Az Atlanti-óceán egyik oldalán egy elismert jazzista, a hagyományos kubai és a mai utcai stílus képviselője, Roberto Fonseca utazásra hív, a tradicionális kubai hangzásvilágon túl az afrikai zenei gyökerek felfedezését is kínálva hallgatóinak.
A másik oldalon Fatoumata Diawara, a Maliból származó énekesnő, generációjának legfigyelemreméltóbb hangja, nagyhatású előadásával. Fatou című albuma a mai Afrika fiataljainak szenvedéséről szól, kiemelve az emberi racionalitás szükségességét.
A két fiatal művész fellépésén izgalmas találkozásra számíthatunk, ahol is együtt mutatják be közös szenvedélyüket - zenéjüket - úgy, ahogy korábban még sosem hallhattuk.
A mali énekes Fatou, eredeti nevén Fatoumata Diawara, 1982-ben született Afrikában. Gyerekként édesapja tánccsoportjában táncolt, ezt követően film- és színpadi szerepeket játszott, Mali és Párizs között váltogatva lakhelyét.
Később már csak szenvedélyének, a zenének élt. Írt egy albumra való szerzeményt, amelyeken ő játszott gitáron, ütős hangszereken és énekelte a dallamot is. A lemezfelvételek között jutott ideje közreműködni a Damon Alban Africa Express, Cheikh Lô és az AfroCubism projektekben, Herbie Hancock Grammy-díjas Imagin Project című albumán, továbbá dolgozott a Orchestra Poly‐Rythmo de Cotonou zenekarral is.
Fatou Kanou című EP-je 2011-ben jelent meg, majd ezt követte Fatou című teljes albuma.
Roberto Fonseca 1975-ben, Havannában született, dobos édesapa és énekes édesanya gyermekeként.
Generációjának egyik legkarizmatikusabb kubai zenésze nyolcéves volt, amikor zongorázni kezdett, tizennégy, amikor első darabját írta, és tizenöt, amikor a havannai nemzetközi Jazz Plaza Fesztiválon feltűnt játékával.
A Buena Vista Social Club zenekarában ő tölthette be bálványa, a 2003-ban elhunyt Rubén González helyét a billentyűk előtt. Azóta a zenekar oszlopos tagja. Zenélt már Omara Portuondóval és Herbie Hancockkal, ő volt az utolsó Ibrahim Ferrer-lemez producere. 2013-ban Grammy-díjra jelölték 'Yo' című albumát.
Amikor Roberto Fonseca játszik a zongorán, minden pórusából árad a zene, előfordul, hogy felpattan és a billentyűket ütős hangszerként használja, vagy megfog egy dobot és zenekarát mintegy comparsává, azaz kubai karneválozók csoportjává alakítja, a nézőket is eufórikus hangulatba sodorva.

