Pál Béla, a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke, Hartmann Ferenc frakcióvezető és Katanics Sándor veszprémi képviselő tartott sajtótájékoztatót ma délelőtt a 8-as számú főút valós tervekben szereplő fejlesztési elképzeléseiről. A három országgyűlési képviselő közül elsőként Pál Béla vázolta nagy vonalakban az Új Magyarország Program keretén belül megvalósítandó elképzeléseket.
Megkezdődött az Országos Területrendezési Terv vitája a parlamentben. A koncepció több olyan pontot tartalmaz, amelyekhez személyesen nyújtottam be módosító indítványt.
Tettem mindezt annak érdekében, hogy a veszprémi és Veszprém környéki közútfejlesztések minél nagyobb hangsúllyal, és a város érdekeinek legmegfelelőebben szerepeljenek – kezdte a prezentációt Pál Béla. Hisz nem kérdés – folytatta - hogy nekünk, akik itt, Veszprém megyében élünk, az egyik
legfontosabb a közútjaink olyan szintűvé fejlesztése, amely kedvezően hat a gazdaságra, biztonságos közlekedést biztosít és pozitív hatással van az itt élők életminőségére. Ezentúl elősegíti a város és a megye többirányú kapcsolatainak előkészítését
Minderre az elkövetkezendő időszakban uniós támogatásokból kerülhet sor. A Kormány Új Magyarország Szabadság és Szolidaritás programjában szerepelt mind az M8-as gyorsforgalmi út kiépítésének folytatása, mind a nyomvonal 11 és fél tonnás burkolat-megerősítése, közlekedésbiztonsági fejlesztése, valamint a 8-as főút teljes Veszprém megyei szakaszának fejlesztése.
2007-től kezdődően több, mint 30 milliárd forint fordítódik a nyolcas út fejlesztésére, korszerűsítésére. A Közép-dunántúli Régió legjelentősebb beruházása lesz ez, hisz a nyolcas út egész Veszprém megyei szakaszát érinti. 2008 és 2010 között megtörténik a főút Veszprém és Várpalota közötti szakaszának burkolat-megerősítése, a nyomvonal helyenként kettős záróvonallal egészül majd ki, s a tervek között helyenkénti osztott pályás kialakítás is szerepel. Ez a fejlesztés 25,1 km-t foglal magába. A következő jelentős beruházás a Márkó-Ajka közötti szakasz bővítése, 22.6 km-en. Ehhez elkerülő út is tartozik, melynek a munkálatai már látszanak és talán a legrövidebb idő alatt készül el. Tervben van a forgalom áteresztőképességének növelése is, hisz a határ felé menő forgalom jelentős része ezen az úton zajlik. A harmadik kiemelt projekt a 8-as és a 72-es számú főút közötti csomópont kialakítása, az azután következő pedig az Ajka és a megyehatár közötti szakasz, mintegy 28 km-en. Utóbbiban benne foglaltatik egy Tüskevár-elkerülő út, és egy vasúti felüljáró elkészítése is. Ezekkel párhuzamosan remélhetően 2010-ig megvalósul a várpalotai elkerülő út is.
A Veszprémet és közvetlen környékét érintő aprólékos fejlesztési tervekről és az ezek megvalósulásához szükséges benyújtott módosító indítványokról Hartmann Ferenc frakcióvezető tartott részletes tájékoztatót, melyekről a Vehír is nemsokára részletesen beszámol.