Brice Robin a hatóságok egyik képviselője egy Marseille-ben tartott sajtótájékoztatón megerősítette a reggeli sajtóértesüléseket, miszerint a járat egyik pilótája elhagyta a pilótafülkét, majd nem tudott visszatérni. A tisztviselő azt is közölte, hogy az utazómagasság elérését követően a járat kapitánya átadta a repülőgép irányítását az első tisztnek. Ezt követően a felvételeken az hallható, hogy a kapitány hátratolta és elhagyta az ülését, majd kiment a pilótafülkéből feltehetően WC-re ment. Az első tiszt ezt követően szándékosan állította a repülőgép robotpilótáját olyan konfigurációba, hogy a repülőgép süllyedni kezdjen. A tisztviselő hangsúlyozta, hogy a repülőgép robotpilótájába beállított magasság érték csak szándékosan kerülhetett átállításra. - írta az airportal.hu
A portál szerint A kapitány a sztenderd eljárásoknak megfelelően megpróbált visszajutni a pilótafülkébe és próbált kommunikálni az első tiszttel a fedélzeti telefonon keresztül, majd dörömbölt az ajtón, azonban nem járt sikerrel, az első tiszt szándékosan nem engedte vissza a pilótafülkébe a kapitányt. A hangfelvételeken folyamatosan hallható az első tiszt lélegzése, amely teljesen normális és nyugodt légzés volt, azaz az első tiszt életben volt a becsapódás idejéig. Az utolsó 8-10 percben egyetlen szót sem mondott, miután a kapitány elhagyta a pilótafülkét. Az első tiszt nem válaszolt és nem reagált a légiforgalmi irányítás többszöri hívásaira sem. Az utolsó 8-10 percben, semmi nem utal arra, hogy kényszer alatt cselekedett volna. Hangsúlyozták, semmilyen jel nem utal terrorizmusra. A hangfelvétel utolsó másodperceiben hallható az utasok sikoltása.
Azelőtt, mielőtt a kapitány elhagyta volna a pilótafülkét a két pilóta között teljesen szokványos és jó kedélyűnek mondható beszélgetés zajlott, semmilyen jel nem utalt arra, hogy az első tiszt mire készül. Az első tiszt német állampolgár és 28 éves volt. Az első tisztet meg is nevezték, Andreas Lubit-nak hívták. 2013. őszétől repült a Germanwings légitársaságnál és mintegy 630 repült órával rendelkezett. A Lufthansa Flight Training’s Pilot School-ban végzett Brémában. Nem szerepelt semmilyen olyan listán, amely biztonsági kockázatot vetett volna fel a személyével kapcsolatban.A járat kapitánya 10 éve repült az A320-as típuson és több, mint 6.000 repült órával rendelkezett az A320-ason, korábban a Lufthansa és a Condor légitársaságoknál.
A repülőgép másik adatrögzítőjét, amely a repülési adatokat rögzíti (FDR) még nem találták meg a hatóságok.

