Az ellenőrzés megállapításai szerint a VKSZ Zrt. működésének szabályozottsága és annak gyakorlati alkalmazása az ellenőrzött időszakban – a pénzügyi gazdálkodáshoz kapcsolódó egyes szabályzatok és nyilvántartások kivételével – az előírásoknak megfelelt. A távhőszolgáltatáshoz kapcsolódó vagyongazdálkodási tevékenysége alapvetően szabályszerű volt. Az ÁSZ ütemezetten végzi az önkormányzati tulajdonú közszolgáltató gazdasági társaságok ellenőrzését.
A Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata többségi tulajdonában álló VKSZ Zrt. az 57 867 fő állandó lakosú Veszprémben 2013-ban 7869 lakást és 335 db egyéb felhasználót látott el távhővel. A távhőszolgáltatás nettó árbevétele 2013-ban, nagyrészt a rezsicsökkentés hatására 9,7%-kal mérséklődött az előző évhez viszonyítva. A VKSZ Zrt. 2011-ben, 2012-ben és 2013-ban is kapott távhőtámogatást, amely kedvezően hatott az ágazat eredményességére, de a 2013. évi veszteséget nem tudta kompenzálni. Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése a távhőszolgáltatás közfeladatának megszervezéséről, a tulajdonosi jogainak biztosításáról a jogszabályi előírásoknak megfelelően gondoskodott. Az Önkormányzat belső ellenőrzése az ellenőrzéseivel a távhőszolgáltatás, mint közfeladat szabályszerű ellátásához nem járult hozzá, mivel ellenőrzést nem végzett.
A társaságnál a számviteli szétválasztási szabályzat és az alkalmazott gyakorlat biztosította a távhőszolgáltatási közfeladat átláthatóságát és elszámoltathatóságát, a kintlévőségek kezelése a szabályozás szerint működött. A vevők felé fennálló követelésállomány 2013-ban csökkent. A VKSZ Zrt. a 2008. és 2009. április 15. közötti időszakban önköltségszámítási szabályzat-készítési kötelezettségének nem tett eleget. Az ezt követően elkészített szabályzat nem határozta meg az alkalmazandó kalkulációs módszereket, a kalkulációs időszakot, hiányos volt a költségek vetítési alapjának, a tevékenységek önköltségének meghatározása tekintetében. A társaság éves beszámoló és üzleti jelentés készítési kötelezettségének eleget tett. A távhőszolgáltatás közfeladat tevékenységeinek bevételeit és ráfordításait elkülönítetten, a számviteli nyilvántartások részletezésével tartotta nyilván. Az anyagjellegű ráfordítások elszámolása szabályszerű volt. Az árbevételek elszámolása az ellenőrzött időszakban nem volt szabályszerű, a beruházások és felújítások elszámolása kockázatot mutatott.
A társaság a távhőszolgáltatási közfeladatát a saját vagyonát képező eszközállományával látta el, átlátható, naprakész vagyonnyilvántartással rendelkezett. A feladatellátáshoz az Önkormányzat működési vagy fejlesztési támogatást nem nyújtott.
A gazdálkodás szabályszerűségének helyreállítása érdekében a társaság vezérigazgatójának kettő, az Önkormányzat jegyzőjének egy javaslatot tett az ÁSZ.
Az ÁSZ célja, hogy a közfeladat-ellátásában résztvevő, államháztartáson kívüli gazdálkodó szervezetek működési és pénzügyi kockázatainak feltárásával, valamint az önköltségszámítás szabályszerűségének ellenőrzésével támogassa a közműdíjakkal kapcsolatos döntések megalapozottságát.