Gerstmár Ferenc veszprémi önkormányzati képviselő, az LMP országos választmányának tagja emlékeztetett arra, hogy Veszprém városvezetése mennyire büszke arra, hogy elkötelezett az uniós klímacélok felvállalásában, az alternatív közlekedési formák támogatásában. “A tények azonban mást mutatnak” - jegyezte meg a politikus. A kerékpáros közlekedéssel kapcsolatban kifejtette: a kerékpárutak bővítése dicséretes, ám szükség lenne az egyirányú utcákban a kétirányú közlekedést a biciklisek számára engedélyező kiegészítő táblák felszerelése, valamint kijelölt, vagyis az autós forgalomtól csak útburkolati jellel elválasztott kerékpársávok kialakítására.
A képviselő kijelentette: a szükségtelen aluljáról kialakítása miatt a gyalogosok élete egyre nehezebb, nem is beszélve az objektumok okozta “esztétikai borzalmakról”.
Zelenák Adrián, a párt veszprémi csoportjának tagja hozzátette: a közösségi közlekedés is reformra szorul, ám a közgyűlés napirendjére a mai napig nem került fel a közösségi közlekedési koncepció megalkotása.
Megkérdeztük Gerstmár Ferencet, hogy - amennyiben a koncepciót napirendre venné a közgyűlés - az LMP milyen konkrét javaslatokat fogalmazna meg a vitában? A képviselő szerint felül kell vizsgálni a helyi autóbusz-közlekedés menetrendjét, továbbá fejleszteni kell a gépjármű-állományt. Az önkormányzat két éves szerződést kötött a Balaton Volánnal a közösségi közlekedés működtetésére, ezután pályázatot kell kiírni. Fontos lenne, hogy még a pályáztatás előtt elfogadja a közgyűlés a közösségi közlekedési koncepciót, hogy a leendő pályázók a város hosszú távú terveinek ismeretében állíthassák össze üzleti tervüket.