Farkas Péter, a Grand Canyon söröző üzletvezetője saját frappáns teóriájával kezdte: – Magyarországon minél rosszabb a helyzet, annál többet isznak az emberek. Az utóbbi hónapok annak ellenére nem hoztak komolyabb visszaesést, hogy drasztikusan felmentek a beszerzési árak. Azt észrevettem, hogy az emberek jobban belenéznek a pénztárcájukba. Hozzánk hétköznap elsősorban az egyetemisták, hétvégén a veszprémiek jönnek.
Petróczi Péter a Sörpince söröző üzletvezetője szerint nagyjából 20%-os a visszaesés, ez korábban nem volt ennyire jelentős. – Az árakat nem emeltük, a beszerzési ár emelkedett nagyjából 3-4%-al. Az emberek még mindig szívesen fogyasztják a drágább, de jobb minőségű söröket, a tömény italok iránt viszont csökkent a kereslet, illetve ebben a kategóriában az olcsóbb termékek felé mozdultak el a fogyasztási szokások.
Siklódi László Levente az Other Side üzletvezetője azt mondta, nincs nagyon komoly változás. Az arculatváltáson átmenő hely ugyancsak az egyetemistákat célozza elsősorban. – Az egyetemistákról tudjuk, hogy inkább buliznak ma, mint esznek holnap. Nálunk alapvetően az olcsóbb termékek vannak előtérben, de azt gondolom, mindenki azt iszik, amit szeret. Az árak nem emelkedtek látványosan, és ez igaz a beszerzésre is.
Szabó Franciska, a Sport Pub söröző munkatársa véleménye szerint általában csökken a forgalom. – Hozzánk egyaránt járnak egyetemisták és helyi lakosok is, de változó az arányuk. Ahogyan azt sem lehet igazán megállapítani, hogy ki milyen mértékben költ. Azok a vendégeink, akik korábban is a drágább, jobb minőségű italokat fogyasztották, most sem váltottak. Akik pedig korábban is az olcsóra utaztak, azoknak most sincs több pénzük.
Sorozatunk előző részeiben a piaci helyzetről, a veszprémiek utazási kedvéről, étkezési szokásairól és a környékbeli autókereskedések tapasztalatairól érdeklődtünk.