Tudatosan, ne ötletszerűen vásároljanak, alaposan vegyék szemügyre az ajándékba szánt áruféleségeket. Fontos tudni, hogy a hibátlan terméket a kereskedő sem kicserélni, sem visszavenni nem köteles.
A vásárláskor mindig tegyék el a blokkot, ha nem adnak, kérjék el. Ha a termékkel probléma van, nem működik, vagy a rendeltetésszerű használat ellenére meghibásodik, a vásárlás tényét a nyugta, bizonylat segítségével igazolhatják, és így az utólagos jogérvényesítés sem ütközik akadályba.
Bizonytalan eredetű, nem beazonosítható származású terméket, vagy olyat, amelynek címkéjén, a csomagoláson a legalapvetőbb információkat sem találjuk meg magyar nyelven, ne vásároljanak!
Ha az ünnepek előtt akciós termékeket vásárolnak, a legfontosabb, hogy kiderüljön: miért került sor a leárazásra. Élelmiszereknél ilyen esetekben kiemelten fontos megnézni a minőség-megőrzési időt.
Amennyiben a sok átárazás miatt egy termékkel összefüggésben két ár szerepel, akkor a fogyasztónak jogában áll az alacsonyabb árat fizetni.
Az akciós termékre, ha nem értékcsökkent, ugyanúgy vonatkozik szavatosság vagy adott esetben jótállás, mint a nem akciósra, így a termék meghibásodása esetén reklamálni ilyen esetben is lehet. Kivétel ez alól természetesen az, amikor egy termék olyan hibával rendelkezik, amelyet közöltek a vásárlóval. Más hiba esetén azonban ilyenkor is érvényesíthető a szavatosság.
Az NFH honlapján megtalálják mindazokat az is¬mereteket, amelyek a fogyasztói tudatossághoz, a jogos igényérvényesítéshez, a problémák és a vitatott ügyek megoldásához szükségesek.