Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Befejeződött a 118,7 milliárdos nagyságú M43 út megépítése

2015. július 11. 8:37 // Forrás: http://bacsmegye.hu

Végre átadásra kerül az M43-as autópálya! Ennek a több szakaszból álló, lassan 7 éve épülő autópálya szakasznak az átadása a hazai mélyépítőipari ágazat számára egy igazán nagy megpróbáltatást jelentett. Csak kevesen tudják például, hogy 2009-ben az M43-as első 67 milliárdért épített, négy részből álló szakaszából, hármat a Tisza-Makó Konzorcium tagjaként a Duna Aszfalt-Vegyépszer-Mahid összefogás nyert el eredetileg, de azokban a zavaros időkben, mondhatni kigolyózták őket a multik. Persze később már nem sokra mentek azzal, hogy KDB (Közbeszerzési Döntő Bizottság) is nekik adott igazat... Végtére is az M43-as autópálya első kivitelezői szerződésének az aláírására 2009. január 15-én került sor, amivel elkezdődött az M5 autópályától Makó elkerülésével a nagylaki országhatárig tartó pályaszakasz építése ahol az út találkozik a romániai A1-as autópályával, így a jövőben Aradig autópályán közlekedhetünk. A maga nemében egy óriási munka fejeződött be, amiről az elmúlt 10-12 évben rengeteg, sok esetben pontatlan sajtóinformáció jelent meg. A projekt kapcsán, annak a befejezése apropóján a kérdéseinkre Loppert Dániel a NIF Zrt. (Nemzeti Infrastruktúra Zrt.) kommunikációs igazgatója válaszolt.

Mikor került aláírásra az M43-as projekt támogatási szerződése?

2009. január 15. M43 Szeged-Makó közötti szakasz, 2011. december 13-án pedig az M43-as Makó-Csanádpalota/Nagylak (országhatár) közötti szakasz támogatási szerződését írtuk alá.

Mekkora összegű volt az eredeti projekt, mit foglalt magában pontosan?

Az M43 Makó-Csanádpalota/Nagylak (országhatár) szakasz támogatási szerződésének összege nettó 51 637 336 362, amely magában foglalja a kivitelezést, mérnök lebonyolítást, valamint régészeti és területszerzési feladatokat is. Az M43 Szeged-Makó szakasz támogatási szerződés összege nettó 67 120 878 525, amely magában foglalja a kivitelezési, mérnök lebonyolítási, területszerzési és régészeti tevékenységeket, mint legfontosabb tevékenységeket.

Kik voltak az első szakasz szereplői: tervezők (műszaki ellenőr), kivitelezők - és ki mekkora összegű megbízás keretében végzett feladatot a projektben?

M43 Szeged-Makó:

1. szakasz:

M43 az 5. sz. főút–47. sz. főút között

Kivitelező: M43 Szeged-Makó Konzorcium (Swietelsky – KE-VÍZ 21)

Kivitelezés: nettó 15.130.471.816 forint

Mérnök: UTIBER Közúti Beruházó Kft. nettó 56.576.000 forint

Tervező: UVATERV

Forgalomba helyezés: a szakasz első négy kilométerét 2010 áprilisától, a teljes első szakaszt pedig 2010 októberétől használhatják az autósok.

Hossz: 6,7 km

2. szakasz:

M43 a 47. sz. főút–4413. j. ök. út között, benne a Tisza-híddal

Kivitelező: TISZA M-43 Konzorcium (SADESA – Hídépítő – SZEVIÉP)

Kivitelezés: 30.415.307.453 forint

Mérnök: METRÓBER Kit. - FŐBER Zrt. Konzorcium nettó 379 417 663 forint

Tervező: UTIBER Közúti Beruházó Kft.

Hossz: 8,7 km

3. szakasz:

M43 a 4413. j. ök. út–4415. j. ök. út között

Kivitelező: MAROSLELE 43 KONZORCIUM (EUROASZFALT – MAGYARASZFALT – KELETÚT – KÖZGÉP)

Kivitelezés: 21.956.831.140 forint

Mérnök: TRANSINVEST-KÖMI Konzorcium nettó 104.398.778 forint

Tervező: UTIBER Közúti Beruházó Kft.

Hossz: 16,2 km

A projekt kivitelezése: 2008.május 30. -2011 április 20-ig a forgalomba helyezésig tartott.

M43 Makó-Csanádpalota/Nagylak (országhatár) közötti szakasz

kivitelező: Duna Aszfalt Kft nettó 46.490.126.611,- Ft Főpálya kivitelezője

Mérnök: TRANSINVEST-KÖMI Konzorcium nettó: 179.000.000,- Ft

Makói Mérnökségi Telep:

Kivitelező: Hunép Capital-Bau Beruházó és Fővállalkozó Kft.

Kivitelezés összege: nettó 1.513.581.901 forint

Mérnök: Transinvest-Budapest Mérnöki, Konzultánsi, Kereskedelmi és ügynöki Kft. és KÖMI Közlekedésmérnöki Iroda Mérnöki Szolgáltató Kft., nettó 25.200.000,- Ft

A projekt kivitelezése főpálya: 2012. október 15. – 2015. június 1.

Mérnökségi telep kivitelezése: 2012. május 21. – 2013. július 21.

Megfelel-e a valóságnak, hogy a H-Eco-Tech Kft. közbeszerzési eljárás nélkül a NIF összes megbízásánál tervezői és műszaki ellenőri feladatot lát el?

A kérdésfeltevés teljes mértékben alaptalan és valótlan. A NIF Zrt. minden egyes beruházásával kapcsolatban nyílt közbeszerzési eljárás keretében választja ki a nyertes ajánlattevőt. A fenti M43- as beruházás kapcsán is így történt. Az Ön által említett cég az M43-as autópálya egyik szakaszának a kivitelezésében sem vett részt.

Megfelel-e a valóságnak, hogy az M43-as projekt támogatási szerződésének a 9 milliárd forinttal való megemelése két részre osztható, amelyből az első szakasz kapcsán pótmunkára már kifizettek közel 4 milliárd forintot és a fennmaradó 5 milliárdos összeg pedig akkor kerül lehívásra, ha pótmunka válik szükségessé?

Az 1327/2013. kormányhatározat alapján összesen bruttó 9.169.287.608 forinttal megemelkedett, amely a két ütemben megvalósuló M43-as autópálya támogatási szerződésének összesített összege. Minden szerződés esetében kötelező tartalékkeretet képezni, az összeg a 10%-os tartalékkeretet jelenti. Így az M43 gyorsforgalmi út Szeged-Makó közötti szakasza már megépült és 2011. április 20-án átadtuk a forgalomnak. A projekt kapcsán felmerült és elszámolható munkák kifizetése bruttó 4.078.022.978 forintot takar. Az I. szakasz esetében a pótmunkákkal elszámoltunk, a kifizetés megtörtént.
Az M43 gyorsforgalmi út Makó-országhatár szakasz támogatási szerződésének összege bruttó 5.091.264.630 forinttal megnövekedett. Döntően a második szakasz kivitelezőjének a tudatos munkájának köszönhetően eddig nem került lehívásra a törvényileg rendelkezésre álló tartalékkeret. A végelszámolás év végén zárul le.

REGON

vehir.hu
további cikkek
Kedvezően változhatnak 2016-ban is a reálbérek Az Utazás Kiállításon hosszú idő után váratlanul találkoztunk össze és egyeztettünk Cseresnyés Péter munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkárral, hogy egy későbbi időpontban szerkesztőségünk interjút készít vele. 2016. április 21. 9:48 300 százalékkal többen olvassák a hirado.hu-t a megújítás óta Közleményben tájékoztat a közmédiát felügyelő MTVA (Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap) többek között a hirado.hu internetes hírportál látogatottságának elmúlt egy évben mért növekedéséről. 2016. április 15. 11:47 Korszerű ultrahang diagnosztikai készüléket kapott a Bács-Kiskun Megyei Kórház Április közepén teljesítette a Duna Aszfalt a Bács-Kiskun Megyei Kórház kérését, melyben egy ultrahang-diagnosztikai eszköz vásárlásához járult hozzá nagymértékben a Neurológiai és Stroke Osztálya számára. A hordozható eszköz várhatóan évente legalább 4.000 beteg vizsgálatát teszi majd lehetővé, fontos szerepe lesz a stroke betegség korai felismerésében, a betegek monitorozásában, illetve a prevencióban is. A betegség diagnosztizálása a készülékkel biztosabbá és gyorsabbá válik. A vállalat adománya egy jól átgondolt és célzott támogatási terv része, amely a jövőben is sokak számára biztosíthat reményt és lehetőséget. 2016. április 14. 15:37 Válaszolt a támadásokra az 500 milliárdnyi projektet menedzselő NFP Jelentős feladat vár az elkövetkező időszakban az NFP Nemzeti Fejlesztési Programiroda Nonprofit Kft.-re (NFP), melynek határidőre kell előkészítenie és megvalósítania több száz beruházást a hulladékgazdálkodás, az ivóvízellátás és a szennyvízkezelés területén. A napokban a sajtóban számos találgatás jelent meg a szervezet tevékenységéről, nem a legjobb fényben beállítva az NFP által négyéves keretmegállapodásokra meghirdetett pályázatokat. További feltételezések helyett a cég vezetőjével ültünk le Kecskeméten tisztázni a legfőbb kérdéseket. 2016. március 24. 12:37

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.