Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Megújuló utak Devecser és Sümeg között

2014. június 10. 11:02 // Forrás: Magyar Közút
Az Új Széchenyi Terv keretein belül Veszprém megyében megújul a Devecser-Sümeg összekötő út 4,3 kilométeres belterületi szakasza Nemeshany, Káptalanfa és Gyepűkaján településeken európai uniós forrásból - tájékoztatott közleményben a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Program keretében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2014-ben összesen több mint 247 kilométert érintő beruházást hajt végre. Az országos programon belül Veszprém megyében a folyamatban lévő európai uniós akciótervben az idei évben a Devecser-Sümeg összekötő út felújítása mellett további 8 kilométeren indultak meg a munkálatok, megközelítőleg 1,3 milliárd forint támogatásból. Emellett a téli üzemeltetést követően folytatódnak a munkálatok több mint 26,8 kilométeren, 3,6 milliárd forint értékben.

Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Program keretében a 7324 jelű Devecser-Sümeg összekötő út a 6+895–10+515 és a 12+188–12+911 kilométer szelvények között Nemeshany, Káptalanfa és Gyepűkaján belterületi szakasza újul meg. A projekt kapcsán 2010 szeptemberében már megújult mintegy 5,9 kilométer hosszon az összekötő út külterületi szakasza. A teljes kül- és belterületi felújítás több mint 686 millió forintból valósul meg.

A projekt belterületi szakaszainak felújítása során a lokális burkolati egyenetlenségek lemarását követően a teljes felület egy kiegyenlítő-, majd egy kopóréteg aszfalt-megerősítést kap. A lokális pályaszerkezeti hibák a pályaszerkezet bontásával és újjáépítésével kerülnek megszüntetésre.

Nemeshany területén a 8+800-8+900 km szelvények között új buszöböl pár létesítése fog megtörténni, valamint a meglévő buszöblök és peronjaik felújításra kerülnek. A vízelvezetés megfelelő kialakítása érdekében az árkokat kitisztítják, valamint a teljes szakaszon nemesített padka épül. A sérült vagy hiányzó átereszeket pótolják. Ezeken felül több szakaszra vízelvezető szegélysor kerül beépítésre a burkolatról lefolyó csapadékvíz megfelelő elvezetése érdekében.

A szakaszon található a Sáros-patak boltozatos híd, amelynek a felújítása is meg fog valósulni. A jelenlegi jellegét megtartva egy teherviselő vasbetonlemezt, szigetelést és két réteg aszfaltburkolatot kap.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. mindent megtesz azért, hogy az Új Széchenyi Terv keretében felújítandó útszakaszok hosszú távon is kiváló állapotban maradhassanak. A sikeres projektzárást követő 5 éven át a felújított útszakaszok kiemelt figyelmet élveznek mind az üzemeltető, a karbantartó, a fenntartó, mind az uniós források felhasználását ellenőrző szervezetek által.

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.