A nyugati országrészben legalább tizenöt, keleten hét centiméter hóra kell készülni, a fővárosban 4-5 centiméterre számítanak a meteorológusok - tette hozzá. Erős széllökések nem várhatók, így valószínűleg hótorlaszok sem alakulnak majd ki az utakon - mondta a meteorológus.
Az Útinform ügyeletese, Kemenesi Judit elmondta: elzárt település egyelőre nincs az országban. A Kisalföldön és a Bakonyban okoz a legtöbb gondot a hó, itt a főutak is havasak, latyakosak. Komárom-Esztergom, Fejér, Nógrád és Heves megyében vékony rétegben latyakos vagy a kiszórt sótól nedves a burkolat. Reggel nyolc órára pedig Borsodban is "elkezdett fehéredni" az úthálózat. Az alsóbbrendű utakat mindenhol hó borítja - fűzte hozzá.
A vonatok a havazás ellenére nagyobb késések nélkül közlekednek, csak Nagykanizsa és Fót térségében vannak 10-15 perces késések - közölte a MÁV sajtófőnöke hétfő reggel az MTI-vel. Kavalecz Imre tájékoztatása szerint a havazás miatt a vasútvonalakon fokozott ügyeletet tartanak, és a készenlétben lévő vasutasok folyamatosan tisztítják a váltóberendezéseket, az utasperonokat.
A megyei Közútkezelő Kht-nál az utakat három kategóriába sorolják
forgalom szerint, a munkálatok ezek alapján kezdődnek el. A
legforgalmasabb szakaszokat sóval és érdesítő anyaggal is leszórják,
ahol pedig nem jár annyi autó, csak a balesetveszélyes kanyarok kapnak
sóburkolatot. Az úgynevezett fehér utakon pedig - ahol a forgalom a
legkisebb - általában csak hóeltakarítást végeznek.
Kincses
György, a kht. üzemmérnökségi vezetője lapunknak korábban elmondta, hogy az
általuk felügyelt utak közül a zirci, az eplényi és a cseszneki
szakaszok a leginkább balesetveszélyesek. Ezért különös figyelmet
fordítanak arra, hogy ezeknek állapota minden nap megfelelő legyen a
közlekedéshez. Ehhez járul hozzá a társaság
saját tulajdonában levő 7 kombinált szórógép, 3 rakodó, 3 hómaró és 3
hóeke.