Borbély Zoltánné őstermelő. Saját kis kertjében termesztett zöldségeit, saját tyúkjai által tojt tojásait adja el a piacon. A válság őt is elérte. - Tavalyhoz képest nagyon kevés a vásárló. Nem drágítottam, mert így sem tudják megvenni az emberek, annyira kevés a pénzük – mondta el kérdésünkre. Emellett ma piacosnak lenni sem olcsó mulatság, hiszen az őstermelői igazolvány kiváltása, az adóigazolvány igénylése sem olcsó, és emellett a stand bérlése minden hónapban aktuális, ami ugye már nem két fillér.
Környei Ágnes, a Ciklon5 Kft. képviseletében nyilatkozott. Elmondása szerint 40%-ban csökkent a vásárlók száma tavalyhoz képest. Leginkább a most aktuális gyümölcsöket - narancs, banán, mandarin - viszik. A törzsvásárlói körhöz főleg idősek és a környéken lakók tartoznak. Az árakat ők sem emelték drasztikus mértékben, viszont megérzik a válság hatását, hiszen a kevés vevő kevés bevételt eredményez, a költségeik viszont egyre emelkednek. Véleménye szerint nem éri meg piacozni, mert hiába adnak el minőségi, magyar termékeket, az emberek most oda mennek vásárolni, ahol olcsóbb.
Siposné Magdi a Midabafleur Kft-től elmondta, hogy mostanában a virágok kereslete is visszaesett. Körülbelül 70%-os csökkenést tapasztaltak a tavalyi évhez képest. A vásárlók közé főleg az idősebb korosztály tartozik, de ők is csak valamilyen alkalomra - névnap, születésnap, évforduló - vesznek virágot, akkor is csak pár szálat, a hatalmas csokrok már nem jellemzőek. Cserepes virágok körében is az olcsóbbak a kelendőek. Haszon a virágárusításból sem származik, és ezt leginkább a válság miatt növekvő költségek okozzák.
Mint láthatjuk, a válság hatását mindenhol megérzik. Az emberek kevesebb pénzt tudnak költeni, emiatt az árusoknak is kisebb a bevételük, viszont a kiadásaik az emelkedő bérleti díjak, benzinköltség valamint a forint ingadozása miatt is magasabbak lettek.