Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Eredményes és hatékony a veszprémi Kormányablak

2013. szeptember 26. 13:29
2011. január 1-jei indulása óta a Kormányablaknál nem csupán az intézhető ügyek köre növekszik folyamatosan (jelenleg 150 ügykör), hanem a szolgáltatásokat igénybevevő állampolgárok száma is.

A közelmúltban lezajlott, a magyar közigazgatás fejlesztését célzó, videokonferencián ismertette dr. Kovács Zoltán kormánymegbízott a Veszprém Megyei Kormányhivatal hároméves működésének tapasztalatait, kiemelve a veszprémi Kormányablaknál elérhető magas színvonalú állami szolgáltatásokat.

A hatékony működést támasztják alá a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal által elvégzett kötelező témaellenőrzés eredményei is, melyet a veszprémi Kormányablaknál folytattak le a nyár folyamán.

Dr. Navracsics Tibor és dr. Kovács Zoltán a veszprémi Kormányablaknál.<br>Fotó: archívDr. Navracsics Tibor és dr. Kovács Zoltán a veszprémi Kormányablaknál.<br>Fotó: archív

A vizsgálat semmilyen jogsértést nem tárt fel az integrált kormányzati ügyfélszolgálat tekintetében, ellenben több pozitív elemre is rávilágított. Példaként emelhető ki, hogy bár az ügyfélforgalom az országos átlag felett van, az ügyintézés minden esetben határidőn belül történik, az állampolgárok várakozási ideje rövid. A kollégák sokoldalú képzettsége pedig az ügyfelek igényeinek komplexebb kezelését teszi lehetővé. Ezeket a tapasztalatokat bizonyítják azok a visszajelzések is, melyek az elégedettségi kérdőívek alapján szinte kivétel nélkül pozitívak.

2011. január 1-jei indulása óta a Kormányablaknál nem csupán az intézhető ügyek köre növekszik folyamatosan (jelenleg 150 ügykör), hanem a szolgáltatásokat igénybevevő állampolgárok száma is. Az intézett ügyek száma 2011. évről 2012. évre 20 %-kal emelkedett. A 2013-as év első felének statisztikái pedig még ennél is nagyobb éves növekedést prognosztizálnak. Az országos ellenőrzés kimutatta, hogy Veszprém megye lakossága átlagosan nagyobb arányban (2,8 %) él a Kormányablak nyújtotta szolgáltatások lehetőségével, mint a szomszédos megyék állampolgárai.

A legjellemzőbb ügyek továbbra is az utazási- és családtámogatások, de nagymértékben növekedett az ügyfélkapu regisztrációk száma is.

A megyeszékhelyen működő Kormányablak hétköznapokon 8 és 20 óra között tart nyitva, ami az állami szolgáltatások gyors és könnyű elérését szolgálja.

Minőségi munkavégzéssel, magas szintű közszolgáltatásokkal fognak találkozni az állampolgárok a Veszprém megyében további 14 helyszínen megnyíló integrált kormányzati ügyfélszolgálatokon is - írta közleményében a Veszprém Megyei Kormányhivatal.

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.