"Lányom utazott Szombathelyre dolgozni 2015. június 11-én. Nagyszerű élmény volt, hogy fél négykor délután (16 órakor induló vonat), annyit tudott a veszprémi állomás jegyárusító hölgye, hogy majd egy óra(!) múlva pótló buszok érkeznek Devecserből. Semmi egyéb információ nem hangzott el, a Budapest felől érkező vonatot felkonferálták, hogy az elől lévő vagonok mennek Szombathelyig. Végül ugye a 30 fok fölötti melegben leszállítottak erről a vonatról is minden utast, majd 20 perc múlva annyit közöltek, hogy jönnek már Ajkáról a pótló buszok.
A hőségben a fal melletti kis árnyékban sorakoztak az utasok, fiatal, gyerek, öreg anélkül, hogy apró információhoz jutott volna, víz nélkül, csomagokkal.16:45-kor megérkezett Ajkáról kettő!!! busz a tömegnyi csomagokkal váró emberhez, de nem szállhattak fel, mert a buszsofőr nem engedte. Ekkor szakadt nálam a cérna. Bementem a forgalmi irodához, hogy ebben a melegben meddig váratják az utasokat és a két buszra ennyi embert nem lehet összezsúfolni. A válasz: írjak a panaszkönyvbe. Milyen eljárás ez? Mindenki megfizette a szolgáltatást, ami minősíthetetlen volt és a hozzáállás is az. Ezen a vonalon rendszeres a probléma, az elmúlt öt évre visszatekintve havonta történik valami, bármi. Más is dolgozik ebben a melegben is és egy szolgáltató nem engedhet meg magának ilyen hozzáállást.
Panaszommal más fórumot is megkeresek és szégyenkezem a magyar tömegközlekedési szolgáltatások miatt, mivel mindenütt hasonlót tapasztalok."
Az olvasói levél kapcsán megkerestük a MÁV kommunikációs osztályát, ahonnan az alábbi válasz érkezett:
2015. június 11-én, a Városlőd-Kislőd–Szentgál vonalszakaszon észlelt rendkívüli, előre nem látható pályaproblémák miatt a vonatforgalmat a helyreállításig szüneteltetni kényszerült a vasúttársaság. A 15.00 órától történt lezárást követően üzemirányító munkatársaink – mivel a MÁV-START saját autóbuszparkkal nem rendelkezik – haladéktalanul megkezdték a vonatpótló autóbuszok rendelését Veszprém–Ajka viszonylatában, azonban a VOLÁN Társaság Veszprém állomásra nem, csupán Ajkára tudott korlátozott számú autóbuszokat biztosítani. Ezen autóbuszok némi késedelemmel érkeztek Veszprém állomásra.
A Veszprém állomáson várakozó Utasokat a hangos utastájékoztató berendezésen keresztül informáltuk a műszaki problémáról, illetve a vonatpótló autóbuszos közlekedésről. A bejelentésben jelzett munkatárs viselkedésével kapcsolatban az érintett panaszos és valamennyi Utasunk elnézését kérjük. Bár Utasaink észrevételeiket valóban a személypénztárban található Utasok Könyvében tehetik meg, az adott helyzetben ezen információ közlése és a szolgáltatói hozzáállás valóban visszatetsző volt.
A panaszban említett eseménnyel összefüggő szervezett vízosztás – mivel hőségriadó még nem volt érvényben – Veszprém állomáson nem történt, az állomásépület melletti működő vízcsapból volt lehetősége Utasainknak ivóvíz nyerésére, felfrissülésre. Egyebekben az állomási vízosztással kapcsolatban fontos jeleznünk, hogy elrendelt hőségriadó esetén – a pályaudvarokon és nagyobb állomásokon a rendkívül meleg órákban vizet oszt a vasúttársaság.
Nagyon sajnáljuk a történteket, az esetben érintett Utasok számára okozott kellemetlenség miatt ezúton is elnézést kér Társaságunk.