Lefokozták az M8-as gyorsforgalmi út projektjét - mondta Navracsics Tibor országgyűlési képviselő, a Fidesz parlamenti frakcióvezetője veszprémi sajtótájékoztatóján. Az Országos Területrendezési Tervben már nem szerepel térségünk közlekedési infrastrukturájának fejlesztése, a megnövekedett forgalmat a 8-as útra, illetve külső kútgyűrűkre terelnék, amit még megerősítve sem bírnának el ezek az utak. Navracsics szerint Veszprém, mint megyeszékhely joggal tart igényt a szocialisták által korábban kampányígéretként is elhangzott fejlesztésekre.
Hétfőn folytatódott az Országos Területrendezési Terv vitája a Parlamentben, az új elképzelésekben viszont már nem szerepel az M8-as gyorsforgalmi út, melynek az eddigi ígéretek alapján 2025-ig meg kellene épülnie. Az M8-as elengedhetetlenül fontos Veszprém és térsége gazdasági növekedése szempontjából, valamint ahhoz is, hogy régiónk megtarthassa jelnlegi pozícióját a többi régió sorában. Veszprém és a Balaton turisztikai szempontból kiemelt része az országnak. Rajtunk halad keresztül a Bécs és Balaton közötti forgalom, útjainkat terheli a Veszprém és Budapest, valamint Veszprém és Székesfehérvár között haladó autó- és kamionforgalom. Navracsics Tibor úgy fogalmazott, hogy a századfordulón úgy tűnt, minden rendben van, négysávossá építették ki a 8-as főutat és autóúttá nyilvánították. Az első aggasztó jelként viszont később visszaminősítették. Akkor még azt hitték, pillantanyi pénzhiány okozza, hogy megállt a fejlesztés - mondta a képviselő. Aztán az MSZP választási programjában, az úgynevezett Új Magyarország programban ígéretként az szerepelt, hogy megépülhet az M8-as Veszprém és Vas megyei szakasza. Ekkor Veszprémben és a környező településeken tervezni kezdték, hol lesz majd az elkerülő, előkészítették annak a várostól délre haladó nyomvonaltervezetét. Két héttel ezelőtt Litér, Balatonfűzfő és Veszprém város vezetése is konzultáción vett részt a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium képviselőivel, ahol a lehetséges nyomvonalakról vitatkoztak. Most mégis úgy tűnik, a lehető legrosszabb lehetőség fog megvalósulni, ami a jelenlegi külső útgyűrűnket tenné négysávossá, erősítené meg, és arra terelné rá a plusz forgalmat - jelenetette ki Navracsics Tibor, majd hozzátette, hogy kulcsfontosságú az új elkerülő Veszprém számára, hiszen az utóbbi időben a külső útgyűrűnk lassan belsővé válik. Megnövekedett a balesetek száma, és lelassult a forgalom. A politikus szerint csak jószándék kérdése, hogy milyen infrastrukturális fejlesztéseket támogat a kormányzat, ezért arra kéri a régió országgyűlési képviselőit, hogy ne párthovatartovás szerint, hanem a józan érvek alapján, régiónk érdekeit nézve foglaljanak állást az ügyben. Ez az út az egész Közép-Dunántúl kulcsfontosságú projektje. Navracsics Tibor már benyújtotta módosító indítványát a Parlament elé, melyben azt kéri, hogy az Országos Területrendezési Tervbe kerüljön vissza az eredetileg elképzelt M8-as gyorsforgalmi út.
Természetesen Veszprém alpolgármesterét, Czaun Jánost is megkerestük, aki két héttel ezelőtt részt vett a már említett tanácskozáson. Azt mondja, egy kicsit most úgy érzi, színjáték részeseivé váltak, pedig nagy örömmel fogadták akkor, hogy az illetékes minisztérium végre az érintett települések vezetőivel is konzultál a gyorsforgalmi út nyomvonaláról. Két héttel ezelőtt a polgármesterek egyhangúan azt az elképzelést támogatták, amely Veszprémtől déli irányban, Litér elkerülésével vezetné a forgalmat az M8-ra. Szintén csak egy alternatíva volt a több közül a 82-es átkötése a 8-as útra, illetve majd az M8-ra Kádárta és Gyulafirátót elkerülsével, az Országos Területrendezési Tervben azonban ennek már nyoma sincs.