A lényeg röviden
- Május elsején a kórházba költözik a központi orvosi ügyelet.
- Csökkent a bűncselekmények száma, 1327 történt tavaly a városban.
- Műfüves kispályák kialakítására pályázott a város
- Június 4-én avathatják az országzászlót az Óváros téren
Napirend előtt
A legutóbbi közgyűlés után két kérdésre válaszolt írásban a polgármester.
- Nagy Piroskának (független) a közlekedéssel kapcsolatos kérdéseire adott válaszokat a képviselőnő elfogadta.
- Forgóné Kelemen Judit (Jobbik) az előző közgyűlésen azt tette szóvá, hogy a Honvédség katonai gyakorlata zavarja a lakosságot. A képviselő nem fogadta el az írásos választ.
Gerstmár Ferenc (LMP) feltette a kérdést: megrendezhető-e 700.000 forintból a Kabóciádé? A képviselő szerint ilyen összegből a bábszínház nem képest ezt a feladatot végrehajtani, további félmillió forintra lenne szükség. Porga Gyula polgármester (Fidesz-KDNP) emlékeztetett: Veszprémben az a gyakorlat, hogy az önkormányzat a rendezvény költségvetésének egy részét biztosítja, a többit a szervezők teszik hozzá. Ez a kiemelt fesztiválokkal, köztük az Utcazenével és a VeszprémFesttel is így van. Gerstmár Ferenc felhívta a figyelmet arra, hogy az említett hétszázezer forint sem költségvetési támogatás, hanem pályázaton nyerte el az intézmény.
Mikor épül tovább a belső körgyűrű Veszprémben? – tette fel a kérdést Gerstmár Ferenc. A város közlekedési szerkezete harminc éve alakult ki, nincs felkészülve a mai forgalom mértékére. A Jutasi és Pápai utak összekötése azért is fontos lenne, mert harmadával csökkentené a belváros forgalmát. Porga Gyula kifejtette: a három milliárdos fejlesztés önerőből nem valósítható meg. Vannak lehetőségek a szükséges pénz előteremtésére operatív programokból, abban bíznak, hogy a következő hétéves uniós pénzügyi ciklusban erre is lesz lehetőség.
Katanics Sándor (DK) emlékeztetett: jövő héten május elseje, uniós csatlakozásunk tizedik évfordulója. Milyen programok lesznek a városban ebből az alkalomból? A képviselő azt is kérte, hogy tegyék rendbe az "elnökök ligetét" a Színházkertben, néhány fa ugyanis eltűnt, a terület rendezetlen. Porga Gyula válaszában kijelentette: az önkormányzat nem tervez megemlékezést, de a civil szervezeteknek lehetősége van bármilyen programot szervezni. Katanics Sándor szerint ehhez illene forrást biztosítani.
Némedi Lajos alpolgármester (Fidesz-KDNP) elmondta, hogy hamarosan véget ér az a közfoglalkoztatási program, amelyben összesen 152 fő dolgozott az intézményekben, temetőkben, utak mentén, vízelvezető árkokban végeztek elsősorban karbantartó munkákat. A közfoglalkoztatottak szedték össze a télen kiszórt csúszásmentesítő bazaltzúzalékot, takarították a víznyelő rácsokat, festették a padokat. Az alpolgármester helyesnek nevezte a kormány azon szándékát, hogy segélyek helyett munkáért bért adjon a munkanélkülieknek.
Napirend
Megalkották a 2013. évi zárszámadásról szóló rendeletet. Az előző évben jelentősen átalakultak az önkormányzatok feladatai és az ezekhez rendelt források. Az önkormányzat és intézményei az előre tervezett bevételek 91,1 százalékát tudták ténylegesen teljesíteni. Az államháztartáson belülről származó támogatások a módosított előirányzathoz képest 59,6 százalékra teljesültek. Az alacsonyabb arány egyrészt abból adódik, hogy e források nagy része a feladatok végrehajtását követően, utólag állnak rendelkezésre, másrészt a beruházások, felújítások üteméhez igazodva áll rendelkezésre. A kiadások is alulmúlták a tervezettet: azoknak 80,3 százaléka teljesült. A működési kiadások aránya 75 %-os, a felhalmozási kiadásoké 25 %-os. A 2013. évi gazdálkodásról szóló beszámoló elfogadásával egyidejűleg módosították az idei költségvetést is, elsősorban a pénzmaradvány miatt.
A képviselő-testület értékelte a 2013-as belső ellenőrzéseket, és megalkotta az idei ellenőrzési tervet. A tavalyi ellenőrzések során az intézmények többsége megfelelő, vagy korlátozottan megfelelő minősítést kapott; gyenge minősítéssel csak az OEPMSZSZ és hozzá tartozó intézmények 2012. évi beszámolóját valamint a Veszprémi Petőfi Színházat illették.
Katanics Sándor felhívta a figyelmet rá, hogy a szöveg helyenként rendezetlen, több időt kellene hagyni arra, hogy gondosan előkészítsék az előterjesztést. Úgy gondolja, hogy az új intézményi struktúra nem feltétlenül jelentett előrelépést az intézmények számára. Ehhez a gondolathoz csatlakozva Nagy Piroska kijelentette: az átszervezések miatt valóban szükséges az a komoly munka, amit az ellenőrzésben részt vevők végeztek. Porga Gyula kijelentette: az átmenetek sosem zökkenőmentesek, éppen azért hasznosak az ilyen ellenőrzések, hogy a hibákat felderítsük és javíthassuk.
Május elsejétől új helyen, a kórházban működik a központi ügyelet.
Gerstmár Ferenc rákérdezett arra, hogy biztosítva vannak-e a garanciális feltételek a központi ügyeleti feladatok ellátására? Mi lesz azoknak a közalkalmazottaknak a sorsa, akiknek megszűnik a jogviszonya? Milyen arányban vesznek részt a szolgálat ellátásában veszprémi háziorvosok?
Porga Gyula kifejtette: azok a veszprémi háziorvosok, akik részt kívánnak venni az ügyeletben, azoknak lehetőségük lesz erre. A kórházzal kötött megállapodásban azt rögzítették, hogy a szolgáltatás zavara esetén a kórház veszi át a feladatokat. A feladatot jelenleg ellátó felnőtt háziorvosok közül 10, a gyermek-háziorvosok közül 3 jelentette ki, hogy a jövőben is folytatni kívánja a munkát.
Némedi Lajos emlékeztetett arra, hogy komoly, alapos előkészítő munka előzte meg a jelenlegi konszenzusos megállapodás létrejöttét, mindenkinek az az érdeke, hogy az előterjesztést elfogadják.
Az ezzel kapcsolatos adminisztrációs kötelezettségeket – az orvosi ügyelet tárgyi eszközeinek átadását, az együttműködési szerződések módosítását, az ide tartozó településekkel kötött megállapodások módosítását – a közgyűlés elfogadta.
A Veszprémi Rendőrkapitányság kapitányságvezetőjének beszámolója
- a kapitányság nyomozás eredményességi mutatója 2013-ban 51,1 % lett
- a regisztrált bűncselekmények száma 2013-ban csökkent, 1327. ez a szám 2012. évben 2083 volt
- Veszprém városban nem történt 2013. évben emberölés – 2012-ben négy is.
- 17 rablás történt a városban
- 55 esetben történt garázdaság Veszprémben
- 95 lakásbetörés történt a megyeszékhelyen
- A nem kiemelt bűncselekmények körében a városban 2013-ban 551 lopás, 40 testi sértés, 61 rongálás, 15 gépkocsi lopás történt.
- A lopás bűncselekmények nyomozáseredményessége 31,31%
- A rablás bűncselekmények nyomozáseredményessége 53,84 %
- A személygépkocsi lopás bűncselekmények nyomozáseredményessége csupán 5,88 %
- A lakásbetörés bűncselekmények nyomozáseredményessége 39,8 %
- A rongálás bűncselekmények nyomozáseredményessége 24,27 %
- A testi sértés bűncselekmények nyomozáseredményessége 81,33 %
- A járőrszolgálatok útvonalának szervezésében figyelembe vették a lakossági észrevételeket is.
Baumgartner Lajos (Fidesz-KDNP) szerint az új büntető törvénykönyv és a három csapás bevezetése is jelentősen hozzájárult a bűnügyi statisztikák javulásához. Ugyanakkor az a tapasztalata, hogy a drogterjesztők egyre hatékonyabban találják meg a fiatalokat az iskolák környékén. A volt bútorgyár területén álló épület is drogosok tanyájává vált. Stigelmaier Józsefné (Fidesz-KDNP) zéró toleranciát várna a drogfogyasztás területén, azt várná el, hogy minden olyan szer fogyasztása, ami tudatmódosító hatású, bűncselekménynek számítson. A képviselő a közterületi alkoholfogyasztás tilalmát is újra bevezetné. Dr. Ipsits Csaba rendőrkapitány kijelentette: elsősorban nem a fogyasztókat, hanem a terjesztőket igyekeznek elfogni. A tiltólistán szereplő szerek folyamatosan változnak, ezt jogszabály határozza meg.
Forgóné Kelemen Judit a közösségi rendőrség megszervezésének fontosságát hangsúlyozta. Megkérdezte: mit lehet tenni a belvárosi koldusmaffia és a színházkerti problémák elle? A rendőrkapitány kijelentette: a Színházkert problémáját nem erőszakkal, hanem közös gondolkodással kell megoldani, a sötét részeket ki kellene világítani. A koldulókkal szemben akkor tudnak fellépni, ha a lakosság jelzi, bejelenti a problémát.
Nagy Piroska a kerékpáros és motoros rendőrök tapasztalatairól érdeklődött. A képviselő a közlekedési kultúra javulását tartaná kívánatosnak. Fontosnak nevezte azt is, hogy a rendőrség a polgárőrökkel, közterület-felügyelettel is szorosan együttműködjön.
Katanics Sándor a nemzeti dohányboltokkal kapcsolatos tapasztalatokra kérdezett rá, mivel országszerte tendencia, hogy trafikokat rabolnak ki. A Veszprém Aréna közelében a parkolóhelyek száma nem elégséges, a rendőrség azonban itt is toleránsan, közreműködően lép fel, ami dicséretes. A rendőrök a választási kampány során is korrekt munkát végeztek. A képviselő arra volt kíváncsi, hogy a szabályosan bejelentett politikai rendezvényekkel szembeni tüntetések kivizsgálása milyen eredménnyel járt? Dr. Ipsits Csaba kifejtette: a rendőrség jelen van a rablással veszélyeztetett helyek környékén, ennek is köszönhető, hogy Veszprémben nem történt trafikrablás. A tüntetésekkel kapcsolatban elmondta, hogy a bejelentési kötelezettséggel járó, de 72 órával előre nem bejelentett tüntetések szabálysértésnek számítanak, ez esetben a szervezővel szemben tudnak eljárni.
Porga Gyula ismertette, hogy az Utcazene Fesztiválon a problémák gócpontja a színházkerti rendezvénysátor, ez a helyszín az idén már nem lesz megtalálható. Szintén fontosnak nevezte, hogy a bérkoldusok megjelenését megakadályozzuk. Összességében a polgármester elégedettségét fejezte ki amiatt, hogy a rendőrség mindig együttműködő, figyel a megkeresésekre, jó kapcsolat alakult ki az önkormányzat és a rendőrség között.
Az önkormányzat véleményezhette a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ fenntartásában lévő nevelési intézmények átszervezésének terveit. Valójában jelentős változásokra nem kell számítani az elmúlt tanévhez képest.
Beszámoló a Pannon TISZK Veszprém Nonprofit Kft. létrehozásától 2013. december 31-ig terjedő időszak tapasztalatairól, kitűzött célok megvalósításáról
- 2011 és 2014 között 185.854.000 forint önkormányzati támogatást kapott.
- A TISZK két TÁMOP pályázaton szerepelt sikeresen, összesen 855.750.000 vissza nem térítendő támogatást nyert el.
Nagy Piroska nem tartja hatékonynak, eredményesnek a Pannon TISZK szakmai működését. Lendületre és innovációra lenne szükség. A képviselő a perrel kapcsolatos fejleményekre is rákérdezett.
A Kft. 2009. novemberében feljelentést tett korábbi dolgozója által okozott gazdasági hátránnyal kapcsolatban bűncselekmény elkövetésének gyanúja miatt. A büntetőjogi eljárás bírósági szakaszban van. Az első fokú ítéletben a vádlott 1 év 6 hónap felfüggesztett börtönbüntetést kapott az elmúlt év novemberében, amely ellen fellebbezést nyújtottak be. A büntetőperben megállapított tényállás szerint a pénzügyi vezető a rendelkezésére bocsátott csekkfüzet felhasználásával összesen 16,8millió forintot eltulajdonított. A pénzügyi vezető az eljárásban a pénzfelvételt nem vitatta, azonban állítása szerint azt teljes egészében a cég javára, az ügyvezető utasításai szerint használta fel.
A kirendelt könyvszakértő a hiányt, illetve annak összegét megállapította. Az ügyvezető nyilatkozata szerint a készpénzfelvételre nem adott utasítást, annak nagyságát semmi nem indokolta, mert a pénzforgalom a társaságnál alapvetően átutalással zajlott. A vádlott anyagi helyzete miatt a bíróság szerint alaposan feltehető, hogy az általa felvett összegekből tartozásait törlesztette. A kirendelt orvosszakértő szerint a sikkasztások elkövetésekor a terhelt beszámítható volt.
Ezzel párhuzamosan a Kft. a közel 17 milliós kár megtérítését munkaügyi perben is követeli.
A Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. (DRV Zrt.) 6 db 200 méter mélységű kút kialakítását és azokkal 12.000 m3/nap, 4.380.000 m3/év vízmennyiség kitermelését tervezi. Ebből négy kút a Veszprém Séd-völgyi és Veszprém Aranyos-völgyi vízbázis területén, kettő a Tótvázsony 2. sz. vízműkút területén helyezkedik el. A vízbázisok létesítésének helye, közigazgatási szempontból Nemesvámos és Tótvázsony települések külterületén található. A Nemesvámos külterületére tervezett kutak kedvezőtlen hatásai erősen érintik Veszprém jelenlegi és jövőbeli vízellátását. Éppen ezért a képviselő-testület a tervezett beruházás ellen foglalt állást.
Dr. Kovács Gergely lemondása miatt a VKSZ Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. felügyelő bizottságába Pálinkás Rolandot választották meg 2014. december 31. napjáig.
Az új polgári törvénykönyv értelmében a kft. törzstőkéjének összege nem lehet kevesebb 3.000.000 forintnál, ezért a Veszprémi Programiroda Kft. törzstőkéjét is az eddigi minimum 500 ezer forintról 3 millióra emelték.
A közgyűlés jóváhagyta, hogy a Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. a Kossuth utcai turisztikai információs pavilont térítésmentesen használhassa.
A 8-as számú főút várost elkerülő szakaszának tervezett nyomvonala érinti a Veszprém 5290/222 helyrajzi számú, önkormányzati tulajdonban lévő ingatlant. Az állam közel 150 millió forintot ajánlott a területért.
A Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Veszprémi Zsidó Hitközség a „Magyar Holokauszt Emlékév-2014.” tender keretében közösen pályázott a veszprémi zsinagóga kovácsoltvas bejárati kapujának restaurálására, felújítására, valamint a kaput is magába foglaló kültéri alkotásnak a városban történő méltó elhelyezésére, amely Veszprém városában a zsidóságnak és eltűnt intézményeinek állít emléket. Az előkészületek és szükséges szakvélemények beérkezése után a közgyűlés most dönthetett véglegesen az emlékmű elhelyezéséről.
A Nemesvámos-Veszprém kerékpárúthoz kapcsolódóan Nemesvámos önkormányzata vállalta, hogy 1,05 hektáron csererdőt telepít. Ez meg is történt, csakhogy a tavalyi szárazságban az erdőrész kipusztult, így Veszprém Megyei Kormányhivatal Erdészeti Igazgatósága törölte a csereerdő nyilvántartásba vételét. Az előírt méretű erdőt Nemesvámos saját költségén, egy másik területen pótolja, ez Veszprémnek semmilyen költséggel nem jár, a szerződést azonban módosítani kell az új helyrajzi számmal.
Az önkormányzat 2 db 20X40 m-es műfüves kispálya kialakítására pályázott, ezek a Jutasi úti sportcentrum területén lennének. A pályázati útmutató szerint a MLSZ által nyújtott támogatás mértéke a teljes beruházási költség 70%-a. A két pálya telepítésének várható költségei bruttó 32,5 millió forint, amelyhez a pályák helyszíneinek kialakításával és megközelítésével járó tereprendezés költségeit kell hozzászámolni, mert ezek nem elszámolható költségek. A pályázat megvalósulásának és lezárásának a legvégső határideje 2015. december 31.
Kit terhel majd az üzemeltetés költsége? – kérdezte Nagy Piroska. Brányi Mária alpolgármester (Fidesz-KDNP) azt válaszolta, hogy erről a kérdésről azuán születik döntés, hogy megnyerték a pályázatot. Nagy Piroska előkészítetlennek érzi a döntést. A pénzügyi bizottság nem "majd" és "azt hiszem" alapján műküdik, konkrét szempontok figyelembe vételét tartja fontosnak, fel kell mérni a pontos költségeket.
Porga Gyula emlékeztetett arra, hogy a város sportegyesületeinek teljesítménye messze meghaladja azokat a körülményeket, amelyek között működnek. Minden lehetőséget meg kell ragadni, hogy a lehetőségeket fejlesszük. Az új létesítmény az utánpótlás-nevelés mellett a mindennapos testnevelés megvalósítását is elősegíti. A beruházás egy év múlva kezdődhet meg, így bőven van idő kitalálni a működés mikéntjét.
Baumgartner Lajos kijelentette: a pénzügyi bizottság támogatta a pályázat benyújtását. Először el kell nyerni a projektet, és majd utána a helyükre kerülnek a kérdések is.
Katanics Sándor is fontosnak tartja, hogy részt vegyünk a pályázaton és ezáltal javítsuk a sportolási lehetőségeket. Ugyanakkor a mindennapos testnevelésben nem sokat segít majd ez a fejlesztés, az iskoláknak nincs idejük kivonulni a város egyik végéből a másikba. Mindazonáltal a projektet fontosnak tartja és támogatja.
Országzászlót helyeznének el az Óváros téren. A Védegylet Veszprémért Egyesület és a Város- Tér Kulturális Alapítvány korábban felhívást intézett a veszprémi polgárokhoz, támogatókat kerestek a zászló megvalósításához. A két szervezet közadakozásból, Boros Zsombor és Wéber János építészmérnökök tervei alapján valósítaná meg a zászlót. Az Országzászló tervezett állításának időpontja: 2014. június 4.
Veszprémben az 1944. március 15-én felállított-felavatott Országzászló szintén e téren állt, a jelenlegi Polgármesteri Hivatal „A” illetve „B” épülete közti - időközben megszüntetett, az Ányos Pál utcát lezáró - támfal előtt.
Katanics Sándor az országzászló helyreállításával kapcsolatban megkérdezte, cél-e az eredeti, 1944-es forma helyreállítása? Tudjuk-e pontosan, hogyan nézett ki a zászló eredetileg? Pontosítani kellene a Hiszek Magyarország feltámadásában feliratot is, mert így, írásjelek nélkül nem derül ki, hogy ez egy idézet. Az országzászlók eredetileg soviniszta, revizionista eszméket jelenítettek meg; ha már az eredeti helyén nem jelenhet meg, jobb helye lett volna például a Laczkó Dezső Múzeum közelében. A képviselő nem tartja alaposan átgondoltnak a kezdeményezést. Katanics Sándor szerint ezzel a Fidesz a hozzá közel álló civil szervezetek mögé bújva próbálja meg a Jobbik szavazóit elhalászni.
Forgóné Kelemen Judit megnyugtatta Katanics Sándort: a Jobbikosok nincsenek elragadtatva az országzászlótól, annak felállítása valóban a Fidesz politikai haszonszerzésére irányul. Ez a helyszín nem méltó ahhoz az üzenethez, amit a mindenkori országzászló hordoz. Veszprém polgárai nem sűrűn fognak találkozni ezzel az emlékműtől, a köztől teljesen elzárva helyezik el. Az országzászló azt jelképezi, hogy felállítói hisznek a Szent Korona országainak egyesülésében. Az emlékművön megjelenő turulmadarak rondák. Az országzászlót mindaddig félárbócra kell ereszteni, amíg a Szent Korona országai nem egyesülnek. Forgóné Kelemen Judit kijelentette: a Jobbik nem támogatja az országzászló elhelyezését.
Czaun János (Fidesz-KDNP) örömét fejezte ki, hogy nem politikai pártok kezdeményezték az emlékmű kialakítását. Az országzászló mozgalmat nem soviniszták, hanem hazájukat szerető öntudatos magyar emberek.
Némethné Károlyi Jolán (Fidesz-KDNP) szerint az országzászló mögötti eszmei tartalom módosult a világháború előtti időkhöz képest, hiszen nincs szó revizionizmusról: a magyarság összetartozását, a nemzet egységét jeleníti meg, nem szól a határokról. A képviselő az ügyet felkaroló civil szervezeteket méltatta.
Némedi Lajos szerint szégyellje magát az, aki – akár szélsőbalról, akár szélsőjobbról – politikai haszonszerzésnek minősíti ezt a kezdeményezést. Június 4-e nem a gyász, hanem a nemzeti összetartozás napja.
Forgóné Kelemen Judit nem tudja, hol lát az alpolgármester szélsőjobbos képviselőket vagy eszméket? A képviselő szerint június 4. igenis gyásznap, nem az összetartozásra kell ilyenkor gondolni, ő az Apostoli Magyar Királyság megcsonkolását gyászolja.
Katanics Sándor gagyinak nevezte az emlékművet. A stilizált turulok kinézetét szégyennek és röhejesnek tartja. Az Alaptörvényre hivatkozva felvetette, hogy a magyar zászló vízszintes sávozású piros-fehér-zöld színű, a felállítani kívánt zászló ezeknek a kritériumoknak nem felel meg.
Brányi Mária beszámolt arról, hogy nyilvánosan kérték az embereket arra, osszák meg ötleteiket a civil szervezetekkel, közadakozást szerveztek, mindezek a nyilvánosság előtt zajlottak. Nem érti, hogy miért vádolják bújtatott Fidesz-pártisággal a Védegyletet, hiszen a szervezet vállaltan jobboldali értékrendeket vall, és a párttal régóta együttműködik. Több alkalommal is kijelentették, hogy nem az 1944-es országzászló helyreállítására törekednek. A korábbi országzászlóból a jelenleg a Villa Medici előtti kőtömböt és a Hiszek Magyarország feltámadásában feliratot veszik át. A helyszínt alkalmasnak tartja ahhoz, amit egy országzászló megkövetel.
A 2012. december 30-ig működött nem veszélyes hulladéklerakót előreláthatólag 30 évig utógondozni kell. Ez elsősorban a talaj és vízkészlet védelmét és ellenőrzését, illetve a volt hulladéklerakó biztonságának felügyeletét jelenti.
Az ISZSZ, a VKSZ és a KLIK együttműködését értékelték.
Katanics Sándor szerint szemmel látható jelei vannak annak, hogy egy ekkora ellátórendszer nem tud hatékonyan működni.
Gerstmár Ferenc hiányolta a számadatokat az előterjesztésből. Reméli, hogy ezekkel a számokkal nem a választások után akarnak szembenézni.
Baumgartner Lajos szerint "bátrak voltunk végrehajtani az átalakítást, és ez a bátor cselekedet meghozta gyümölcsét". A szereplők is egyre inkább felnőnek azokhoz a feladatokhoz, amiket megfogalmaztunk.
Némedi Lajos: amikor az átszervezésről döntöttünk, egy rajtunk kívül álló, központi átszervezés állt mögöttünk, amihez igazodnunk kellett. Az átszervezés célja a működés hatékonyságának javítása volt, és ezt el is értük. Nem állítjuk, hogy ez a tökéletes állapot, menet közben további finomításokat kell végrehajtani.
Gerstmár Ferenc továbbra sem látja, mivel támasztják alá a hatékonyság javulását. Ugyanakkor beszélnünk kell a dolgok emberi oldaláról is, felelősséget kell éreznünk azok iránt a dolgozók iránt, akik átélik a folyamatot.
Forgóné Kelemen Judit arra kíváncsi, hogyan kívánnak adatokat gyűjteni a finomhangolásokhoz az emberek megkérdezése nélkül? Nem csak az intézményvezetőket kell megkérdezni, figyelembe kell venni az ott dolgozók véleményét is.
Némedi Lajos kijelentette: folyamatosan konzultálnak, működik az információ-áramlás, van ismeretük arról, hogy mit kell módosítani. Fenntartóként elsősorban az intézményvezetőkkel kell együttműködni.
Forgóné Kelemen Judit szerint az intézményvezetők az állásukkal játszanak, ezért a valósnál pozitívabb képet festhetnek. Porga Gyula szerint az intézményvezetők mernek panaszkodni, de a problémák többsége nem az ISZSZ-nél vagy a VKSZ-nél keletkezik, az igazi panaszok a KLIK miatt érkeznek. A polgármester véleményét Némedi Lajos is osztja: az intézményvezetők őszinték, és nem mindig hízelgő, amit mondanak.
A „Horgony” Pszichiátriai Betegekért Kiemelten Közhasznú Alapítvány beszámolója
A TÁMASZ 2 Idősek Otthona Veszprém Szociálisellátó Nonprofit Kft. beszámolója
A Nonprofit Kft. a szociális szakellátást a jogszabályi keretek között igénybevevők számára, a működési engedélyben szereplő ellátási területen belül, a Veszprém város közigazgatási területén lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek számára a legolcsóbb kategóriában (háromfős elhelyezés) kedvezményesen és egységesen 90.100 Ft (azaz Kilencvenezer-egyszáz forint) havi személyi térítési díj ellenében nyújtotta 2013. évben, mely összeg 2014. január 1-től 95.100,-Ft-ra változott (azaz Kilencvenötezer-egyszáz forint). 2013. évben a Veszprém város közigazgatási területén lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező igénybevevők létszáma (16 fő)
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület beszámolói
Néhány adat a Veszprémi Támogató Szolgálat beszámolójából
- Célunk a fogyatékos személyek saját lakókörnyezetében történő segítése, életvitelének megkönnyítése.
- Személyi segítőink 2436 gondozási órában látták el gondozottjainkat.
- A szállító szolgáltatás keretein belül gépkocsink 15760 km tett meg.
- Az éves bevétel 9 623 000 Ft, a kiadások összege 11 573 00 Ft.
Néhány adat a Befogadás Háza beszámolójából
- A 2013-as évben összesen 410-420 hajléktalan személy fordult meg a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület Befogadás Háza összes ellátási egységén.
- Az ellátottak száma 2012-es évhez képest enyhe emelkedést mutat.
- Az intézményi ellátási formákban összesen 327 fő fordult meg.
- A 2013-as évben 4 fő utcai szociális munkás dolgozott szolgálatunknál
- Az utcán élő hajléktalan emberek egyharmada több mint 10 éve hajléktalan.
- Az utcai szolgálatban 2013-ban az egy időben aktívan ellátott létszám 110 – 140 fő között mozgott.
A képviselő-testület zárt ülésen döntött a Gizella-díj, a Pro Civitate-díj és a Ranolder-díj adományozásáról.











