Kilencedik alkalommal szervezte meg az Audi Kreaktivity autóépítő versenyt középiskolásoknak az Audi Hungaria Motor Kft. A fiataloknak olyan autót kellett tervezniük és megépíteniük, ami a lehető leggyorsabban teljesíti a két rámpával nehezített, összesen 12 méteres távot. A versenykiírás értelmében belső égésű motort nem használhattak, elektromos hajtásnál pedig legfeljebb egy másfél voltos góliát elemet engedélyeztek.
A döntőben 12 csapat vett részt, őket egy beküldött prezentáció alapján választotta ki a zsűri – ezeket a bemutatókat a verseny napján is elő kellett adni. A dobogóra egy debreceni és egy fehérvári csapat állhatott még fel.
„Öt évvel ezelőtt kapcsolódtunk be a versenybe, idén harmadszor nyertük meg” – tájékoztatott László Lajos, a győztes csapat felkészítő tanára. A feladatok évről évre változnak, így minden esztendőben új autót kell építeni az adott kiírásnak megfelelően. Az idén két bukkanót kellett a lehető leggyorsabban leküzdeni.
„Az autó meghajtása lehetett elektromos, de olyan kis feszültségű áramforrást engedélyeztek csak, ami nem biztos, hogy teljesítette volna az emelkedőket, ezért a gyerekek kitalálták, hogy lendkerekes meghajtást is beépítenek. A megoldás rendkívül sikeresnek bizonyult, hiszen öt másodperc körüli idővel lettünk elsők, míg a második helyezett autójának harminc másodpercnél is több idő kellett a táv teljesítéséhez.”
A munka tavasszal, a versenyfeladat kiírásakor kezdődött meg és nyáron is folyt, végül októberre készült el a bajnok autó.
„Először elektromos meghajtásban gondolkoztunk, kiderült azonban, hogy ez nem biztosít elegendő energiát, ezért döntöttünk a lendkerekes és elektromos hibrid hajtás mellett” – árulta el Orgoványi Csaba 13.D osztályos tanuló, amikor a felkészülés nehézségeiről kérdeztük. Csaba mellett Dobay Tamás, Dul Dávid és Csepi Tibor 10.E osztályos tanulók alkották a győztes csapatot. Jutalmuk egy háromnapos tanulmányi kirándulás az Audi ingolstadti központjában.