet telepíteni a Kossuth utcára.
Hartmann Ferenc nem emlékszik rá, hogy a terveken a konkrét hely meg lett volna jelölve. Hozzátette, nem vitatja azt, hogy szükség lenne mellékhelyiségekre a belvárosban, és örül, hogy a városvezetés korrigálta a hibás döntést.
Forgóné Kelemen Judit szerint az eredeti térképeken nem volt nevesítve a WC, azért nem, hogy a lakók ne tudjanak tiltakozni ellene.
Miért nem vett részt Veszprém a szociális nyári gyermekétkeztetés programban?
A kérdést Gerstmár Ferenc tette fel. Az önkormányzat nem pályázott, nem biztosított önrészt?
Porga Gyula elmondta, hogy a pályázatot kiíró kormányrendelet az önkormányzati költségvetésének elfogadása után jelent meg. Gondolkoztak rajta, hogy induljon-e az önkormányzat a pályázaton a költségvetés módosításával, ám arra jutottak, hogy a nagy hagyományú napközis tábor megszervezése fontosabb a városnak. Hozzátette: elégedett a veszprémi közétkeztetéssel, megoldott a táplálékallergiától szenvedő gyermekek étkeztetése is, erre az országban nem sok példa van. A partnerek tisztességesen látják el a feladatukat.
Gerstmár Ferenc szerint a hátrányos helyzetű gyermekek étkeztetésére országosan is több pénzt kellene fordítani, arra kérte a polgármestert, hogy ezt az igényt továbbítsa a kormányzat felé. A problémát helyben a napközis tábor nem oldja meg a képviselő szerint.
Jótékonysági gála
Némedi Lajos alpolgármester (Fidesz-KDNP) az onkológiai központ támogatására szervezett jótékonysági rendezvényt méltatta.
Miért nem szedi a szemétdíjat a VKSZ?
Katanics Sándor azzal szembesült, hogy az elmúlt hónapokban, július eleje óta nem lehetett befizetni a szemétdíjat, a lakosság nem kapott csekket, az átutalási megbízásokat nem teljesítették. A képviselő szerint átverés, hogy a 120 literes edények helyett hatvan literest használók is ugyanannyit fizettek.
Czaun János (Fidesz-KDNP), a Észak-balatoni Szilárdhulladék-kezelési Társulás elnöke jelezte, hogy a kérdésekre minden válasz megjelent már a mai újságokban. A vehiren is részletesen foglalkoztunk a kérdéssel. Röviden: a tásulás bevezetett egy árat, de egy alacsonyabbat alkalmazott, amíg a királyszentistváni hulladékkezelő teljes kapacitással nem üzemel. Mivel közben történt a rezsicsökkentés, nem volt tiszta, hogy a bevezetett vagy az alkalmazott árat kell csökkenteni. Ezt tisztázták, Veszprémben átlagosan 35-37 százalékkal csökken majd a szemétdíj.
Katanics Sándor szerint eleve magasabb árat csökkentenek most, de biztos benne, hogy a választók átlátnak a szitán.
Nagy Piroska a helyi adóbevételekről beszélt.
Elmaradtunk a helyi adó befizetésével mi veszprémiek. A pénzügyi önállóság az önkormányzatiság szerves része. Jelentősen csökkent ugyan a helyi autunómia, de az önkormányzatnak lehetősége, hogy adónemeket határozzon meg saját költségvetése biztosítása érdekében. A lakosságnak, vállalkozásoknak hozzá kell járulniuk a város működéséhez. Arra kéri a lakosságot és a vállalkozásokat, hogy rendben tegyenek eleget kötelezettségüknek.
Miért nincsenek intézményvezetők?
Katanics Sándor felhívta a közgyűlés figyelmét arra, hogy több igazgatót sem neveztek ki időben. Azóta ez megtörtént.
Sürgősségi indítvány
Sürgősségi indítványban foglalkoztak az esőzés miatt beázott a megyei könyvtár sorsával. Az önkormányzat vis major támogatást igényel, az intézmény teljes tetőszerkezetét lecserélnék. Az 1200 m2 felületű tető komplett cseréje 52 millió forintba kerül.
Nagy Piroska örül, hogy megkezdődött a kárelhárítás, és felhívta a figyelmet arra, hogy a biztosítónál kárelőleget lehet kérni, és át kell tekinteni a biztosítással kapcsolatos lehetőségeket.
Porga Gyula elmondta, hogy a biztosító dolgozik az ügyön.
Napirend szerint
1. Beszámoló Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának 2013. I. félévi gazdálkodásáról
Azt javasoljuk olvasóinknak, hogy nézzék meg a saját szemükkel a táblázatokat. A legfontosabb számokat kigyűjtöttük önöknek:
- Az önkormányzat és intézményeinek bevétele 6.019.635.000 (hatmilliárd) forint.
- Ez a módosított előirányzatnak 43,3 %-a.
- A különböző állami támogatások együttesen 55,7 %-ra teljesültek.
- A gépjárműadóból és a helyi adókból együttesen a tervezett bevétel 49,7 %-a realizálódott, ami az adófizetés ütemezését tekintve jónak mondható, még úgy is hogy az adóbevallások feldolgozását követően (július elején) 100 millió Ft-ot vissza kellett utalni az adózóknak. Az ily módon korrigált teljesítési mutató 47,9 %.
- Az intézményi működési bevételek teljesítése (41,3 %) alatta marad az időarányosnak.
- Intézménytípusonként eltérő a teljesítés az óvodák átlaga 57,3 %-os, az egészségügyi és szociális intézményeké 47,8 %-os, a közművelődési intézményeké 51,1 %-os, a szolgáltató szervezeté és a Polgármesteri Hivatalé együtt 65,7 %.
Hartmann Ferenc: Teljesülnek-e a költségvetésben előirányzott ingatlanértékesítési bevételek?
Katanics Sándor: az Utcazene fesztiválon keletkező szemét eltakarítása benne van a támogatásban, vagy ezt a VKSZ grátisz vállalta el?
Porga Gyula: Azon dolgozunk, hogy vagy növeljük a bevételeket, vagy átcsoportosítást, kiadások csökkentését kell eszközölnünk. Az ingatlanértékesítések üteme nem kiegyenlített, jellemzően a második félévben realizálódik a bevétel.
Az Utcazene Fesztivál idején a takarítás pluszköltségeit tartalmazza a VKSZ-szel kötött szerződés. A rendezvénynek nyújtott támogatást (nyolcmillió forintot) a rendezvény szervezésére költik.
2. A) Együttműködési megállapodás módosítása a VFC Sport Kft-vel
B) Együttműködési megállapodás kötése az 1. Futsal Club Veszprémmel
C) Előzetes kötelezettségvállalás sportmarketing célra
Gerstmár Ferenc: 206 millió forint szerepel az előterjesztés alapján összeállított költségvetés-módosításban a verseny- és élsportokra, és mindössze 1,5 millió forint jut a szabadidő- és diáksportra. Nehezen magyarázható ez az aránytalanság. A zöld képviselő szerint a versenysport-támogatáson belül is aránytalanul többet kapnak egyes kiemelt csapatok, míg például az úszóknak alig jut valami.
Nagy Piroska nem választaná el ennyire az élsport és a tömegsport támogatását. Az élsport számos fiatalt mozgat meg - szó szerint. Mindazonáltal látható, hogy a kultúra és a sport viszi leginkább egy város hírét a nagyvilágba. A sportcsapatok helyi adót fizetnek, és ebben a kontextusban szükséges a támogatási rendszer felülvizsgálata. A város identitását az élsport képviseli, ezért sokkal több pénzt juttatnak az önkormányzatok ezeknek a kluboknak. A sport ma már marketing, üzlet, ebből nem maradhat ki az önkormányzat sem.
Porga Gyula szerint a veszprémi sport jobban teljesít, mint amit az önkormányzat erre áldozni tud. A verseny- és élsportban számos kis egyesülete, így diáksport-egyesületek támogatása is ebben a csoportban található. Számos nagy egyesületünk pedig felvállalja a szabadidősport-szervezés feladatait is. Meggyőződése szerint kevés olyan sport van, aminek Veszprémben ne lenne egyesülete, gyerekeink sportolása szempontjából ez fontos. Persze az lenne jó, ha az élsport a piacról meg tudna élni, az önkormányzat pedig minden erejével a tömegsportot támogathatná, de ma nem ez a helyzet.
Gerstmár Ferenc világossá szeretné tenni, hogy nem sajnálja a támogatást a kiemelt kluboktól, csak a belső aránytalanságokra kívánja felhívni a figyelmet.
A, A VFC-vel korábban az NBII-beli szereplésre kötött szerződést az önkormányzat, csakhogy visszasorolták őket a harmadosztályba. Az új szerződés értelmében a csapat III. osztályú szereplését 2017. december 31-ig, évi 17 millió forinttal támogatjuk. Összehasonlításképp: az NB2-es szereplésükhöz harmincmillióval járult hozzá az önkormányzat.
B, Az I. Futsal Club Veszprémet az idei évtől az önkormányzat kiemelt klubként kezeli, és a csapat I. osztályú szereplését 2017. december 31-ig évi 15 millió forinttal támogatja. Eleddig a futsal csapat önkormányzati támogatás nélkül vitézkedett az első osztályban.
C, Mit is értsünk sportmarketing alatt? Országos és nemzetközi médiamegjelenéseket, sportszurkolói közösségi terek kialakítását (közönségtalálkozókkal, külföldi mérkőzések idején kivetítős meccsnézésekkel, stb.), a sportolók bevonása jótékonysági akciókba. E célok megvalósítására elsősorban az MKB-MVM Veszprém KC lehet alkalmas, a célra fordított összeg nagy része az ő kasszájukba kerülhet. Hogy mennyibe fog ez kerülni nekünk? Évi bruttó 22 millió forintba 2015. december 31-ig.
Hartmann Ferenc szerint 22 milliót városmarketingre költeni a jelen helyzetben nem szerencsés költeni. Túlzónak érzi ezt, kiváltképp a 1,5 milliós tömegsport-támogatáshoz képest. A céllal mindazonáltal egyetért.
Porga Gyula: egy olyan egyesületről van szó, aminek saját bevallása szerint is 1,2 milliárdos költségvetéssel dolgozik. Ha arányaiban tekintjük az önkormányzati támogatást a többi egyesülethez képest, azt látjuk, hogy alulteljesítünk. Arról nem is beszélve, hogy a támogatásból húszmilliós nagyságrend visszakerül az önkormányzathoz adó és bérleti díjak formájában. Éppen ezért nem érzi túlzónak a támogatást.
Nagy Piroska emlékeztetett, hogy az MKB-MVM KC nem csak az Arénát bérli, hanem például a Március 15. úti sportcsarnokot is. A klubnak ötszáz igazolt sportolója van, sok gyerek az egyesületen keresztül jut el nemzetközi versenyekre. Az előterjesztést támogatta.
Forgóné Kelemen Judit: Miért szeptemberben vált szükségessé a módosítás? A költségvetést februárban fogadtuk el, a bevételek nem realizálódtak úgy, ahogy azt vártuk. Soha nem láttunk kimutatást arról, hogy mennyi hozadéka van egy ilyen támogatásnak?
Porga Gyula: Ez egy bankár-szemlélet. Van, amit nem lehet pénzben mérni. Nem anyagi haszonban mérjük az önkormányzat működését. A szemétszállítást ki lehet mutatni, de az oktatást, a sporttámogatást nem lehet számszerűsíteni. Ott látjuk az eredményt, ha megnézzük a közvélemény-kutatásokat, hogy a veszprémiek szeretik-e a városukat, és jelentős részben igen a válasz. Ez az eredmény, itt tudom megmondani, hogy ez egy jól működő közösség. Nem tudjuk megmondani, hogy ebben mekkora részt vállal a sport.
3. Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének a 2013. évi költségvetésről szóló 5/2013. (II.28.) önkormányzati rendelet módosítása
Erről is van egy táblázatunk. Aki nem szeretne Excel fájlokat böngészni, azoknak kiemeltünk néhány számot:
Az önkormányzat támogatása nőtt:
- 81.336.000 forinttal, amit rajtunk keresztül juttatnak el a kistérségi társulásnak
- 30.167.000 forinttal szociális célra
- 21.664.000 forinttal, amit közalkalmazottak és köztisztviselők fizetésére, bérkompenzációjára, stb. fordíthatunk
- 39.507.000 forinttal közösségi közlekedés támogatására
Ezek a legjelentősebb összegű változások, a többit a már említett táblázatban találják olvasóink.
Katanics Sándor a beruáházás-fejlesztési részre kíváncsi. Döbbenten tapasztalta, hogy elmaradtak az intézményekben a költségvetésben előirányzott fejlesztések, felújítások. Úgy látja, hogy elindultak a lejtőn, jelentős forráscsökkentés zajlott le, fontos problémákat nem sikerült kezelni. Elmaradtak nyílászáró-cserék, mosdófelújítások. Kritizálta azt is, hogy például chipleolvasón spóroltak a gyepmesteri telepen, ami százötvenezres, a költségvetésben elhanyagolható tétel, mégis a mindennapokban bosszúságot okoz.
Drámainak tartja a Dohnányi helyzetét is. Az iskola a Völgyhíd térről költözött a Dimitrovba, ahol méltatlan körülmények között működik, nem tudott kilencedik évfolyamot indítani. A helyzet az egész város oktatását minősíti.
Nagy Piroska szerint a gazdáslkodásra odafigyelnek az irodában, de vannak kicsi, apró tételek, amelyek elmaradása igazán bosszantó a mindennapokban. Feltette azt a kérdést is, hogy van-e valódi politikai szándék Lázár János kijelentése mögött, mely szerint az önkormányzatok minden adósságát átvállalná az állam?
Porga Gyula: a kormány 25 milliárdból önerő-alapot hoz létre, ha van futó projektünk, ezt automatikusan igénybe fogjuk venni. Folyamatosan figyeljük a lehetőségeket. A fejlesztési pénzek nem tűntek el, a céltartalékba kerültek. Nyár közepén járt le a fejlesztési hitelünk, ezért nem lehetett a beruházásokat megkezdeni. A külső körülményekre tekintettel kell lennünk, a szükséges fejlesztéseket lehetőségeinkhez mérten végre fogjuk hajtani.
Elhangzott, hogy amint a pénzintézetektől ajánlatot kapunk a megállapodásra, azt a közgyűlés elé fogják tárni. A törvényi határidő szeptember 30, de amíg nincs tárgyalási alap, addig erre nincs mód.
Nagy Piroska jelezte, hogy az előterjesztést a pénzügyi bizottság elfogadásra javasolta, a közgyűlés pedig el is fogadta.
4. Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2013. (I.31.) önkormányzati rendelet és az Önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás és vagyonhasznosítás szabályairól szóló 6/2012. (II.24.) önkormányzati rendelet módosítása
Lényegi változást nem hozó rendeletmódosításról van szó, a szöveget azért kell pontosítani, mert az ukrán kisebbségi önkormányzat a Március 15. úti klubkönyvtárba költözött, illetve a HEMO önkormányzati tulajdonba vételével kapcsolatban adminisztratív rendeznivalók akadtak, illetve a bizottságok hatáskörei módosultak minimális mértékben.
5. Kerékpárok használatának megállapodáson alapuló átadása a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság részére
Nem, nem arról van szó, hogy újabb két kerékpárt kap a rendőrség. Ezek még ugyanazok, amiket legutóbb elfogadott a közgyűlés, és amit át is adtak már (cikkünk is volt róla). A rendőrség kérte, hogy pontosítsanak valamit a szerződésben, ezt kell most lerendezni.
6. Döntés a Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Pro Veszprém Városfejlesztési és Befektetés-ösztönző Kft. között létrejött város-rehabilitációs szerződés módosításáról
A Pro Veszprémről azt kell tudni, hogy a pályázati útmutató előírta: a város rehabilitációs projekteket az önkormányzatnak egy saját tulajdonú, önállóan gazdálkodó társaságon keresztül kell menedzselnie, amelynek fő tevékenysége a Veszprém - Belváros funkcióbővítő rehabilitációja projekt megvalósítása. Létrehozták tehát a Pro Veszprémet, amivel 2009-ben szerződést kötöttek a belvárosi rehab kivitelezésére. Ezt módosítják most, mert meghosszabbították a kivitelezési határidőt december 31-ig.
Jó tudni, hogy a projekt határidejének kitolása nem jelenti a munkálatok elhúzódását. A változásra azért van szükség, mert a projektbe az utólagos adminisztrációnak és számlázásnak is bele kell férnie. Kérdésünkre Porga Gyula polgármester kifejtette, hogy szeptember 30-án minden munka befejeződik, innentől kezdve az átadás-átvétel folyamata zajlik majd. Ez a Hangvilla esetében hosszabb idő, másfél hónap is lehet, az épületnek ugyanis szigorú hangtechnikai és higiéniai feltételeknek kell megfelelnie. A polgármester szerint jóval egyszerűbb lesz a Bagolyvár utcai parkolóház műszaki átvétele. A megújult Kossuth utca átadás-átvételi eljárását harmincadika után 25 napon belül kell lefuttatni, ebben az időszakban kell elvégezni az ellenőrzés során feltárt esetleges hibák javítását, azonban a polgármester szerint október legelső napjaiban már használható lesz a megújuló aluljáró is.
Nagy Piroska szeretné látni az elmúlt három hónap ütemezését és a teljesítést, a szakmai és pénzügyi tervektől való eltérések írásos beszámolóját.
Forgóné Kelemen Judit: ez a kilencedik szerződésmódosítás. A titoktartási szerződésnek igen hatékonyan eleget tesz a ProVeszprém, semmilyen információt nem lehet megtudni tőlük. Arra sem emlékszik, hogy a közgyűlés félévente tárgyalta volna a fejlesztés előrehaladtát, a Pro Veszprém irodájában nem tudtak térképeket, információkat bemutatni.
Porga Gyula emlékeztetett, hogy 22 konzorciumi partner bevonásával zajlanak a munkálatok. Türelmet kért a képviselőktől. Hetekkel a befejezés előtt vagyunk. Fontos a tájékoztatás, de talán még fontosabb a tényleges munka, ami megfelelő ütemben zajlik. Lassan eloszlanak a rémképek, használható, szép, élhető lesz a Kossuth utca. Arról a problémáról tud, hogy a képviselőket nem tájékoztatták kellően, ezügyben kérte az igazgatót arra, hogy a jövőben figyeljenek erre.
Forgóné Kelemen Judit szerint nemcsak a képviselők, hanem a civilek is érdeklődnek a projekt iránt. A polgármester szerint az elmúlt hónapokban kellően nagy publicitást kapott az ügy.
Baumgartner Lajos (Fidesz-KDNP): egy komoly, 3,5 milliárdos projektet bíztunk a társaságra. Meg kell néznünk azt is, hogy milyen létszámot társítottunk a feladathoz. A felügyelőbizottság ellenőrzi a vállalásokat. Tudjuk, hogy vannak kisebb-nagyobb gondok, amikkel nehezen birkózik meg a cég, de az elkészült beruházás remélhetőleg azt mutatja majd, hogy a társaság megfelelt az elvárásoknak.
7. A) Döntés az Integrált Településfejlesztési Stratégia és a Településfejlesztési Koncepció partnerségi egyeztetésein való részvételre felkért partnerek köréről
B) Döntés az Integrált Településfejlesztési Stratégia és a Településfejlesztési Koncepció partnerségi egyeztetésének szabályairól
A 2014-2020-as uniós költségvetési időszakra a városoknak integrált stratégiákat kell kidolgoznia a várostérségeket érintő gazdasági, környezeti és társadalmi jellemzőkkel összefüggő problémák kezelésére. Veszprém is pályázott, „Fenntartható városfejlesztés Veszprémben” címmel, amit az NFÜ 40.000.000 Ft (negyvenmillió) összegű vissza nem térítendő támogatásra érdemesnek ítélte, 100 %-os támogatási intenzitás mellett. Ebből a pénzből fórumokat, konzultációkat szervez az önkormányzat, végül pedig 2014 májusában a közgyűlés elfogadja a stratégiát.
8. Veszprémi Települési Értéktár Bizottság felállítása
A Települési Értéktár Bizottság feladata a hungarikum-törvény alapján a településen fellelhető nemzeti értékek azonosítása, létrehozza a nemzeti értékek adatait tartalmazó gyűjteményt és megküldi azt a megyei értéktárba.
Czaun János javasolja, hogy a nagy múlttal és hagyományokkal rendelkező városrészek delegáltjai is kerüljenek be a bizottságba.
Hartmann Ferenc javasolta, hogy ne legyenek magánvállalkozások által delegált tagok a bizottságban. Ugyanakkor javasolta, hogy Ruttkai Gyulát vegyék fel a névsorba.
Gerstmár Ferenc: már az előterjesztésben is 16 fős bizottságról volt szó. Kérdés, hogy egy ennél is jobban bővített társaság mennyire képes érdemi munkát végezni?
Hartmann Ferenc azzal az ügyrendi javaslattal élt, hogy a szavazást egy hónappal halasszák el, és addig fontolják meg a javaslatokat.
Hosszas ügyrendi vita után végül elhalasztották a szavazást.
9. A Veszprém, 3331/2 és 3331/3 hrsz-ú állami tulajdonú ingatlanok (Veszprém, Táborállás park 1. szám alatti volt Helyőrségi Művelődési Otthon épülete és az épület előtti park) tulajdonjogának önkormányzat részére történő ingyenes átruházása
A HEMO ingyenesen kerül az önkormányzat tulajdonába.
10. A) Előzetes döntés Veszprém településrendezési eszközeinek módosításáról a Veszprém – Márkó – Bánd kerékpárút területét érintően
B) Döntés a településrendezési eszközök partnerségi egyeztetéseinek szabályairól Veszprém – Márkó – Bánd kerékpárút területét érintő településrendezési eszközök módosításával kapcsolatban
A fent említett kerékpárút nyomvonalának tervezésekor folytatott vizsgálódás során arra jutottak, hogy a szabályozással érintett terület egy része a Natura 2000 természetvédelmi területen van, a nyomvonal érinti több ivóvízbázis hidrogeológiai védőövezetét és egy szakaszon az egyik vízbázis külső védőövezetének területét is. A vizsgálódás 4.100.000 forintba került, ebből egymilliót az idei, a többit a jövő évi költségvetésbe írja bele az önkormányzat.
A módosítással érintett területek Veszprém külterületén találhatóak. A nyomvonal a város nyugati oldalán húzódik, végig a Séd völgye mellett, Csatárhegy közelében halad és a keleti részen hagyja el Veszprém közigazgatási területét.
Zárt ülésen döntöttek:
- „Cholnoky emlékdíj” adományozása
- „Veszprém Város Tiszteletbeli Polgára” cím adományozása
- Fellebbezés elbírálása












