A regionális tarifák kiterjesztésével így 1400 kilométeren, a hazai vasúthálózat ötödén lesz olcsóbb az utazás. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára szerint az intézkedést az tette szükségessé, hogy a személyszállítási törvényben megfogalmazottak alapján a kötöttpályás közlekedésnek adnak elsőbbséget a személyszállításban. Minderről pénteki, fővárosi sajtótájékoztatóján beszélt.
Kérdésre válaszolva közölte, hogy a tarifacsökkentés évente közel 180 millió forintos bevételkiesést jelent. Völner Pál a támogatás összegét kigazdálkodhatónak nevezte, mivel az intézkedés hatására az utasok számának növekedésére számítanak.
A kedvezményes árú jeggyel igénybe vehető vonalakról a MÁV-Start Zrt. javaslata alapján döntött a minisztérium.