A díj a Miskolci Egyetem Marketing Intézete és a Hinora Marketing Group szakmai támogatásával jött létre, célja pedig az, hogy felhívja a figyelmet a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és intenzívebbé váló marketingtevékenységre, annak sokszínűségére, eredményességére. További célja az, hogy segítse a tapasztalatcserét a városok vezetői, szervezetei és marketingesei közt.
A pályázatra hat különböző kategóriában lehetett nevezni, melyek közül Veszprém az „Arculattervezés” témakörben nyújtotta be pályázati anyagát. E témában a város márkáját, imázsát tartalmilag építő design megoldásokat kellett ismertetni. A város az elmúlt években folyamatosan frissítette, és egységesítette arculatát, ma már szinte minden városi intézményben megtalálható az új „koronás logó”. Az arculat grafikai létrehozásában és a komplett arculati kézikönyv elkészítésében Jokesz Antal, Vargha Balázs és Gerhes Gábor (mindhárman állami művészeti díjjal elismert szakemberek) vettek részt, ők emelték az uralkodói jelképet logóvá, tovább erősítve a már ismert, „Veszprém a királynék városa” szlogent.
Az új, egységes arculat kialakításért tett erőfeszítéseket ismerte most el a szövetség ezzel a jeles díjjal.
Az értékelés során az alábbi szempontokat vették figyelembe:
- Stratégia, koncepcionális megalapozottság
- A tervezés folyamata
- Kreativitás, unikalitás
- Az arculat alkalmazásának sokszerűsége
A kitüntetést a város egy éven keresztül használhatja.